|

۵ پرسپولیسی در تیم ملی

سود و ضرر بزرگ پرسپولیس از لیست تیم ملی

فهرست ۲۳ نفره تیم ملی برای چهار بازی سرنوشت‌ساز تیم ملی اعلام شد که نام ۵ بازیکن پرسپولیس در فهرست نهایی دیده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

مضرات داشتن بیشترین سهمیه پرسپولیس بیشترین سهمیه را در تیم ملی دارد که در نگاه اول می‌تواند برای هواداران و دوستداران این تیم غرورانگیز و فوق‌العاده باشد، اما برای ادامه لیگ شاید کادر فنی پرسپولیس را با چالش‌هایی مواجه کند.

این ۵ بازیکن بعد از مسابقات فشرده لیگ قهرمانان و لیگ برتر حالا باید در بازی‌های فشرده ملی شرکت کنند و دوباره به لیگ برتر برگردند. در واقع آن‌ها بدون استراحت کافی و با سپری کردن یک دوران فشرده دیگر به لیگ باز خواهند گشت و اگر مصدومیتی برای‌شان پیش بیاید یا شرایط بدنی‌شان تحت تأثیر قرار بگیرد در هفت بازی باقی‌مانده لیگ برتر و در کورس شانه‌به‌شانه با سپاهان می‌تواند برای یحیی و کادرش مشکل‌ساز باشد.

هر ۵ نفر دعوت‌شده از پرسپولیس جزو مردان کلیدی پرسپولیس هستند و آماده و سرحال بودن‌شان بعد از بازی‌های ملی برای کادر فنی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، ضمن اینکه بحث روانی آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

اگر تیم ملی از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید و به مرحله بعد صعود کند بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس با وجود خستگی بدنی، اما با روحیه خوب به اردوی تیم باشگاهی خود باز خواهند گشت، اما اگر صعود میسر نشود آثار سوء ناشی از ناکامی ملی می‌تواند بازیکنان تعیین‌کننده و مهم پرسپولیس را در ادامه فصل لیگ برتر با چالش‌هایی مواجه کند.

۶+۵ پرسپولیسی یعنی نصف تیم ملی

پرسپولیس چهار هافبک و یک مدافع در تیم ملی دارد. سرخ‌ها می‌توانند با حضور ترابی در جناح راست، امیری در سمت چپ و کمال و احمد نور در مرکز میدان یک خط هافبک چهارنفره در تیم ملی داشته باشند که البته بعید است هر چهار نفرشان در ترکیب باشند، ضمن اینکه کنعانی‌زادگان هم شانس بالایی برای بازی کردن در قلب دفاع کنار شجاع دارد مگر اینکه پورعلی‌گنجی معادلات را به‌هم بزند.

در واقع به نظر می‌رسد غیر از کمال کامیابی‌نیا، هر چهار بازیکن دیگر دعوت‌شده از پرسپولیس شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارند.

نکته جالب اینجاست که غیر از ۵ بازیکن پرسپولیس، شش لژیونر که سابقه حضور در پرسپولیس را داشتند (بیرانوند، عابدزاده، شجاع، طارمی، محرمی و انصاری‌فرد) هم به تیم ملی دعوت شده‌اند و تقریباً نیمی از کادر بازیکنان تیم ملی پرسپولیسی هستند.

در واقع اگر جای امیر عابدزاده یک مدافع چپ با سابقه پرسپولیسی در این لیست بود می‌شد یک ترکیب ۱۱ نفره کاملاً پرسپولیسی را در زمین دید.

سیامک و سرلک خط خوردند

سیامک نعمتی و میلاد سرلک بازیکنانی بودند که نام‌شان در فهرست ۵۰ نفره تیم ملی قرار داشت و واکسن هم زدند، اما در نهایت راهی به لیست نهایی اسکوچیچ نیافتند. از این جمع نعمتی گفته مصدوم نبوده و علت دعوت نشدنش مصدومیت نیست.

همچنین حامد لک که قبل‌تر توسط اسکوچیچ در لیست قرار گرفته بود راهی به فهرست نهایی تیم ملی برای چهار بازی حساس نیافت. در این میان جالب اینجا بود که نعمتی بعد از دعوت اسکوچیچ در بازی با ازبکستان و حضور در میدان حالا جزو نفرات نهایی تیم ملی نیست و مرد کروات در پست مدافع راست غیر از صادق محرمی به نفراتی همچون دانیال اسماعیلی‌فر و جعفر سلمانی اعتماد کرده است.

غیر از این نفرات که به‌خاطر قرار گرفتن نام‌شان در فهرست‌های قبلی منتظر بودند تا در نهایت به لیست نهایی برسند، برخی بازیکنان پرسپولیس هم توقع داشتند در فهرست تیم ملی باشند. مهم‌ترین‌شان شاید عیسی آل‌کثیر بود که اتفاقاً با اسکوچیچ در نفت آبادان کار کرده و انتظار داشت بعد از درخشش در لیگ قهرمانان و لیگ برتر به تیم ملی دعوت شود که نشد.

از بین بازیکنان دیگر پرسپولیس نفراتی مثل پهلوان، مغانلو، عالیشاه و حتی آقایی هم فصل نسبتاً خوبی داشته‌اند، اما نه آنقدر درخشان که به تیم ملی دعوت شوند.

منبع: فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها