|

غوغای پرسپولیس، شگفتانه استقلال و نمایش قهرمانانه اخباری!

غوغای پرسپولیس، شگفتی‌سازی استقلال تاجیکستان، نمایش خیره‌کننده محمدرضا اخباری و ۹ گل مایکل اولونگو.

لینک کوتاه کپی شد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به بررسی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا پرداخت.

در این گزارش به صعود سه تیم ایرانی به جمع هشت تیم برتر غرب آسیا اشاره شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نخستین بار لیگ قهرمانان را با حضور ۴۰ تیم و در ۱۰ گروه برگزار کرد. در مرحله مقدماتی هیچ گروهی آسان نبود. الهلال عربستان قهرمان سال ۲۰۱۹ به زحمت از گروه صعود کرد و السد قهرمان سال ۲۰۱۱ با شکست روز پایانی مقابل النصر عربستان، نتوانست به مرحله حذفی برسد.

تراکتور هم تنها تیم مرحله گروهی بود که در هیچکدام از مسابقات خود شکست نخورد و بدون باخت راهی یک‌هشتم نهایی شد.

فیفا از چهار لحظه به یادماندنی لیگ قهرمانان یاد کرده است؛ غوغای پرسپولیس، شگفتی‌سازی استقلال تاجیکستان، نمایش خیره‌کننده محمدرضا اخباری و ۹ گل مایکل اولونگو.

پرسپولیس که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به فینال مسابقات صعود کرد، این بار هم به غوغای خود در آسیا ادامه داد و با پنج پیروزی در رده نخست گروه خود ایستاد. این تیم فقط مقابل الوحده امارات شکست غیرمنتظره یک بر صفر را تجربه کرد.

استقلال تاجیکستان هم بزرگ‌ترین غافلگیری مسابقات را رقم زد و در گروهی که تیم بزرگ الهلال حضور داشت، صدرنشین شد. این تیم با درخشش منوچهر جلیل‌اف الهلال را که میزبان مسابقات گروه بود، با نتیجه چهار بر یک شکست داد.

نمایش درخشان محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور هم از نکات مهم مرحله مقدماتی بود. این بازیکن ۲۸ ساله یا آنگونه که هواداران تراکتور او را می‌نامند عقاب، در طول مسابقات فقط سه گل دریافت کرد و نقش مهمی در صعود تیمش داشت. عملکرد خیره‌کننده اخباری باعث شد این تیم ۲ برد و چهار تساوی کسب کند و بدون شکست راهی دور بعد شود. محافظت قهرمانانه او از دروازه تراکتور در برد ۲ بر صفر روز پایانی مقابل شارجه کاری کرد که مربی تیم حریف هم زبان به ستایش او باز کند و اخباری را بهترین بازیکن کل مسابقات گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا بنامند.

مایکل اولونگا مهاجم کنیایی الدحیل هم با زدن ۹ گل بهترین گلزن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب شد. البته تیم او با وجود نمایش درخشان این بازیکن نتوانست جایی در میان تیم‌های صعودکرده به مرحله حذفی پیدا کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها