|

احتمالات صعود ایران؛ مساوی با عراق یعنی خداحافظ جام جهانی!

تساوی ایرن مقابل عراق متاسفانه شانس صعود زیاد نیست و شاید در حد 5 تا 10 درصد شانس وجود داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شکست یا تساوی مقابل بحرین کلا کار صعود را سخت می‌کرد. در واقع با شکست کلا تیم ملی از دور خارج می‌شد و با مساوی با بحرین، کار سخت تر هم می‌شد. دلیل هم ساده بود. بحرین 13 امتیازی می‌شد و ایران 10 امتیازی. بحرین هم به احتمال زیاد هنگ کنگ را می‌برد و برای اینکه تفاضل گلش را بهتر کند، سعی می‌کرد گلهای زیادی به این تیم بزند و آن وقت 16 امتیازی می‌شد.

عراق هم با بردن کامبوج و هنگ کنگ، به امتیاز 17 می‌رسید و صعودش به عنوان تیم اول قطعی می‌شد و اگر هم مقابل ایران بازی می‌کرد، نتیجه‌اش برای بحرین اهمیت زیادی داشت. در واقع مساوی گرفتن مقابل ایران یا شکست دادن ایران، به منزله حذف ایران و دوم شدن بحرین بود و اگر ایران هم عراق را می‌برد مثل بحرین 16 امتیازی می‌شد و آن وقت کار برای تعیین تیم دوم پس از حذف کامبوج به تفاضل گل می‌کشید.

16232440429100

اگر ایران و عراق مساوی کنند

از تساوی شروع کنیم. در صورت برد احتمالی ایران مقابل کامبوج و برد احتمالی عراق مقابل هنگ کنگ، تساوی ایران و عراق در بازی آخر عراق را ۱۸ امتیازی و ایران را ۱۶ امتیازی می‌کند. بحرین پس از شکست مقابل ایران ۱۲ امتیازی شده بود و با بردن هنگ کنگ با تعداد گلهای بالا هم در نهایت ۱۵ امتیازی و سوم می‌شود. در این حالت ایران تیم دوم گروه می‌شود. اما آیا صعود می‌کند؟

ایران باید تا روز آخر منتظر امتیازهای تیم های اول و دوم و به خصوص تیم های دوم گروههای هشتگانه بماند. چون شش امتیاز و تعداد گلهایی که به کامبوج زده حذف می شود و تازه آن زمان ایران 10 امتیازی می‌شود و باید پس از کسورات امتیازی و گلهای تیم های دوم گروههای هشتگانه وضعیتش بررسی شود که دراین باره باید منتظر نتایج گروههای دیگر ماند. در این حالت متاسفانه شانس زیاد نیست و شاید در حد 5 تا 10 درصد شانس صعود وجود داشته باشد. 

بررسی گروهها در صورت تساوی ایران و عراق

قطر به دلیل میزبانی جام جهانی 2022، در مرحله بعدی حاضر نخواهد بود و همین باعث شده 5 تیم از هشت تیم دوم شانس حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را پیدا کنند. با پیروزی قطر مقابل عمان، شانس صعود تیم‌های دوم بیشتر هم شد چرا که گروه E مسابقات عمان در رده دوم قرار دارد. تیم ملی فوتبال ایران اگر عراق را ببرد به عنوان یکی از هشت تیم صدرنشین به مرحله بعدی رقابتها و البته مرحله نهایی جام ملتهای آسیا 2023 در چین صعود می‌کند. در جمع تیمهای برتر دوم، ایران فعلا در رده چهارم قرار دارد.

16232421325899

در جدول تیم های دوم پس از کسر امتیاز تیم های پنجم، در حال حاضر چین، اردن و تاجیکستان با 7 امتیاز به مرحله بعدی صعود نخواهند کرد. ایران پس از کسر سه امتیاز برد بازی رفت مقابل کامبوج، فعلا 9 امتیازی است و با بردن کامبوج هم 9 امتیازی باقی می ماند.

منبع: فوتبالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها