|

علت درگذشت نادر دست نشان چه بود؟ + بیوگرافی

نادر دست نشان که در بیمارستان بستری بود، ساعت 16:30 امروز دار فانی را وداع گفت. زنده یاد دست نشان، یکی از مفاخر فوتبال قائمشهر بود.

لینک کوتاه کپی شد

نادر دست نشان که مدتی است درگیر بیماری کرونا شده است، دقایقی پیش جان به جان آفرین تسلیم کرد. باشگاه نساجی در پی این اتفاق، پیام زیر را منتشر کرد:

photo_2021-04-08_15-15-30

نادر دست نشان که در بیمارستان رازی قائمشهر بستری بود، ساعت 16:30 امروز دار فانی را وداع گفت. در حالی که کرونا کلیه های این اسطوره فوتبال مازندران را از کار انداخته بود، شب گذشته دیالیز جواب داد تا خانواده دست نشان و دوستان و دوستداران او به بازگشت نادر از خواب مصنوعی امیدوار شوند اما متاسفانه امروز قلب دست نشان از کار افتاد و احیا هم جواب نداد و در نهایت ساعت 16:30 پزشکان، درگذشت نادر دست نشان را اعلام کردند. زنده یاد نادر دست نشان، ستاره دهه 60 و اوایل دهه 70 فوتبال مازندران، کاپیتان و سرمربی نساجی یکی از مفاخر فوتبال قائمشهر بود و حالا شهر خسته در غم از دست دادن این ستاره به سوگ نشسته است. 

بیوگرافی نادر دست نشان

نادر دست‌نشان (۷ آذر ۱۳۳۸ در قائمشهر) بازیکن سابق نساجی و مربی فوتبال اهل ایران است. پدر وی از مهاجرین آذربایجان (باکو) و مادرش ساروی بود. نادر فرزند کوچک خانواده است و دارای ۳ خواهر و ۵ برادر است. او فوتبال را نزد برادر بزرگتر خود رحیم دست نشان آغاز کرد. وی ابتدا در پست دروازه‌بان فعالیت می‌کرد ولی برای کمتر پاره شدن لباسهایش به توصیه پدرش که به فوتبال بازی کردنش حساس بود به پست هافبک آمد.

وی همچنین زننده بیشترین گل های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است و به عنوان سرمربی موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند. نادر دست‌نشان (۷ آذر ۱۳۳۸ در قائمشهر) بازیکن سابق نساجی و مربی فوتبال اهل ایران است. وی همچنین زننده بیشترین گل های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است و به عنوان سرمربی موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند.

دست‌نشان هر ۳ دوره مربیگری A و C ,B آسیا را زیر نظر استادان فیفا (ریچارد بیت انگلیسی، سوبرامانیان مالزیایی و برنارد شون آلمانی) پشت سر گذاشت است. پیش از اتمام این دوره‌ها در سال ۱۳۷۸، دست‌نشان دستیار کارلو سولدوی ایتالیایی در تیم ملی نوجوانان بود؛ و توانست با این تیم به مقام چهارمی آسیا دست یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها