|

چلسی – منچسترسیتی؛ نبرد افتخارهای انگلیس

چلسی و منچسترسیتی که به تازگی در لیگ قهرمانان اروپا هم به نیمه‌نهایی رسیده‌اند، برای فینالیست شدن در جام حذفی انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه ومبلی لندن، چلسی و منچسترسیتی تیم‌هایی که بین ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا هم قرار گرفته‌اند، در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

چلسی؛ نیم فصل و اولین جام

آبی‌های لندن با توخل خیلی بهتر از چیزی بودند که تصور می‌شد. خیلی زود این شوک به چلسی نتیجه داد و حالا یکی از تیم‌های نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند. در لیگ برتر هم شانس خوبی برای قرار گرفتن بین ۴ تیم بالای جدول دارند. از طرفی می‌توانند صاحب یک جام شوند. اگر واقع‌بین باشیم در لیگ قهرمانان جام گرفتن‌شان دشوار خواهد بود، ولی در جام حذفی قهرمانی به آن‌ها چشمک می‌زند. به نوعی رده‌بندی برای‌شان مثل فینال است. مقابل سیتی در سال‌های اخیر فراز و فرود زیاد داشته‌اند. از شکست سنگین با ۶ گل تا بردهای غیرمنتظره. تیم توخل، تیمی است که می‌تواند برای سیتی خطرناک باشد. اگر توخل بتواند بعد از فقط نیم‌فصل حضور در لندن جام بگیرد، رؤیایی خواهد بود.

منچسترسیتی؛ چهارگانه

مشخص وقتی از پپ گواردیولا پرسیدند که به چهارگانه فکر می‌کند یا نه، او جوابش منفی خواهد بود. پپ دوست ندارد در اوج روی ستاره‌های سیتی فشار وارد شود. حالا منچسترسیتی خیلی خیلی به کسب ۴ جام در فصل نزدیک شده. ابتدا باید چلسی را برای فینالیست شدن در جام حذفی از پیش رو بردارند. سپس تاتنهام در فینال جام اتحادیه رقیب‌شان است. بعد از آن پاری‌سن‌ژرمن در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا انتظارشان را می‌کشد. از همین حالا هم که جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس را برای‌شان کنار گذاشته‌اند. فکر می‌کنید این دستاورد فوق‌العاده برای پپ به‌دست خواهد آمد؟ با تیمی که ماه‌های اخیر دیده‌ایم، بعید نیست.

آخرین جدال

ژانویه ۲۰۲۱ در لیگ برتر، منچسترسیتی موفق شد ۳ بر یک چلسی را شکست دهد. گوندوغان، دبروینه و فودن گلزنان سیتی بودند و هادسون اودوی تنها گل چلسی را زد.

آمار بازی

۸) چلسی با ۸ قهرمانی سومین تیم پرافتخار جام حذفی انگلیس پس از آرسنال و منچستریونایتد است. اولین قهرمانی‌شان به سال ۱۹۷۰ و آخرین قهرمانی‌شان به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد.

۶) منچسترسیتی هم ۶ مرتبه در جام حذفی انگلیس به قهرمانی رسیده. سیتیزن‌ها اولین مرتبه سال ۱۹۰۴ جام گرفتند و آخرین مرتبه سال ۲۰۱۹.

۷) در ۷ بازی آخر چلسی و سیتی از ابتدای ۲ فصل پیش در تمامی رقابت‌ها، آبی‌های لندن ۲ برد و سیتیزن‌ها ۴ برد کسب کرده‌اند، یک بازی هم مساوی شده است.

۵) در آخرین نبرد دو تیم در جام حذفی چلسی ۵ گل به سیتی زد. در آن بازی فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ پیگرینی بازیکنان جوان و ذخیره را به میدان فرستاد.

۰) نکته عجیب درباره یکه‌تاز جدول لیگ برتر این است که این فصل در تمامی رقابت‌های داخلی گل زده‌اند، به غیر از دربی منچستر!

۱۲) توخل شروع خوبی در چلسی داشته. تیم او ۱۲ بازی از ۱۸ بازی را برده و فقط ۲ شکست مقابل ولورهمپتون و پورتو خورده.

۳) توخل و گواردیولا در فوتبال آلمان با دورتموند و بایرن ۳ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند. ۲ بازی بدون گل شده (یکی فینال جام حذفی بود که در ضربات پنالتی بایرن برد) و دیگری را بایرنِ پپ ۵ بر یک با پیروزی پشت سر گذاشت.

مصدومان و محرومان

متئو کواچیچ تنها مصدوم چلسی برای این دیدار حساس است. سرخیو آگوئرو هم تنها مصدوم منچسترسیتی است، با این تفات که شاید او را به نبرد ومبلی برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، سیلوا، رودیگر، جیمز، آلونسو، جورجینیو، کانته، پولیشیچ، مانت و هاورتس

منچسترسیتی: استفن، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، استرلینگ، فودن و ژسوس

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها