|

رئال مادرید - لیورپول: تغییرات بعد از فینال کیف

رئال مادرید و لیورپول برای اولین بار پس از فینال لیگ قهرمانان سال 2018 روز سه شنبه مقابل هم قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

 رئال مادرید و لیورپول قرار است روز سه شنبه این هفته در مرحله یک چهارم نهایی برای اولین بار پس از فینال لیگ قهرمانان 2018 در کیف، به مصاف هم بروند. لوس بلانکوس در آخرین دیدار خود با لیورپول با گل‌های گرت بیل(2) و کریم بنزما با نتیجه 3 بر یک سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا و سیزدهمین قهرمانی در قاره سبز را بالای سر برد. اکنون هر دو تیم برای بازی روز سه شنبه آماده هستند اما طی سه سال گذشته آنها چه تغییراتی را پشت سر گذاشته‌اند؟

رئال مادرید بدون رونالدو و بیل

دو غایب برجسته رئال مادرید نسبت به بازی سال 2018 کریستیانو رونالدو و گرت بیل هستند. بیل در فینال 2018 مرد قابل توجه میدان بود و پس از اینکه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، در 20 دقیقه دو گل به ثمر رساند اما از آن زمان به بع در پایتخت اسپانیا رو به افول بود تا اینکه در نهایت به تاتنهام رفت. 

رونالدو، اسطوره باشگاه و بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید، پس از آخرین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در لوس بلانکوس به یوونتوس نقل مکان کرد و جای تعجب نیست که از آن زمان آن‌ها در تلاش هستند تا استعداد خارق العاده او را جایگزین کنند. از نظر دفاعی رئال مادرید این بار کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد، تیبو کورتوا اکنون بین چارچوب به جای کیلور ناواس ایستاده و دنی کارواخال و سرخیو راموس هم دو بازیکنی هستند که به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود.

خط میانی و غایبان دفاعی لیورپول

پس از فینال 2018، با آمدن تیاگو آلکانتارا از بایرن مونیخ در تابستان گذشته و همچنین فابینیو از موناکو در تابستان قبل، پویایی خط میانی لیورپول کاملاً تغییر کرده است. با توجه به اینکه تیاگو در حال حاضر می‌تواند در میانه میدان نقش پیشرفته‌تری را ایفا کند، با امنیت بیشتر فابینیو به عنوان یک مدافع میانی موقت، نقش اصلی را بازی می‌کند، او اکنون آزاد است تا دامنه تماشایی از پاس و حرکت را نشان دهد؛ همانند نمایشی که در آلمان داشت.

مصدومیت های طولانی مدت ویرجیل فن دایک و جو گومز به وضوح ضربه‌ای به تیم یورگن کلوپ است، اما ایستادن فابینیو در مقابل مشارکت خط دفاعی جوان ناتانیل فیلیپس و اوزان کاباک به آن‌ها یک خروجی راحت از دفاع می‌دهد. آلیسون بکر نیز برای این بازی مهم خواهد بود و هواداران لیورپول عملکرد مطمئن‌تری نسبت به عملکردی که سه سال پیش از لوریس کاریوس نگون بخت دیدند که دو گل حیاتی به مادرید هدیه داد، از این بازیکن سراغ خواهند داشت.

درگیری صلاح و راموس

در فینال سال 2018 حادثه‌ای تلخ رخ داد که در آن سرخیو راموس در نیمه اول محمد صلاح را به زمین کشید و باعث مصدومیت ستاره مصری شد که در نهایت او از شدت مصدومیت با گریه زمین را ترک کرد. اکنون مصدومیت راموس باعث شده که او در این بازی غایب باشد و به همین ترتیب شاهد درگیری مجدد بین این دو نخواهیم بود.

منبع:ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها