|

عیسی و شهریار به اندازه شش ماه در لیگ قهرمانان گل زدند

مهاجمان پرسپولیس در لیگ قهرمانان توانستند به اندازه 200 روز پیش از آن گل بزنند و قرمزها را به عنوان یکی از خطوط حمله برتر آسیا مطرح کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند که در شش بازی 14 گل به ثمر رساندند و با میانگین 2.33 گل، عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند. شهریار مغانلو که در لیگ برتر توفیقی در گلزنی نیافته بود، چهار گل وارد دروازه تیم‌های الریان و گوآ کرد و عیسی آل‌کثیر نیز دو گل زد تا با شش گل لیگ قهرمانان را ترک کرد.

مغانلو در جریان پیروزی 3-1 پرسپولیس برابر الریان، دو گل به ثمر رساند و نقش اصلی را در کسب پیروزی سرخپوشان ایفا کرد. او سپس در بازی با گوآ و الریان هم گل زد تا جدی ترین گزینه سرخ ها برای رقابت با اولونگا برای کفش طلای لیگ قهرمانان آسیا باشد. عیسی آل کثیر مهاجم شماره 72 قرمزها در دیدار با گوآ و الریان گلزنی کرد و حالا بهترین گلزن تیم یحیی گل‌محمدی در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

مغانلو که به تازگی به عضویت تیم فوتبال پرسپولیس درآمده در پرسینگ هم نقش پررنگی دارد و با حضور موثر خود، باعث شده تا پرسپولیس پس از مدت‌ها زوج خط حمله اش را با دو مهاجم نوک تشکیل دهد. اما نکته اصلی عملکرد خط حمله پرسپولیس، پیشرفت شگفت انگیز تعداد گل‌ مهاجمان پرسپولیس در لیگ قهرمانان نسبت به مسابقات قبلی است. شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر از روز 28 فروردین تا 9 اردیبهشت توانستند شش گل به ثمر برسانند؛ یعنی در طول دو هفته موفق شدند این آمار استثنایی را به ثبت برسانند و این در حالی است که در شش ماه قبلی، مهاجمان پرسپولیس این تعداد گل زده بودند.

روز 9 مهر عیسی آل کثیر دو گل در بازی با پاختاکور به ثمر رساند و با محرومیت شش ماهه مواجه شد. سپس 12 مهر، 22 دی و 29 دی مهدی عبدی موفق شد دروازه تیم های النصر استقلال و فولاد را باز کند و در آخر هم عیسی آل کثیر روز 19 فروردین دروازه نساجی را گشود.

به عبارتی مهاجمان پرسپولیس از روز 9 مهر تا 28 فروردین شش گل به ثمر رساندند تا در 200 روز این تعداد گل را داشته باشند و حالا در فاصله تنها 12 روز موفق شدند شش گل بزنند تا با رکوردی استثنایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به اتمام برسانند. نکته جالب این است که مهاجمان پرسپولیس در لیگ برنر روی 12% گل‌ها نقش داشته‌اند اما این عدد در لیگ قهرمانان 42.8% رسید. حالا پرسپولیس با این زوج رویایی که در لیگ قهرمانان هم کنار هم بازی کردند و به میزان مطلوبی از هماهنگی رسیدند، به استقبال لیگ برتر می‌رود و یحیی گل‌محمدی امیدوار است تا در مسابقات داخلی پای مهاجمان بیش از پیش به گلزنی باز شود.

منبع: ورزش سه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها