|

استقلال به‌ دنبال شکست پلیس عراق!

شاگردان مجیدی امشب در تدارک یک آتش‌بازی دیگر هستند تا همچون سایر تیم های ایرانی به روند خوب روز نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهند.

لینک کوتاه کپی شد
مقتدرترین نماینده ایران در شب اول مسابقات مرحله گروهی، از ساعت ۰۰:۴۵ فردا باید به‌ مصاف الشرطه عراق برود. تیم فوتبال استقلال که موفق شد گام نخست را با قاطعیت بردارد، حالا برای تداوم روند تیمی‌اش و نیز استحکام جایگاهش باید نماینده عراق را نیز از پیش‌رو بردارد. الشرطه برخلاف استقلال در بازی اولش با ۲ گل مغلوب الدحیل شده و برای اینکه شانس‌های خودش برای صعود را زنده نگه دارد، باید از این بازی با دست‌پر بیرون بیاید.

فرهاد و پایان کار نیمه‌تمام با عراقی‌ها

رویارویی مقابل الشرطه عراق فرصت مناسبی برای فرهاد مجیدی است تا کار نیمه‌تمام خود با این تیم عراقی را تمام کند و این تیم را شکست دهد. استقلال زمستان سال‌۹۸ اولین مسابقه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال‌۲۰۲۰ را برابر همین تیم الشرطه برگزار کرد و با وجود برتری کاملا محسوس، در‌نهایت به تساوی یک - یک مقابل میزبان خود رضایت داد. مسابقه برگشت ۲ تیم نیز با همین نتیجه خاتمه پیدا کرد (البته در آن بازی مجید نامجو‌مطلق سرمربی استقلال شده بود)؛ بنابراین حالا فرصت بسیار خوبی نصیب فرهاد شده تا با کسب یک پیروزی ارزشمند مقابل الشرطه، جدا از اینکه شانس صعود تیمش را افزایش دهد، کار نیمه‌تمام خود با عراقی‌ها را نیز تمام کند. اگر استقلال بتواند نماینده عراق را شکست دهد، بخت بسیار قابل‌ملاحظه‌ای برای صعود به مرحله بعد به‌عنوان تیم اول گروه پیدا خواهد کرد.

احتمال تغییر در ترکیب استقلال

تیم فوتبال استقلال در دومین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف الشرطه می‌رود و ممکن است فرهاد مجیدی تغییراتی در ترکیب ثابت تیمش انجام دهد. با‌وجود اینکه آبی‌پوشان در دیدار نخست با قاطعیت پیروز شدند، اما ممکن است فرهاد مجیدی در ترکیب اولیه تیمش نسبت به بازی قبل تغییراتی اعمال کند. یکی از محتمل‌ترین تغییرات در ترکیب اولیه آبی‌پوشان، احتمال حضور آرش رضاوند از ابتدای بازی به‌جای سعید مهری است. در بازی اول آبی‌پوشان سعید مهری در کنار مسعود ریگی نقش هافبک‌دفاعی مکمل را بازی می‌کرد که از ابتدای نیمه دوم آرش رضاوند جای وی را گرفت و حال ممکن است رضاوند از ابتدا در ترکیب آبی‌پوشان قرار بگیرد.

نادری در تمرین گروهی آبی‌ها

محمد نادری، مدافع‌چپ آبی‌پوشان که در جریان بازی با الاهلی عربستان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و یکی از گل‌های استقلال را نیز به ثمر رساند، در اواخر مسابقه دچار مصدومیت شد. بعد از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که نادری مشکل خاصی ندارد و دلیل مصدومیتش ضرب‌خوردگی کوچکی بوده است. از‌این‌رو نادری در تمرین جمعه‌شب استقلالی‌ها حضور داشت و کنار سایر بازیکنان بدون مشکل تمرین کرد. بر‌این‌اساس نادری مشکلی برای همراهی استقلال در دیدار با الشرطه عراق نخواهد داشت و با صلاحدید کادر فنی می‌تواند به میدان برود. محمد نادری در بین ۳ بازیکن برتر هفته اول لیگ قهرمانان آسیا نیز قرار گرفته و با توجه به شرایط خوبش احتمالا مقابل الشرطه نیز فیکس خواهد بود.

بهترین شروع استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

استقلال در ۱۲ دوره اخیری که در لیگ قهرمانان حضور داشته است، با پیروزی پر‌گل مقابل الاهلی عربستان، بهترین شروع را برای خود رقم زده است. پیروزی پرگل استقلال باعث شد یک اتفاق خوب برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بیفتد و همچنین یک رکورد خوب را برای خود به ثبت برساند. استقلال در چارچوب جدید لیگ قهرمانان آسیا از سال‌۲۰۰۳ تا‌به‌امروز، در ۱۲ دوره لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است و پیروزی پرگل مقابل الاهلی عربستان باعث شد تا استقلال در این مدت بتواند بهترین شروع را در لیگ قهرمانان آسیا برای خود به‌ارمغان بیاورد.

الشرطه؛ حریف بدقلق ایرانی‌ها

نماینده عراق برای باشگاه‌های ایرانی یک نام آشناست، حریفی که همیشه موی دماغ سرخابی‌های پایتخت شده است؛ البته آبی‌پوشان کشورمان پیش‌از‌این با ۳ تیم الشرطه، الزورا و نیروی هوایی عراق بازی کرده و خارج از این مسابقات نیز با یک تیم عراقی دیگر به اسم منتخب «آشوری‌های بغداد» به‌صورت غیر‌رسمی و دوستانه دیدار کرده بودند. استقلال اولین و آخرین‌بار سال‌۱۳۷۷ مقابل تیم نیروی هوایی عراق با نتیجه ۲‌بر ۱ پیروز شد. این تیم در ۴ بازی مقابل نمایندگان عراقی شکست خورد و یک‌بار هم در آخرین رویارویی به تساوی رسید. استقلال ۲ بار مقابل الشرطه قرار گرفته است. سال‌۱۳۵۰ به این تیم باخت، سال‌۱۳۹۸ به تساوی رسید و حالا شاید نوبت پیروزی باشد.

سرمربی الشرطه: ضعف‌های استقلال را به‌خوبی می‌شناسیم

سرمربی الشرطه عراق پیش از دیدار با استقلال گفت: شناخت خوبی از رقیب ایرانی داریم و می‌خواهیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم. الکساندر لیچ، سرمربی الشرطه، پیش از این بازی حساس گفت: شکست اول ما در این رقابت‌ها مقابل الدحیل قطر بد نیست. باید در بازی پیش‌روی خود مقابل استقلال نکات مثبت تیم را تقویت کنیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. وی افزود: ما استقلال را خیلی خوب آنالیز کردیم و فیلم‌های زیادی از بازی‌های گذشته این تیم را تماشا کردیم. درست است استقلال میزبان گروه، الاهلی، را با نتیجه ۵‌بر‌۲ شکست داد، ولی ما تمام ضعف‌وقوت‌های استقلال را می‌دانیم و به‌دنبال نتیجه مطلوب هستیم.
منبع: شهرآرانیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها