|

نکونام پس از سه سال به داور جنجالی رسید

جواد نکونام و «کریشانسا دیلان» داور سریلانکایی پس از گذشت سه سال از بازی جنجالی ایران و قطر دوباره بهم رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

کریشانسا دیلان یکی از جنجالی‌ترین داوران آسیاست؛ داوری که تا به حال 17 بار برای تیم‌های ایرانی قضاوت کرده اما دو بازی آن قطعا تا سال‌های سال در ذهن هواداران فوتبال ایران باقی می‌ماند. 

در مجموع هفده باری که او برای تیم‌های ایرانی قضاوت کرده 9 پیروزی 4 تساوی و 4 شکست کسب شده اما قطعا مهمترین برد و جنجالی‌ترین آن پیروزی ایران برابر قطر در انتخابی جام جهانی 2018 است؛ جایی که تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش توانست در اولین بازی خود در آن رقابت‌ها به پیروزی دو بر صفر برسد  و آن برد را می‌توان دروازه صعود ایران به جام جهانی برزیل دانست.

البته پیروزی ایران در آن دیدار تنها یک طرف ماجرا بود. قضاوت پراشتباه و ضعیف «دیلان» سریلانکایی باعث درگیری کادر فنی و بازیکنان دو تیم شد و در نهایت با حکم فیفا جواد نکونام و سردار آزمون و تعدادی از بازیکنان قطر محروم شدند. حالا سه سال پس از آن دیدار جنجالی و پراشتباه برای این داور سریلانکایی، او دوباره به جواد نکونام رسیده است.

با این حال این تنها بازی جنجالی این داور سریلانکایی برای تیم‌های ایرانی نبوده است. او در بازی پرحادثه ذوب آهن ایران و الزورا عراق که در کربلا برگزار شد قاضی میدان بود. این دیدار هم مانند بازی تیم ملی ایران برابر قطر هم به جنجال کشیده شد. این مسابقه با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید اما در جریان درگیری‌ها ناشی از مدیریت ضعیف «دیلان»، میلاد فخرالدینی با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. ضمن اینکه او داور بازی ایران و عراق در شسکت تلخ تیم ملی با ویلموتس بود.

 اکنون باید منتظر ماند و دید آیا این داور سریلانکایی درجه دو که قضاوتهای متعددی برای تیمهای ایرانی انجام داده و داوری‌های او هم کم سر و صدا نداشته می‌تواند از پس قضاوت بازی حساس نمایندگان ایران و امارت را در عربستان بربیاید یا خیر یا این انتخاب را هم باید در ادامه تصمیمات یکطرفه کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه نماینده ایران در میدان ریاض دانست.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها