|

تاریخ سازی ژاوی، قهرمانی بدون شکست

تیم فوتبال السد هفته پایانی رقابت های لیگ ستارگان قطر را با برتری به پایان رساند تا بدون شکست، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

لینک کوتاه کپی شد

 هفته بیست و دوم و پایانی لیگ ستارگان قطر امشب آغاز شد که در یکی از این دیدارها، السد در استادیوم جاسم بن حمد شهر دوحه پذیرای قطر اس سی و یاران بشار رسن بود که در پایان شاگردان ژاوی با ارائه یک بازی خوب و منطقی، با نتیجه سه بر صفر از سد حریف خود گذشتند و فصل را بدون شکست به پایان رساندند.

در این دیدار و در همان دقیقه سوم، السد گل نخست را روی اشتباه خط دفاعی قطر اس سی به ثمر رساند. حرکت خوب عبدالکریم حسن از سمت چپ و نفوذ او به درون محوطه جریمه، با ارسال این بازیکن همراه بود که توپ او پس از برخورد به خالد محمودی مدافع قطر اس سی، وارد دروازه شد و گل نخست بازی به ثمر رسید.

حملات السد در دقیقه 39 مجددا به نتیجه نشست و رودریگو تاباتا از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند. در دقیقه 76 ضد حمله السدی ها یک موقعیت خطرناک را شکل داد که پاس علی اسد در درون محوطه جریمه به یوسف عبدالرزاق رسید و ضربه کات دار و فنی این بازیکن به گوشه دروازه رفت و نتیجه بازی را به 3 بر صفر تغییر داد و السد در نهایت با همین نتیجه موفق به شکست قطر اس سی شد.

ژاوی که در این بازی تقریبا با تیم دوم خود به میدان آمده بود، روند فوق العاده هفته های گذشته اش را حفظ کرد و توانست هفته پایانی این فصل از لیگ ستارگان قطر را نیز با برتری پشت سر بگذارد. السد در این فصل موفق شد بدون شکست، لیگ را به اتمام برساند و به موفقیت چشمگیری دست یابد.

از سال 2000 تاکنون تنها تیم الدحیل موفق شده بود لیگ ستارگان را بدون شکست به پایان برساند و حالا السد نیز با رکورد این تیم برابری می کند. شاگردان ژاوی در طی 22 بازی موفق شدند 77 گل به ثمر برسانند و با اختلاف زیاد، بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دادند.

السد همچنین با دریافت 14 گل، بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرد. آنها در طول 22 دیداری که به میدان رفتند، تنها در 3 بازی موفق به پیروزی نشدند و در 19 بازی از سد رقبای خود گذشتند تا یکی از یک طرفه ترین فصل های فوتبالی در قطر رقم بخورد.

ژاوی در پایان این دیدار و قهرمانی قاطعانه تیمش در لیگ ستارگان گفت: شرایط و جو در تیم فوق العاده است، حتی تیم زیر 23 سال السد نیز عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرده است/ ما باید از این وضعیتی که داریم، در مسابقات پیش رو داریم استفاده کنیم.

او ادامه داد: من از بازیکنان، کادرفنی، کادر پزشکی و مدیریت باشگاه برای تلاشی که در طول فصل داشتند، تشکر می کنم. ما بدون حتی یکک شکست، یک جام طلایی را به دست آوردیم و بهترین حمله و بهترین دفاع را از آن خود کردیم. همچنین برنده بغداد بونجاح مهاجم ما نیز عنوان آقای گلی لیگ را به خود اختصاص داد.

ژاوی در پایان درخصوص لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: باید خود را برای این رقابت ها آماده کنیم. سخت ترین تورنمنت در انتظار ماست. همه در شرایط جسمی و روحی فوق العاده ای هستند. تنها اکرم عفیف به دلیل آسیب دیدگی در این تورنمنت در اختیار ما نخواهد بود.

السد در گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، با تیم های النصر عربستان و الوحدات اردن همگروه است. تیم چهارم نیز در پایان دیدار فردا میان فولاد ایران و العین امارات مشخص خواهد شد. دیدارهای این گروه به میزبانی النصر و در شهر ریاض برگزار خواهد شد.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها