|

مهدوی‌کیا: مشکل یوفا و فیفا با تیم‌های سوپرلیگ به زودی حل می‌شود

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد مشکل ایجاد شده در فوتبال اروپا صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی مهدوی کیا، اسطوره فوتبال ایران و کاپیتان پیشین تیم ملی در گفتگویی عمومی در فضای مجازی در خصوص موضوع سوپر لیگ اروپا نظراتش را مطرح کرد که چکیده ای از آن را می‌خوانید:

* من واقعاً نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی رخ دهد چرا که از قوانین و بحث حقوقی این ماجرا خبر ندارم و مشخص نیست که چه عواقبی می‌تواند برای تیم‌هایی که حاضر شدند در این رقابت حاضر شوند داشته باشد و باید صبر کرد و دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

* اینکه بازیکنان در صورت همراهی تیم‌های باشگاهی خودشان از حضور در تیم ملی محروم می‌شوند واقعاً یک چالش خیلی بزرگ است. من که دوران فوتبالم تمام شده است برایم راحت است که بگویم اگر من بودم برای تیم ملی بازی می‌کردم و قید باشگاه را می‌زدم ولی در شرایط حال حاضر واقعاً چالش بزرگی برای بازیکن محسوب می‌شود.

* اینکه اگر مهدی طارمی در این شرایط قرار بگیرد چه توصیه‌ای برایش دارم واقعاً سوال سختی است ولی به طور کلی می‌گویم که عقیده دارم تیم ملی نسبت به تیم باشگاهی برایم ارجحیت دارد و اولویت همیشه تیم ملی است و نمی‌دانم بازیکنان دیگر چه تصوری در این خصوص دارند.

* باشگاه‌های بزرگ نمی‌توانند جدا از باشگاه‌های کوچک فعالیت کنند. همین بارسا که لاماسیای پیشرفته خودش را دارد هر سال چند صد میلیون یورو هزینه می‌کند بازیکنان تیم‌های دیگر را می‌خرد. اگر باشگاه‌های بزرگ در زمینه کسب عناوین و درآمدزایی فوتبال نقش دارند باشگاه‌های کوچک هم در زمینه تولید بازیکن و بازیکن سازی نقش ایفا می‌کنند. اگر باشگاه‌های بزرگ می‌خواهند حساب خودشان را جدا کنند پس باید قانونی گذاشته شود که حق خرید بازیکن از تیم‌های خارج از آن چرخه را نداشته باشند و اگر بازیکن نیاز دارند خودشان رو به بازیکن سازی بیاورند.

* حتی یک در صد هم احتمال ندارد بازیکنان از حضور در تیم ملی منع شود و این را به طور جدی می‌گویم و این صرفاً یک تهدید است که به دلایل زیادی نمی‌تواند عملی شود.

* اگر باشگاه‌های بزرگ به لیگ جداگانه بروند مردم دنیا از آنها متنفر خواهند شد. در آلمان باشگاه هوفنهایم یک باشگاهی است که همه از آن و رئیسش متنفر هستند. هوفنهایم یک باشگاه روستایی است که خودش را از لیگ های پایین تر بالا کشید و به اینجا رساند ولی چون هواداران فوتبال عقیده دارند پول نباید عامل نتیجه گیری یک تیم بشود از این تیم تنفر دارند و اگر باشگاه‌های بزرگ بخواهند حساب اقتصاد خودشان را از سایرین جدا کنند قطعاً هواداران فوتبال از آنها متنفر خواهند شد.

* حس می‌کنم این مشکل به زودی و طی روزهای آینده حل خواهد شد و تهدیدهای فیفا و یوفا هم جدی نخواهد بود. بالاخره طرفین با یکدیگر گفتگو می‌کنند و به یک توافقی خواهند رسید ولی  قطعاً شرایط با چیزی که در حال حاضر وجود دارد و تا الان بوده تفاوت خواهد کرد و تغییراتی ایجاد خواهد شد ولی اینکه این تیم ها کنار گذاشته شوند شدنی نیست و اتفاق نخواهد افتاد.

* بایرن مونیخ همیشه خودش از تیم های کوچکتر حمایت می‌کند و به آنها به طور غیر مستقیم کمک مالی می‌کند و می‌داند فوتبالش به حضور این تیم ها وابسته است. یک تیم کوچک از بایرن می‌خواهد با آنها بازی دوستانه برگزار کند تا با درآمد آن بتواند مشکلات مالی اش را برطرف کند و بایرن مونیخ با کمال میل قبول می‌کند. باید دانست باشگاه های بزرگ و کوچک در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

* اینکه می‌گویند حضور این تیم ها در یک تورنمنت جذابیت فوتبال را بالاتر می‌برد شاید در کوتاه مدت درست باشد ولی وقتی این تیم ها زیاد با هم بازی کنند بعد از مدتی جذابیتش کم خواهد شد و دیگر مثل شرایط حال حاضر نیست که همان جذابیت اولیه را داشته باشد.

منبع:ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها