|

ذوالفقارنسب: این دولت توانایی واگذاری استقلال و پرسپولیس را ندارد

کارشناس فوتبال گفت: در توانایی این دولت و این وزارتخانه نیست که استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کنند.

لینک کوتاه کپی شد

بیژن ذوالفقارنسب در پاسخ به اینکه قرار بود استقلال و پرسپولیس تا پایان سال 99 واگذار شوند اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، اظهار داشت: حتماً این مسأله امکان‌پذیر نبوده و من هم مثل همه مردم متحیرم. فکر می‌کنم در توانایی این دولت و این وزارتخانه نیست که استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کنند. 

وی افزود: این دولت قادر به اجرای این کار نیست. افرادی که در مصدر کار هستند، قادر به فروش این دو باشگاه نیستند. اگر می‌توانستند، این کار را تا الان انجام می‌دادند؛ نه این که چند ماه مانده به پایان دوره‌شان اقدام کنند. البته، شخص یا اشخاصی را سراغ ندارم که توان اقتصادی و توان اجتماعی این را داشته باشند تا یکی از این دو باشگاه را بر اساس شرایط خودشان در اختیار بگیرند و اداره کنند. 

کارشناس فوتبال در مورد اینکه برخی نگرانند واگذاری استقلال و پرسپولیس آن‌ها را به سرنوشت باشگاه‌هایی مانند استیل آذین دچار کند، گفت:‌ این دو با باشگاه نامبرده بسیار متفاوتند. ما در کشورمان آدم پولدار و سرمایه‌دار کم نداریم. شاید افرادی باشند که قادر به خرید دو باشگاه هستند اما این‌ها قادر به فروش باشگاه‌ها نیستند. 

وی در مورد اینکه گفته می‌شود دو باشگاه در سال گذشته سوددهی داشتند و می‌توان آن‌ها را به بورس وارد کرد، اظهار داشت: هیچ کجا نشنیدم یکی از این دو باشگاه یا هر دوی آن‌ها سال گذشته به سوددهی رسیده باشند و مستنداتی در این مورد ندیدم. با شرایط موجود طی 20-10 سال گذشته در هیچ سالی استقلال و پرسپولیس حتی یک ریال هم منتفع نشدند و در تمام این سال‌ها هزینه‌شان بیشتر از درآمدشان بوده است.

ذوالفقارنسب در مورد اینکه آیا با وضعیت فعلی بورس بردن سرخابی‌ها به بورس کار درستی است، گفت: من اطلاعی از مسائل و فرآیند بورس و اینکه چه فعل و انفعالاتی در آن رخ می‌دهد، ندارم و نمی‌دانم این دو باشگاه چنین ظرفیتی را دارند یا خیر، اما معتقدم این کار عاقلانه نیست.

منبع:فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها