|

آسیا هم فهمید فوتبالش صاحب دارد

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: با این برد آسیا متوجه شد که لیگ قهرمانان آسیا صاحب دارد و حساب کار دست همه رقبا آمد که استقلال چه تیمی است.

لینک کوتاه کپی شد

برد پرگل استقلال در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ موجب شد تا همه نگاه‌ها در این دوره از رقابت‌ها به این تیم و برخی ستاره‌های حاضر در آن از جمله مهدی قایدی معطوف شود. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال نیز از این برد به شدت خوشحال بود. نکته جالب توجه در ارتباط با ۴ نماینده حاضر در این دوره این است که سه تن از سرمربیان تیم‌های استقلال، فولاد و تراکتور در دوران مدیرعاملی فتح‌الله‌زاده در تیم او حضور داشتند. علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دیدار اول استقلال، رقبای این تیم، اشتباهات داوری و البته مهدی قایدی حرف زد. متن صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:

با نوه‌ام بازی را دیدم؛ کیف کردم

علی فتح‌الله‌زاده در همان ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: این برد خیلی برای ایران و البته تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان مهم بود. بالاخره قاره آسیا باید بفهمد که این مسابقات صاحب دارد. بنده که از این برد کیف کردم. این مصاف را با نوه ام دیدم که از آن استقلالی‌های دو آتشه است. او در نیمه اول دائم می‌گفت چرا استقلال گل نمی‌زند و من هم می‌گفتم صبر داشته باش که خوشبختانه در نیمه دوم با درخشش بازیکنان نتیجه فوق العاده‌ای رقم خورد.

کلک سعودی‌ها نگرفت؛ آسیا هم فهمید فوتبال این قاره صاحب دارد/ از این بازیکن استقلال در کلکسیون باشگاه مراقبت شود/ باخت ۲-۳ بهتر از برد ۰-۱ است

کلک سعودی‌ها نگرفت

مدیرعامل اسبق استقلال با تمجید از شرایط استقلال در دیدار با الاهلی گفت: روحیه بالا و جنگندگی عامل پیروزی یک تیم است که این وحدت همان چیزی است که فرهاد در تیمش ایجاد کرده است. قبلا هم به خبرورزشی گفته بودم فرهاد روحیه تهاجمی دارد و این را به تیمش منتقل می‌کند. این درست است و انشاالله که حمایتش کنند تا بهتر از این نتیجه بگیرد.

وی اضافه کرد: این یک برد خوب و آبرومندانه در آسیا بود که در زمین تیم سعودی بدست آمد. اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که در زمینشان به این شکل ببازند و استقلالی‌ها در سرزمین سعودی‌ها هر کاری خواستند کردند.

فتح‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: آنها حتی زمینشان را برای بازی تغییر دادند و به زمین تمرینیشان رفتند که به آنجا کامل اشراف دارند. حتی به سانت سانت آن زمین آشنا بودند ولی حریف استقلال نشدند و کلکشان نگرفت. کاملا مشخص بود می‌خواستند استقلال را تضعیف کنند.

مشت محکم کادر فنی ستودنی بود؛ داور نگذاشت بسکتبال شود

مدیر اسبق استقلال گفت: ماشاالله به این کادر فنی و به ویژه فرهاد مجیدی که با انسجامی‌که در بین بازیکنان ایجاد کرده بودند قدرتشان را نشان داده و مشت محکمی‌به سعودی‌ها زدند که حواسشان باشد که با دم شیر بازی می‌کنند.

فتح‌الله‌زاده درباره اینکه داور بازی در دو صحنه می‌توانست برای استقلال پنالتی بگیرد ولی توجهی به آنها نکرد گفت: ما از قدیم‌الایام ولخرج بوده ایم و این را هم می‌گذاریم پای ولخرجی‌هایمان. چون اگر دو تا گل دیگر هم می‌زدیم و با ۷ گل برنده می‌شدیم فوتبال به بسکتبال تبدیل می‌شد.

روحیه مجیدی مثل من است

وی درباره بازی‌های آینده استقلال نیز گفت: الشرطه را هم می‌زنیم. روحیه فرهاد هم مانند من تهاجمی‌است و سالها در رختکن برای بازیکنان تیم همین حرفها را می‌زدم. یکبار روبروی الهلال ۱۰ نفره شدیم و حسن زاده اخراج شد ولی همان بازی را ۲-۱ بردیم. در رختکن و در همان بازی به بچه‌های تیم گفتم بهترین دفاع حمله است. با قدرت و نترس باشید. ما ایرانی و بهترین هستیم. الان هم در استقلال همان چیزی را می‌بینم که خودم دنبالش بودم. مجیدی هم عقب نمی‌نشیند و کاملا مشهود است دوست دارد تیمش حمله کند. من به تیمم می‌گفتم شما بروید و ۲-۳ ببازید ولی گل بزنید چون باخت ۲-۳ بهتر از برد ۱-۰ است.

فتح‌الله‌زاده درباره نقش کمالوند در تیم فنی استقلال گفت: درباره فراز کمالوند احساس می‌کنم که در فوتبال به حق واقعی اش نرسیده است. او با سن و سال کمی‌که دارد ولی فوتبال را خوب بلد است و از این جنس است. بارک الله به فرهاد که تیم فنی اش را خوب انتخاب کرد و با این دستیارها همه را به آینده این تیم امیدوار کرد.

کلک سعودی‌ها نگرفت؛ آسیا هم فهمید فوتبال این قاره صاحب دارد/ از این بازیکن استقلال در کلکسیون باشگاه مراقبت شود/ باخت ۲-۳ بهتر از برد ۰-۱ است

مدیرعامل اسبق استقلال درباره مهدی قایدی نیز به خبرورزشی گفت: قایدی واقعا یک عتیقه گرانبها در تیم استقلال است که باید در کلکسیون باشگاه به درستی از او مراقبت کرد. چنین بازیکنی با این وزن و هیکل چنان به دروازه الاهلی شوت زد که توپ و دروازه بان را با هم به تور دوخت.

فتح‌الله‌زاده درباره گل اول قایدی که در موقعیتی زاویه بسته به ثمر رسید یادآور شد: گل اول قایدی را دیدید؟ من فورواد بازی کردم و می‌فهمم که اگر فردی ۵۰ تا موقعیت اینچنینی نصیبش شود تنها یکی از آنها را می‌تواند به گل تبدیل کند. با آن سرعت و آن زاویه فقط یک نفر در آسیا می‌توانست آن توپ را گل کند و آن هم پسر نازنین و خونگرم بوشهریمان بود که دقیق دید و دروازه را باز کرد. او برای استقلال نعمت است.

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها