|

برای قهرمانی پاک استقلال به کمیته اخلاق و فیفا شکایت می‌کنیم!

طبق اسناد موجود، هیات فوتبال و باشگاه استقلال مرتکب تخلف شده اند و باشگاه پیکان به کمیته اخلاق و فیفا شکایت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل فارس، از سیامک رحیم پور درباره رد شکایت شاکیان تیم استقلال و هیات فوتبال تهران توسط کمیته انضباطی این هیات فوتبال در پرونده ثبت قرارداد برخی بازیکنان تیم های پایه اظهار داشت: پیش از صحبت درباره این رای باید به چند سال قبل بازگردیم. در آن زمان طبق تصاویر پخش شده در برنامه ۹۰ مشخص شد بازیکنی به اسم توکلی با سه شناسنامه مختلف در لیگ های پایه بازی کرده بود.

وی افزود: توکلی قبل از حضور در استقلال با نام دیگری برای تیم صبا قم در لیگ جوانان کشور بازی کرد که پس از بررسی های ابتدایی کمیته استیناف نتیجه مسابقاتی که توکلی در آن بازی کرد سه بر صفر به سود رقیبان صبا نشد. پس از شکایت از باشگاه استقلال به دلیل استفاده از توکلی، کمیته انضباطی هیات فوتبال اعلام کرد به این دلیل که مرجع بالاتر یعنی کمیته استیناف فدراسیون بازی‌های صبا را سه بر صفر اعلام نکرده ما هم نمی توانیم برای تیم استقلال چنین رایی صادر کنیم.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان تصریح کرد: در ادامه پس از مراجعه ما به کمیته استیناف فدراسیون اعضای این کمیته اعلام کردند اگر اسناد و مدارک جدیدی وجود داشته باشد براساس آن رای خود را تغییر می‌دهیم و این اتفاق افتاد و کمیته استیناف بازی‌هایی که این بازیکن در آن حضور داشت سه بر صفر به سود رقیبان صبا قم اعلام کرد اما باز هم کمیته انضباطی وقت هیات فوتبال تهران درباره پرونده تیم استقلال چنین کاری انجام نداد و نتایج بازی‌های تیم جوانان این باشگاه با حضور توکلی تغییر نکرد. فقط در زمانی که مسابقات تعطیل بود وی سه ماه محروم شد. هیات فوتبال پس از رد درخواست تیم ها برای تغییر نتیجه بازی های استقلال برای تمام مربیان، سرپرست ها و مسئولانی که درباره پرونده توکلی به حق اعتراض و مصاحبه کرده بودند محرومیت و جریمه نقدی در نظر گرفت و اطمینان دارم در پرونده تخلف جدید استقلال هم این کار را انجام می دهد.

رحیم پور خاطرنشان کرد: در پرونده اخیر هم ابتدا دوستان نمی‌پذیرفتند آیین نامه دستکاری شده اما اکنون این موضوع را پذیرفتند منتهی زمان را در تاریخ دیگری اعلام کرده‌اند‌. با افرادی که در گذشته در فدراسیون مسئولیت داشته اند و برخی دوستانی که به مباحث حقوقی اشراف دارند صحبت کردیم اما آنها هم اعلام کردند به هیچ وجه نمی‌توان آیین نامه را در طول فصل تغییر داد و تاکنون چنین چیزی را مشاهده نکرده اند.

 وی ادامه داد: موضوع مشخص قرار گرفتن هیات فوتبال در مقابل ما است و هیات همراه ما نیست زیرا خودش به دلیل دست بردن در آیین نامه مقابل باشگاه های معترض ایستاده و کمیته انضباطی هیات تهران هم طبق آیین نامه ای که هیات فوتبال در آن دست برده رای صادر کرده است‌.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان ادامه داد: فیفا که مرجع عالی فوتبال جهان است زمانی اجازه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را صادر کرد که فدراسیون اساسنامه‌اش را تغییر داد. یکی از بخش مهم مدنظر فیفا برای اصلاح اساسنامه قبلی استقلال ارکان قضایی بود. انتخاب ارکان قضایی توسط مجمع این استقلال را ایجاد می‌کند و به راحتی رای درست را صادر، ابلاغ و اعلام می‌کنند.برخلاف تغییر اساسنامه فدراسیون، اساسنامه هیات فوتبال و نحوه انتخاب ارکان قضایی آن تغییر نکرده و نیاز است به این بخش ورود شود. اکنون خود هیات مقابل ما است. در این حالت دو اقدام می توانیم انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: مسیر قانونی این است که با توجه به صدور رای کمیته انضباطی، شکایت خود را از طریق کمیته استیناف هیات فوتبال پیگیری کنیم که این کار را قطعا انجام می دهیم‌‌ اما درباره دستکاری آیین نامه در زمان برگزاری مسابقات باید از طریق فدراسیون فوتبال پیگیر شویم.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان تصریح کرد: به نظر می رسد حبیب الله شیرازی رئیس هیات فوتبال همانگونه که متوجه نشد تیم پیکان در یک روز و به فاصله چند ساعت یک بازی خود را در لیگ برتر جوانان کشور و لیگ جوانان تهران برگزار کرد و با وجود توصیه مسئولان سازمان لیگ برای لغو مسابقه تیم ما در لیگ استانی، عوامل زیر مجموعه اش چنین کاری انجام ندادند اکنون هم اشرافی روی پرونده استقلال ندارد یا اطلاعات دقیقی به وی ارائه نشده است. 

رحیم پور تصریح کرد: در رای صادر شده از کمیته انضباطی آمده در تاریخ ۱۰ آبان ۹۹ آئین نامه برگزاری مسابقات تغییر کرده در حالیکه مرجع اعلام این موضوع باید سایت رسمی هیات فوتبال باشد اما تا همین الان هم روی سایت در این مورد اطلاع رسانی انجام نشده است. 

وی افزود: بر فرض ما این تغییر آیین نامه را قبول کنیم اما طبق بند یک ماده ۱۰ که محل مناقشه ما با باشگاه استقلال و هیات فوتبال است آمده تمام نقل و انتقالات هیات فوتبال باید طبق نقل و انتقالات فدراسیون انجام شود. از طرفی در بند دو ماده ۶ آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون آمده زمان نقل و انتقالات پیش فصل نهایت ۸۴ روز است‌. در آیین نامه ابتدایی نقل و انتقالات هیات آمده شروع این زمان یک روز پس از قرعه کشی مسابقات بوده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد اما در ادامه روی سایت هیات آمد نقل و انتقالات تیم ها تا ۱۱ مهر به شرط پرداخت جریمه امکان پذیر است.

 

 

مدیر آکادمی باشگاه پیکان تصریح کرد: هیچگونه اطلاع رسانی درباره آیین نامه جدید انجام نشد و هیچکس از آن خبر نداشت اما به همین استناد کرده و می گوییم ۲۳ مرداد نقل و انتقالات شروع شده و طبق بازه ۸۴ قانونی روزه نقل و انتقالات باید در تاریخ ۱۴ آبان به اتمام می رسید که در آن زمان پنجره نقل و انتقالات استقلال باز نبود و به هیچ وجه نمی توانست بازیکنی را ثبت کند. بیش از این زمان نباید فرصت نقل و انتقالات اضافه می شد.

وی افزود: طبق آیین نامه ابتدایی و آیین نامه ای که خود مسئولان هیات می گویند ۱۰ آبان تغییر کرده و به نظر می رسد پس از شکایت تیم ها در بهمن این اقدام انجام شده است‌، بدترین موضوع این است که بند ۴ ماده ۱۱ هر دو آیین نامه یکسان است. در این بند آمده آیین نامه شامل ۱۱ ماده توسط کمیته مسابقات پیشنهاد و در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۹ توسط هیات رئیسه مصوب شده است. وجود این بند در آیین نامه دوم نشان می دهد سراسیمه در آیین نامه دست برده و به خودشان اجازه نداده اند تاریخ تصویب آیین نامه ابتدایی را تغییر بدهند. 

 

 

مدیر آکادمی باشگاه پیکان درباره یکی دیگر از تخلفات باشگاه استقلال توضیح داد: ما از بازیکنی به اسم سینا سعیدی فر در رده سنی امیدهای استقلال هم شاکی هستیم. طبق آنچه در سایت هیات فوتبال قرار گرفته وی ۳۱ فروردین با استقلال قرارداد بسته و ۱۶ آذر به شکل یک طرفه این قرارداد را فسخ می‌کند‌. مجدد در تاریخ اول بهمن ۹۹ بار دیگر با استقلال قرارداد بسته و دوم بهمن مقابل پیکان بازی می‌کند.

وی افزود: طبق بند ۱۳ ماده ۳ کارت بازیکنان باید ۴۸ ساعت پس از ثبت قرارداد آنها صادر شود اما سعیدی فر در کمتر از این زمان کارت بازی اش را دریافت و برای استقلال بازی کرد. بحث دیگر درباره ماده ۲ است‌. این بازیکن به دلیل فسخ قرارداد یک طرفه نمی‌توانست به عنوان بازیکن آزاد به استقلال باز گردد. پس از فسخ قرارداد سعیدی فر بازیکن عادی محسوب می‌شد و زمانی می‌توانستند بار دیگر این بازیکن را به استقلال بازگردانند که قراردادش را به شکل توافقی و دو طرفه فسخ می کرد. باید به این موضوع هم رسیدگی شود.

 

مدیر آکادمی باشگاه پیکان در پاسخ به ادعای احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر اینکه با رای کمیته انضباطی هیات فوتبال مشخص شد قهرمانی تیم‌های نوجوانان و امید این باشگاه پاک بوده است، توضیح داد:ایرادی ندارد، ما از هیات فوتبال به خاطر دست بردن در آیین نامه که سبب قهرمانی استقلال شده ابتدا به کمیته اخلاق و در ادامه اگر از این نهاد به نتیجه نرسیم، به فیفا شکایت می ‌کنیم. بند 6 و بند 14 ماده ماده 10 و بند 4 ماده 11 را مشاهده کنید. هیات فوتبال می‌گوید آیین نامه را تغییر داده اما آیین نامه‌ای که اکنون روی سایت هیات است تاریخ شروع نقل و انتقالات را 23 مرداد اعلام کرده است.

رحیم پور تصریح کرد: تغییر آیین نامه غیر قانونی بوده است. از طرفی پس از شکایت تیم‌ها در بهمن سال گذشته در کمیته انضباطی هیات این تغییر صورت گرفته است. یکسان بودن بند 4 در هر دو آیین نامه نشان می‌دهد این تغییر با دستپاچگی بوده است. حتی بر فرض که آیین نامه دوم درست باشد، وقتی نقل و انتقلات از 23 مرداد شروع شده و طبق بند 2 ماده 6 آیین نامه نقل و انتقالات تیم‌ها حداکثر 84 روز برای این کار فرصت داشته اند و این زمان 14 آبان به اتمام می‌رسید، باشگاه استقلال که پنجره نقل و انتقالاتی‌اش روز 20 آبان باز شده نمی توانست در آن زمان نقل و انتقالات انجام بدهد. بازیکنان استقلال غیرقانونی جذب شده اند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها