|

پنجعلی: به جای جذب خارجی‌ها دنبال کشف ستاره‌ها باشیم

پیشکسوت فوتبال گفت: در حال حاضر فوتبال ما به معنی واقعی کلمه خصوصی و حرفه‌ای نیست که بخواهیم بازیکن و مربی خارجی با هزینه‌های گزاف بخریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از فارس، محمد پنجعلی در مورد لغو قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران، اظهار داشت: هیچکس با جذب بازیکن و مربی خارجی به صورت اصولی مخالف نیست اما به شرط آنکه باشگاه‌های ما ابتدا درآمدزایی داشته باشند و خصوصی شده باشند. در حال حاضر هزینه باشگاه‌ها از جیب بیت المال است. شما ببینید وقتی یونتوس رونالدو را جذب کرد چند برابر هزینه‌های خرید این بازیکن از طریق فروش پیراهن و تبلیغات جبران شد. در حال حاضر فوتبال ما به معنی واقعی کلمه خصوصی و حرفه‌ای نیست که بخواهیم بازیکن و مربی خارجی با هزینه‌های گزاف بخریم.

وی افزود: از سویی دیگر ایران کشوری است که بازیکنان مستعد زیادی دارد و اگر بستر برای سازندگی بازیکنان فراهم باشد می‌توانیم بازیکنان خوبی را به باشگاه‌های خوب خارجی ترانسفر کنیم. در حال حاضر نیز این بازیکنان‌مان به تیم‌های اروپایی منتقل می‌شوند. اگر باشگاه‌های ما حرفه‌ای عمل کنند به جای خرید بازیکنان خارجی می‌توانند از فروش و انتقال بازیکنان مستعد ایرانی درآمدزایی هم داشته باشند.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: می‌توان به جای اینکه پول‌مان را صرف خرید بازیکنان خارجی کنیم این پول را صرف سازندگی و بستر سازی مناسب در فوتبال کنیم در آنصورت هم فوتبال‌مان رشد و پیشرفت می‌کند و هم درآمدزایی داریم و بازیکنان و استعدادهای زیادی را کشف خواهیم کرد. این همه بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران آمدند چه مشکلی از فوتبال‌مان حل کردند؟ بازیکن و مربی خارجی سراغ دارم که برای فوتبال به ایران آمدند و دیگر حاضر نیستند به کشورشان برگردند! حالا نام‌شان را بیان نمی‌کنم.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: اگر به جای جذب بازیکنان خارجی به سازندگی بازیکنان توجه کنیم قطعا فوتبال‌مان در سطح ملی هم رشد و پیشرفت می‌کند. بعد از قهرمانی تیم ملی با علی پروین در پکن که به خاطره‌ها پیوسته دیگر تیم ملی قهرمان نشده است و در فوتبال ملی هم درجا زده‌ایم. بنابراین بهتر است به بازیکنان ایرانی بها بدهیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها