|

خلاصه بازی استقلال الاهلی؛ لیگ قهرمانان آسیا + ویدئو

مصاف استقلال الاهلی با تساوی بدون گل به پایان رسید این در حالی است که 3 امتیاز این بازی برای هر دو تیم بسیار حائز اهمیت بود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در پنجمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۴۵ دقیقه بامداد به مصاف الاهلی عربستان رفت. این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است از آن جایی که هر دو تیم هم امتیاز هستند کسب 3 امتیاز این بازی بسیار اهمیت دارد. آبی پوشان برای این بازی محمد نادری را در اختیار نداشتند در ابتدا قرار بود دیاباته هم به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشته باشد اما با تلاش کادر پزشکی اواسط نیمه دوم به بازی رفت.. 

برخلاف دور رفت این دیدار که شاهد یک بازی بسیار جذاب و پرگل بودیم و 7 گل جمعا در آن به ثمر رسید، دیدار امروز میان نمایندگان کشورمان و نمایندگان عربستان از صحنه های حساس زیادی برخوردار نبود و پرس های سنگین در میانه های زمین، اجازه بازی سازی را به تیم ها نمی داد و خستگی بازیکنان دو تیم به خاطر فشردگی بازی های آسیایی نیز مزید بر علت شد تا شاهد یک بازی نسبتا خسته کننده و کم موقعیت باشیم و موقعیت های انگشت شماری هم که روی دروازه ها ایجاد شد، با هوشیاری مدافعان دو تیم منجر به گل نشد تا دیدار آبی پوشان کشورمان با الاهلی عربستان در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد.

ترکیب الاهلی مقابل استقلال

محمد العویس، عبدالله حسون، معتذ موساوی، محمد آل فتیل، عبدالباسط هندی، ادریس فتوحی (75- علی الاسمری)، ساریچ (62- سلطان المندش)، نوح الموسی، هیثم عسیری، عبدالرحمن قریب (91- محمد الخبرانی)، عمر سومه

سرمربی: لارنسیو ریجکمپ

ترکیب استقلال مقابل الاهلی

رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، احمد موسوی (46- داریوش شجاعیان)، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند (55- سعید مهری (82- مسعود ریگی))، وریا غفوری، ارسلان مطهری (69- شیخ دیاباته) و مهدی قایدی (82- بابک مرادی) 

سرمربی: فرهاد مجیدی

لحظات حساس

دقیقه 9: پاس خوب وریا غفوری به قایدی رسید که مهاجم آبی پوشان با یک شوت خوب دروازه الاهلی را تهدید کرد که محمد العویس سنگربان الاهلی با واکنشی خوب این توپ را به کرنر فرستاد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سر عارف غلامی همراه شد که این توپ را نیز العویس مهار کرد.

دقیقه 16: یک ضربه ایستگاهی برای الاهلی به دست آمد که این توپ را عبدالرحمن غریب به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که رشید مظاهری با جایگیری خوب این فرصت خطرناک را با مشت دور کرد.

دقیقه 24: یک شوت از پشت محوطه جریمه توسط عبدالرحمن غریب که رشید مظاهری آن را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 28: ارسال خوب عبدالرحمن غریب به روی دروازه با ضربه سر عمر السومة همراه شد که این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39: یک کرنر ارسالی به روی دروازه با اشتباه مدافعین استقلال از آنها عبور کرد و به عبدالباسط هندی رسید که ضربه این بازیکن به تیرک دروازه مظاهری برخورد کرد و به درون زمین بازگشت.

دقیقه 43: هروویه میلیچ پشت محوطه جریمه صاحب یک فرصت شد که شوت او یا اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: ادریس فتوحی پشت محوطه جریمه صاحب یک موقعیت شد که شوت محکم او را رشید مظاهری به خوبی مهار کرد.

دقیقه 3+45: فرشید اسماعیلی درون محوطه جریمه صاحب یک فرصت خوب شد که شوت او با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: یک ارسال خطرناک از سمت راست به روی دروازه استقلال با ضربه سر خطرناک عمر السومة همراه شد که شرید مظاهری با یک خروج خوب، به زیبایی این توپ خطرناک را راهی کرنر کرد.

دقیقه 68: شوت زیبای ادریس فتوحی از پشت محوطه جریمه با واکنش زیبای رشید مظاهری راهی کرنر شد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سر محمد آل فتیل به پایه تیر دروازه استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 73: شوت سعید مهری از پشت محوطه جریمه زده شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 81: پاس سلطان مندش در پشت محوطه جریمه به عمر السومة رسید و شلیک پرقدرت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 88: یک ضربه ایستگاهی برای استقلال به دست آمد که این ضربه را وریا غفوری به سمت دروازه الاهلی زد که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن

خط دروازه و دفاعی استقلال امشب نمایش مستحکم و مطمئنی مقابل الاهلی عربستان داشت و اجازه نداد این تیم که برای گلزنی تلاش می‌کرد، به هدف خود برسد. رشید مظاهری درون دروازه و مدافعانی همچون سیاوش یزدانی در این دیدار فوق‌العاده بودند و بارها با عکس‌العمل‌های به موقع و دفع توپ‌های خود اجازه ندادند عمر السومه و هم‌تیمی‌های او به گل برسند.

اتفاق ویژه

آبی‌پوشان فوتبال ایران با وجود برتری 5 بر 2 در دیدار رفت مقابل الاهلی عربستان، در مسابقه برگشت به تساوی بدون گل رضایت دادند تا این نتیجه و همچنین شکست الدحیل در دیگر مسابقه گروه C موجب شود تا این سه تیم در امتیاز 8 برابر شوند و وضعیت پیچیده‌ای برای صعود از گروه داشته باشند. با این وجود، استقلال می‌تواند با برتری در بازی بعدی خود مقابل الشرطه راهی مرحله حذفی شود و حتی به صدرنشینی برسد، اما الدحیل و الاهلی در صورت تساوی برابر یکدیگر ممکن است حتی از مرحله گروهی هم بالا نروند.

در حاشیه

در همان دقایق ابتدایی بازی، عارف غلامی با عبدالرحمن غریب در یک صحنه برخورد کرد که منجر به شکستگی سر بازیکن الاهلی شد.

سعید مهری که در نیمه دوم به جای آرش رضاوند به میدان رفته بود، در دقایق پایانی تعویض شد تا بابک مرادی جایگزین او شود.

در حالیکه گفته می شد شیخ دیاباته به این بازی نمی رسد، اما او سورپرایز مجیدی بود و در دقایق پایانی وارد زمین مسابقه شد.

فراز کمالوند و فرهاد مجیدی در طول بازی در کنار زمین در حال صحبت و مشورت با یکدیگر بودند تا بهترین تصمیمات تاکتیکی را برای استقلال در نظر بگیرند.

از نکات جالب توجه این بازی، عدم خروج کارت از جیب ریوجی ساتو داور ژاپنی بازی بود که به هیچکدام از بازیکنان دو تیم کارتی نشان نداد.

محمد نادری در تمام زمان بازی از روی سکوها نظاره گر کار هم تیمی هایش بود و او به بازی الشرطه هم نمی رسد.

بابک مرادی که قصد داشت از دقیقه 79 وارد بازی شود، به دلیل اینکه آبی پوشان از دو فرصت تعویض در جریان بازی استفاده کرده بودند، نزدیک 3 دقیقه در کنار زمین منتظر بود تا تعویض آخر آبی پوشان که مسعود ریگی بود نیز برای حضور در زمین آماده شود.

مهدی قایدی در 30 دقیقه ابتدایی بازی در نقش مهاجم نوک بازی کرد که به دلیل عدم تأثیرگذاری در آن پست، مجیدی از دقیقه 30 به بعد، پست او را تغییر داد.

عمر السومة که در این بازی سخت به دنبال گلزنی بود، در چند صحنه در تقابل با رشید مظاهری شکست خورد و گلر آبی پوشان دروازه اش را بسته نگه داشت.

مظاهری با بسته نگه داشتن دروازه اش در این بازی، موفق شد برای دومین بار در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2021 کلین شیت کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها