|

مارگا - مارتینز مقابل چلسی در غیاب طارمی

پورتو امشب در غیاب دو بازیکن سرشناس خود به مصاف چلسی خواهد رفت و این می تواند کار نماینده پرتغال را در این بازی بسیار دشوار کند.

لینک کوتاه کپی شد

 تیم پورتو امشب در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی خواهد رفت. این تیم که در مرحله قبل دست به کار بزرگی زده و یوونتوس را با تمام ستارگانش شکست داد، امشب در غیاب دو ستاره خود در بخش تهاجمی به نبرد حریف خود خواهد رفت.

مهدی طارمی، ملی پوش ایرانی تیم پورتو که با زدن یک گل در بازی رفت و گرفتن یک پنالتی در بازی برگشت یکی از چهره های شاخص پورتو مقابل یوونتوس بود، با دریافت کارت قرمز در دیدار برگشت مقابل نماینده پرتغال از حضور در بازی مرحله رفت دور یک چهارم نهایی محروم شد. محرومیتی که می تواند کاملا به ضرر پورتو باشد چرا که این تیم الیویرا یکی دیگر از بازیکنان شاخص خود را هم در اختیار نخواهد داشت.

طارمی در نیمه دوم بازی برگشت مقابل یوونتوس با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد تا کار پورتو برای صعود بسیار دشوار شود اما در نهایت این نماینده پرتغال بود که برنده از زمین بازی خارج شد. برخی های می گویند که طارمی بعد از گلزنی در بازی رفت مقابل یووه طلسم شده است! او بعد از آن دیدار گل هم نزده است.

سرجیو الیویرا، هافبک 28 ساله پورتو در بازی رفت با یووه علیرغم اینکه گلزنی نکرده بود به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. اوج کار او اما در دیدار برگشت بود که ابتدا در نیمه اول پنالتی که طارمی گرفته بود را به گل تبدیل کرد و سپس در وقت های اضافه و در شرایطی که پورتو با اخراج طارمی در نیمه دوم ده نفره شد بود گل صعود را وارد دروازه حریف کرد تا سرنوشت بازی پیش از ضربات پنالتی به نفع نماینده پرتغال تعیین شود. اما او هم امشب به دلیل محرومیت نمی تواند پورتو را همراهی کند.

غیبت این دو بازیکن در بازی امشب کار سرجیو کونسیسائو را بسیار سخت کرده است. البته این مربی در خط حمله با حضور مارگا، مهاجم تنومند اهل مالی و تونی مارتینز، مهاجم 23 ساله و اسپانیایی خود امیدوار است که بتواند شب خوبی را در خط حمله تیمش شاهد باشد. مارگا در بازی رفت مقابل یوونتوس در کنار مهدی طارمی زننده گل های پورتو بود و امشب در غیاب الیویرا و طارمی همه نگاه ها در خط حمله به او خواهد بود. مارتینز جوان نیز این شانس را در غیاب هم تیمی ایرانی اش پیدا کرده تا بتواند در یک دیدار حساس حضور پیدا کرده و توانایی هایش را به رخ بکشد.

الیویرا در بازی رفت با یوونتوس با وجود گلزنی طارمی و مارگا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. اوج کار او اما در بازی برگشت بود که دو گل زد و موجبات صعود رویایی تیمش را فراهم کرد.

یکی از نکات جالب توجه در خصوص غیبت اجباری طارمی در این دیدار انتقادات اخیر رسانه های پرتغالی از اوست. مهدی که امروز برای سومین ماه متوالی جایزه بهترین مهاجم لیگ برتر پرتغال را از آن خود کرد در 8 بازی اخیر علیرغم بازی های خوب و پنالتی های حساسی که برای تیمش گرفته در گلزنی موفق نبوده و همین موضوع باعث شده تا روزنامه اوژوگو چاپ پرتغال درباره او بنویسد: «طارمی با پشت به سمت دروازه می‌رود!»

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها