|

اسکوچیچ فاتح نیمه مربیان!

تیم ملی در نیمه اول بازی با ارائه بازی خوب نتوانست نتیجه بگیرد، اما در نیمه دوم با هوشمندی اسکوچیچ توانستند در نیمه دوم بحرین را در شکست ده…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از دانشجو، نگرانی از میزبانی بحرین و بازی های ناجوانمردانه‌ی بحرینی ها خارج از مستطیل سبز باعث شده بود جو عجیبی در مورد بازی ایران و بحرین به وجود آید و حتی ترس از عدم موفقیت و شکست برابر این تیم مانند خوره به جان اهالی فوتبال افتاده بود. بحرینی ها که توانسته بودند با اعمال نفوذ میزبانی را از ایران بربایند خیلی امیدوار بودند با یک تساوی ایران را متوقف کنند و همچنان شانس صعود به مرحله‌ی بعد را برای خود زنده نگه دارند، اما حساب انگیزه بازیکنان تیم ملی و کلاس بالای فوتبال ایران را نکرده بودند که اگر ایرانی جماعت بخواهد کاری را انجام دهد قطعا مسیر سخت‌ترش را انتخاب خواهد کرد.

نیمه‌ی اول بازی با وجود موقعیت های خوبی که تیم کشورمان داشت بدون گل به اتمام رسید ولی بین دو نیمه حرف های کادر فنی و تغییری که در ترکیب با ورود سامان قدوس به زمین اتفاق افتاد بازی ایران را از این رو به آن رو کرد. اسکوچیچ قبل از بازی گفته بود که بحرین را مانند کف دستش می‌شناسد و با نتیجه‌ای که موسوم به نیمه‌ی مربیان است رقم خورد، مشخص شد سرمربی تیم ملی ایران حرفی به گزاف نگفته و او با شناخت کافی به مصاف حریف رفته است. البته بحرین هم آن بحرینی نبود که خیلی‌ها از این تیم ساخته بودند، تیمی که در نود دقیقه‌ی بازی یک توپ در چارچوب نداشته باشد قطعا حرفی برای گفتن ندارد، این تیم در تمام نود دقیقه بازی مترصد یک اشتباه از سوی بازیکنان ایران بود که هرگز هم اتفاق نیفتاد.

نکته‌ی بعدی هماهنگی مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله بود؛ نکته‌ای مثبت که مطمئنا در بازی های دشوارتر هم به کمک ایران خواهد آمد. به هر حال گام مهمی برای رسیدن به صدر جدول و پشت سر گذاشتن رقبایی چون عراق و بحرین برداشته شد. با این نتیجه آرامش نسبی بر اردوی ایران حکمفرما شده و برای دو بازی باقیمانده می‌شود با تامل و اندیشه‌ی کارسازتر عمل کرد. تیم ملی ایران حق ندارد در این مرحله از گردونه‌ی رقابت های مقدماتی جام جهانی حذف شود؛ رقبایی که ایران در این مرحله دارد فاصله‌ی بعیدی از نظر فنی با یوزهای آریایی دارند و اصلا در شأن فوتبال ایران نیست در مرحله‌ی پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره‌ی کهن حاضر نباشد. بازی با بحرین تمام شد که حاصل آن پشت سر گذاشتن این تیم سمج و سخت کوش بود. ایران هنوز به آن‌چه مد نظرش است دست نیافته است، دو بازی دیگر باقی مانده تا شاگردان اسکوچیچ خود را در مرحله‌ی بعد ببینند.

همدلی و حمایت از این تیم بدون حاشیه سازی های معمول می‌تواند رمز موفقیت ایران باشد.

تیم ملی یعنی تیمی برای همه‌ی مردم ایران کسانی که می‌خواهند این تیم را به نام خود و باشگاه خاصی مصادره کنند قطعا به فکر مسائل دیگری هستند و هرگز برایشان موفقیت ایران اهمیتی ندارد. بگذاریم در روزهایی که مردم ایران حال خوبی ندارند حداقل از شادی های فوتبالی و ورزشی که به دست فرزندانشان در میادین بین‌الملی کسب می‌شود لذت ببرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها