|

کلاف سردرگم میزبانی استقلال از الهلال عربستان

یک خبرنگار مطرح عربستانی نوشت: باشگاه استقلال تهران باید کشور ثالث را برای میزبانی از الهلال عربستان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا معرفی …

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال استقلال تهران، جمعه شب با برتری برابر تیم فوتبال الشرطه عراق جواز حضور در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب و طبق فرمول جدید برگزاری، این تیم میزبان الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

تیم‌های استقلال و الهلال عربستان از قدرت‌های قدیمی فوتبال غرب آسیا به شمار می‌روند.

هر چند که برگزاری دیدار این ۲ تیم یکی از حساس‌ترین مسابقات مرحله حذفی به شمار می‌رود اما مشکلی که پیش روی میزبانی استقلال تهران قرار داد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدار نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در کشور ثالث می‌باشد. این تصمیم از ماه مارس ۲۰۱۶ اتخاذ شده است. 

رسانه های عربستانی نیز با استناد به این تصمیم از اکنون جو رسانه‌ای علیه AFC راه انداخته و به دنبال آن هستند تا این دیدار در کشور دیگر برگزار شود.

«سلطان المهوس»، خبرنگار مشهور عربستانی با اشاره به قرعه تیم فوتبال الهلال عربستان نوشت: این بازی در ایران برگزار نخواهد شد اما باشگاه استقلال به عنوان میزبان، می‌تواند کشور بی‌طرف را برای میزبان انتخاب کند. 

البته المهوس اشاره‌ای به میزبانی النصر از تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نکرده و بازی تیم‌های ایرانی را در کشور عربستان در مرحله گروهی نادیده گرفته است. 

پیش از این و در جریان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون توجه به تصمیم خود برای عدم برگزاری بازی تیم‌های ایرانی در عربستان میزبانی گروه‌های C و D  لیگ قهرمانان را به عربستان داد و نمایندگان ایران نیز مجبور به برگزاری بازی در آن کشور شدند. حال مشخص نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان تصمیم سال ۲۰۱۶ خود را نقض خواهد کرد یا به مانند گذشته حکم به بازی در کشور ثالث خواهد داد.

منبع:ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها