|

جلالی: استقلال برای ثبات باید از چالش‌های بعد از دربی عبور کند

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد استقلال برای رسیدن به ثباتی که پرسپولیس به آن رسیده ، باید از چالش‌هایی که شکست در دربی برای آنها به…

لینک کوتاه کپی شد

مجید جلالی درباره دربی 95 تهران و برتری پرسپولیس مقابل استقلال اظهار داشت: بازی کیفیت موردانتظار را نداشت، اما نمی‌توانیم بگوییم شاهد دیدار بی‌کیفیتی بودیم. دربی دقایق پُرنوسانی داشت که شاید بیشتر به این خاطر بود که هر دو تیم تلاش می‌کردند از حریف مراقبت کنند و کمتر به توانایی‌های خود تکیه می‌کردند. البته شاید به خاطر فضای چنین مسابقه‌ای باید به تیم‌ها حق بدهیم.

آل‌کثیر همیشه همان جایی است که باید باشد

وی با تمجید از مهاجم پرسپولیس بیان کرد: تنها چیزی که اختلاف را در نتیجه ایجاد کرد، هوش عیسی آل‌کثیر بود. او همیشه در جایی است که باید باشد و در جاگیری و تمام‌کنندگی واقعاً باهوش است. پرسپولیسی‌ها در ارائه کار خود تا حدی منظم‌تر از حریف بودند و شکل بازی آنها مشخص‌تر بود. این موضوع حتی برای بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس هم صدق می‌کرد و وظایف بازیکنان تعویضی کاملاً مشخص بود.

استقلال برای رسیدن به ثبات پرسپولیس، باید از چالش‌های بعد از دربی به سلامت عبور کند

کارشناس فوتبال کشورمان ثبات پرسپولیس را حاصل کاری پنج ساله دانست و به تسنیم گفت: اگر استقلال می‌خواهد به این ثبات برسد، باید یاد بگیرد تا از چالش‌های بعد از این مسابقه به سلامت عبور کند و این چالش‌ها، آنها را به سمت نابود شدن نبرد. استقلالی‌ها باید بدانند فوتبال، پستی و بلندی زیادی دارد و در نهایت کسانی پیشرفت می‌کنند که از این چالش‌ها، با درایت و بینش عبور کنند.

درگیری‌های دربی را در لیگ برتر، لیگ یک و فوتسال می‌بینیم

جلالی در مورد درگیری‌های انتهای مسابقه و اینکه آیا حساسیت بالای بازی سبب بروز چنین اتفاقاتی شده است یا خیر، تصریح کرد: هر بازی برای خودش حساسیت ویژه‌ای دارد. ما این درگیری‌ها را فقط در این مسابقه نمی‌بینیم و در کل لیگ برتر، لیگ دسته اول و مسابقات فوتسال شاهد این اتفاقات هستیم. فوتبال همیشه ویترین جامعه است و این پرخاشگری و خشونت در خیابان و هنگام رانندگی هم دیده می‌شود.

تغییر باور تأثیر بر داور با پرخاش، با جریمه و محرومیت میسر نیست

«بخشی از پرخاشگری جامعه ناشی از مشکلات معیشتی است که بازیکنان فوتبال با چنین مشکلی مواجه نیستند.»، وی در واکنش به این موضوع خاطرنشان کرد: اینکه در فوتبال بتوانید از نیمکت یا درون زمین، رفتارهایی کنید که داور را تحت تأثیر قرار دهید، میان تیم‌ها به یک باور تبدیل شده است. اگر کسی چنین رفتارهایی نکند، می‌گویند او یک چیز مهم کم دارد و این موضوع را خیلی نمی‌پسندند. بحث‌های زیادی وجود دارد که ما چرا به اینجا رسیدیم و حالا تغییر این اتفاق که به یک باور تبدیل شده است، با جریمه، محرومیت و صحبت در این باره میسر نیست.

باشگاه‌ها به ما می‌گویند با شلوغ‌کاری باید نیمکت حریف را ببرید

مربی باسابقه فوتبال کشورمان با بیان اینکه اصلاح رویه فوق به اقدامات اساسی‌تری نیاز دارد، اظهار داشت: چندین سال است که حتی باشگاه‌ها به ما می‌گویند برای پیروزی تیم، اول نیمکت تیم باید نیمکت حریف را با شلوغ کردن شکست دهد. این موضوع به یک باور تبدیل شده است که برای پیروزی باید شلوغ کردن را بلد باشید. متأسفانه به این موضوع بیشتر از بخش‌های فنی اهمیت می‌دهند و مربیانی چون ابراهیم صادقی هم قربانی شده‌اند.

رقابت تیم دیگری با سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی خیلی مشکل است

جلالی درباره رقابت برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال بیان کرد: از این به بعد سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی رقابت می‌کنند و خیلی مشکل است که تیم سومی برای قهرمانی رقابت کند. در این راه نیز تیمی که آرامش بیشتری داشته باشد، ذهنیت خودش را قوی‌تر کند، روحیه پرخاشگرانه بیشتری داشته باشد و برخی مسائل را در کنترل خود بگیرد، موفق‌تر می‌شود. متأسفانه این چیزها هم در فوتبال وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها