|

عمان باخت شانس صعود ایران بیشتر شد!

تیم ملی فوتبال ایران بعد از برد قاطع برابر بحرین در زمره بهترین تیم‌های دوم گروه‌های هشت‌گانه در آسیا قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و بحرین با برتری سه گله شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید. با این نتیجه تیم‌ ملی با یک بازی کمتر نسبت به بحرین به رده دوم گروه C انتخابی انتخابی جام جهانی رسید.

با توجه به میزبانی تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲، اگر آن‌ها در گروه E مسابقات دور دوم مرحله انتخابی سرگروه می‌شدند یا در جایگاه دوم قرار می‌گرفتند، یک تیم جایگزین آن‌ها به دور نهایی صعود می‌کرد.

این قطعی شدن سرگروهی به این معنا بود که ۷ تیم برتر سرگروه به همراه پنج تیم دوم می‌توانند به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند؛ اتفاقی که رخ داد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان نتوانستند مقابل قطر امتیازی را کسب کنند و تیم ملی قطر با تک گل حسن الهیدوس از روی نقطه پنالتی توانست ۲۲ امتیازی شود و سرگروهی خود را قطعی کند.

هر چند که این مسابقه حاشیه فراوانی داشت، چرا که شاگردان برانکو معتقد بودند داور یک پنالتی به سود آن‌ها اعلام نکرده و هم‌چنین گل سالم این تیم را مردود اعلام کرده است اما با این شکست رقابت تیم‌های دوم برای صعود تنگاتنگ‌تر از گذشته شد، با این تبصره که حالا به جای چهار تیم، پنج تیم برتر دوم می‌توانند صعود کنند.

غیر از ۸ تیم اول گروه‌ها، با احتساب قطعی شدن سرگروهی قطر و عدم حضور این تیم در دور نهایی رقابت‌ها به دلیل میزبانی جام جهانی، ۵ تیم از ۸ تیم برتر دوم گروه‌های مختلف هم راهی مرحله بعدی رقابت‌ها می شوند.

از طرفی کنار کشیدن کره شمالی از گروه خود، معادلات را پیچیده کرد و باعث شد فیفا اعلام کند که برای تعیین تیم دوم، نتایج بهترین تیم های دوم با تیم آخر گروه محاسبه نمی شود.

در حال حاضر تیم ملی ایران به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم مطرح است. جدول بهترین تیم های دوم به شرح زیر است:

۱- لبنان ۴ بازی، ۱۰ امتیاز

۲- ازبکستان ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل ۶+

۳- امارات ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل ۵+ گل زده ۱۰

۴- ایران ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل +۵ گل زده ۹

۵- عمان ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل ۳+

۶- چین ۴ بازی، ۷ امتیاز تفاضل ۶+

۷- اردن ۴ بازی، ۷ امتیاز تفاضل ۵+

۸- تاجیکستان ۵ بازی، ۴ امتیاز

تیم ملی فوتبال ایران جمعه باید در دیدار برابر کامبوج قرار بگیرد. نتیجه ای که برای تعیین بهترین تیم های دوم محاسبه نمی شود ولی در صورتی که ایران بتواند کامبوج را شکست دهد و عراق موفق به شکست هنگ کنگ نشود، شاگردان اسکوچیچ با توجه به تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه قرار می گیرند.

با توجه به فشردگی جدول رده بندی و نقش تفاضل گل، هنوز کار تمام شده نیست و تیم ملی فوتبال ایران باید دیدار برابر عراق را نیز بسیار جدی بگیرد تا بتواند راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها