|

اختلاف جدی هیئت مدیره استقلال با مددی

استقلال در آستانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و این در شرایطی است که اختلافات درونی هیئت‌مدیره باشگاه هرروز وارد فضای جدیدی می‌شو…

لینک کوتاه کپی شد

 زمان زیادی تا رسیدن حساس‌ترین روزهای این فصل استقلال باقی نمانده است و قطعاً در این برهه حساس زمانی، فرهاد مجیدی به همراه سایر کمک‌هایش به دنبال راهکاری برای صعود از گروهی هستند که بدون شک یکی از سخت‌ترین گروه‌های رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌آید.

آبی پوشان روز گذشته با اضافه شدن بابک مرادی با تمام نفرات، تمرینات خود را باانگیزه حضوری موفق در کشور عربستان پی گرفتند.

پسران آبی به خوبی می دانند که صعود از این گروه می‌تواند به ادامه مسیر سخت آن‌ها در هر سه جبهه (لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان) کمک قابل‌توجهی کند و نقطه عطفی برای موفقیت های بعدی باشد.

این در حالی است که مجیدی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اینکه تردد بازیکنانش را زیر نظر داشته باشد و همچنین کنترل تمرینات و تغذیه اعضای تیم قبل از لیگ قهرمانان آسیا تیمش را از روز گذشته به یک اردوی ۵ روزه برده و درمجموع همه‌چیز مرتب به نظر می‌رسد.

اما از سوی دیگر، این روزها در آستانه حضور استقلال در رقابت‌های آسیایی، اخبار و روایات مثبتی، در حوزه مدیریت تیم به گوش نمی‌رسد که در این مطلب قصد داریم تا حدی به شائبه‌های مطرح شده و دلایل اختلافات موجود بپردازیم.

 اخیراً پس از انتشار سندی مبنی بر بدهکاری باشگاه در زمان احمد سعادتمند به مبلغ 888 هزار درهم به‌علاوه 2.5 میلیارد تومان، بنا به اعلام رسانه رسمی باشگاه قرار بود روز دوشنبه 16 فروردین جلسه‌ای را در این خصوص در محل باشگاه با حضور تمامی اعضاء برگزار کنند تا مشخص شود این مبالغ، به چه منظور دریافت و در کجا خرج شده است. مبالغی که خود احمد سعادتمند معتقد است برای پرداخت بخشی از قرارداد هرویه میلیچ و دادن پاداش به اعضای بازیکنان قرض گرفته بودند و قصد دارد در پایان فصل کتابی را منتشر و همه حقایق را بازگو کند.

به‌هرحال این جلسه با عدم حضور آقایان عبدیان، نظری و آصفی همراه شد تا به گفته اسماعیل خلیل زاده (رئیس هیئت‌مدیره) جلسه به فردای آن روز یعنی سه‌شنبه 17 فروردین موکول شود، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این جلسه نیز برگزار نشد تا اختلافات درونی بین اعضای هیئت‌مدیره بیشتر از هرزمانی نمایان شود.

شنیده‌ها در این رابطه حاکی از آن است که اعضای هیئت‌مدیره به ادامه حضور احمد مددی، مدیرعامل وقت باشگاه اعتراض دارند و تا زمانی که تکلیف ایشان روشن نشود حاضر نیستند در جلسه‌ای شرکت کنند.

البته این اختلافات موضوع جدیدی نیست و از همان ابتدا قابل پیش‌بینی بود که دیر یا زود بین اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل وقت باشگاه تفرقه می‌افتد، چراکه اعضای هیئت‌مدیره پیش از آنکه احمد مددی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال از سوی وزارت ورزش منصوب شود، تهدید به استعفای دسته‌جمعی کرده بودند، اما با اعلام حکم مدیرعاملی مددی در یک اقدام عجیب به‌راحتی زیر حرف خودشان زدند و به کار در استقلال ادامه دادند.

 آن‌ها پس‌ازاینکه درهای خروجی باشگاه را به احمد سعادتمند نشان دادند، 5 گزینه را برای تصدی پست مدیریت عامل باشگاه استقلال به وزارت ورزش پیشنهاد دادند و در ادامه اعلام کرده بودند، در صورت تأمین خواسته‌هایشان حاضرند تمام و کمال بستری را فراهم کنند تا مدیرعامل بتواند به بهترین نحو ممکن، اداره امور باشگاه را دست بگیرد و از طرفی اگر هیچ‌کدام از 5 گزینه پیشنهادی تائید نشود، عطای کار در استقلال را به لقای آن ببخشند که البته با ادامه حضورشان مشخص شد این آخری ادعایی بیش نبوده است.

به‌هرحال با این توضیحات پرواضح است که این اعضا در این مدت چندان رغبتی برای کمک به مدیرعامل باشگاه نداشتند، چراکه هر اقدام مثبتی طبیعتاً به نام احمد مددی تمام می‌شود، امری که چندان با مذاق آن‌ها سازگار نیست. حتی می‌توان گفت بخش زیادی از دلایل عدم به خدمت گرفتن امین قاسمی نژاد هم به همین موضوع و اختلافات فی‌مابین این اعضاء برمی‌گردد.

 در همین رابطه شنیده شده است، بخشی از انتقادات شامل حضور پنجمین نفر از اعضای هیئت‌مدیره است که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است. دراین‌بین شاید نزدیک‌ترین گزینه برای حضور در مدیره استقلال احمد مددی باشد که مدیرعامل این باشگاه است، اما اعضای هیئت‌مدیره با او اختلاف‌نظر جدی دارند و به همین دلیل حاضر نیستند جایی در جمع خود برای او باز کنند. این در شرایطی است که اعضای هیئت‌مدیره برای حضور علی نامداری که در حال حاضر به‌عنوان مشاور هیئت‌مدیره در باشگاه فعالیت دارد، اتفاق‌نظر دارند، اما گفته می‌شود، وزارت ورزش هنوز حضور این فرد را تأیید نکرده است.

بخش دیگری از این اختلافات مربوط می‌شود به کارگزار باشگاه استقلال یعنی "های وب" که تابه‌حال 93 درصد از تعهدات خود را پرداخت کرده، اما سهم زیادی از این مبالغ پرداختی هنوز مشخص نشده بابت چه مواردی خرج شده است. همچنین گفته می‌شود 15 در صد از حق مشاوره این قرارداد به نام احمد مددی به ثبت رسیده، که این اعضا نسبت به این مسئله هم خواهان شفاف‌سازی هرچه سریع‌تر مدیرعامل هستند. فراموش نکنیم شرکت "آتیه داده‌پرداز" به‌عنوان کارگزار باشگاه پرسپولیس، قرارداد منعقد شده و سپس تمام مخارج انجام شده را در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اما تا به امروز "های وب" اقدام به انتشار قراردادش با استقلال را نکرده است درحالی‌که تنها 7 درصد از تعهدات مالی‌اش را برآورده نکرده است.

در ادامه همین مطلب، گویا در این مدت بالای 5 پیشنهاد به شرکت "های وب" برای کسب درآمد بیشتر به باشگاه ارائه شده، که کارگزار فعلاً هیچ‌کدام از آن‌ها را نپذیرفته و به عبارتی هنوز از برند استقلال درآمدی ایجاد نکرده تا از محل آن مبلغی به‌حساب باشگاه استقلال واریز شود.

از موارد مهمی که باعث اختلاف شده، بحث آکادمی باشگاه استقلال است که در حال حاضر ناصر فریاد شیران به‌عنوان مدیر آکادمی مسئولیت آن را بر عهده دارد، البته دراین‌باره قصد داریم به‌طور مفصل به تمام شائبه‌های مطرح شده به‌صورت مفصل و جداگانه بپردازیم، اما فعلاً به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که شایعاتی مبنی بر دریافت مبالغی جهت حضور تعدادی از بازیکنان جهت حضور در تیم‌های پایه استقلال دریافت شده که البته هنوز سندی در این رابطه وجود ندارد.

درمجموع و با همه این تفاصیل و با توجه به اتفاقات چند روز گذشته متأسفانه اخبار خوبی از ساختمان آبی‌رنگ خیابان علامه جنوبی به گوش نمی‌رسد و امکان دارد ظرف روزهای آینده این اتفاقات وارد فاز جدیدی شود، که امیدواریم هر تصمیمی گرفته می‌شود صرفاً در جهت منافع باشگاه و هوادارانش باشد، هوادارانی که در طول یک دهه اخیر روزهای سختی را تجربه کردند و دیگر صبرشان لبریز شده است.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها