|

اختلاف مجیدی و باشگاه ادامه دارد

گابریل پین مشاور فرهاد مجیدی بالاخره به ایران می‌آید؟

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ورود مربی و بازیکنان خارجی جدید به لیگ ایران را ممنوع کردند تا باشگاهها بیش از بدهکار نشوند.

لینک کوتاه کپی شد

 پس از اینکه فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت بیش از 6 میلیون یورو به مارک ویلموتس محکوم شد، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند که ورود مربیان و بازیکنان خارجی را به فوتبال ایران ممنوع است.

این اتفاق پیش از شروع لیگ برتر بیستم و با توجه به پرونده های متعدد بدهی باشگاه‌های ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی در فیفا افتاد. در واقع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ورود مربی و بازیکنان خارجی جدید به لیگ ایران را ممنوع کردند تا دیگر مربی و بازیکن جدید وارد لیگ ایران نشود تا باشگاهها بیش از بدهکار نشوند.

این اتفاق فعلا بحث همکاری سرمربی استقلال با مشاور ایتالیایی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاه استقلال اعلام کرده اند که امکان حضور دستیار یا مشاور ایتالیایی با استقلال وجود ندارد. همه می دانند که فرهاد مجیدی بعد از جدایی فراز کمالوند و حضور او در سایپا تصمیم گرفت تا یک مشاور ایتالیایی را به ایران بیاورد اما با توجه به قانون منع ورود مربی و بازیکن خارجی به ایران، گابریل پین ایتالیایی برای حضور در ایران و استقلال با مشکلات زیادی روبرو شده است.

شنیده شده مجیدی از باشگاه درخواست کرده تا مدت زمان قرارداد دستیار سابق چزاره پراندلی با استقلال تا پایان لیگ بیست و یکم باشد اما احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید دارد اگر موضوع حضور مشاور یا دستیار ایتالیایی، قابل حل باشد که قابل حل به نظر نمی رسد، قرارداد پین تا پایان لیگ بیستم تنظیم شود و بعد از آن در صورتی که شرایط حضور خارجی برای حضور در فوتبال ایران تسهیل شود، استقلال به همکاری‌اش با این مربی ادامه دهد. فرهاد مجیدی از این ماجرا ناراحت بود و در پست اینستاگرامی اش به این اتفاق ها انتقاد داشت.

البته منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، چندی پیش اعلام کرد:" طبق مصوبه رسمی و تصمیم اتخاذ شده، از فصل آینده، اگر باشگاهی بخواهد از بازیکن و مربی خارجی استفاده کند، باید ده درصد از حق الزحمه مندرج در قرارداد بازیکن را در صندوقی بگذارد که زیر نظر فدراسیون برای آکادمی‌های فوتبال و استعدادیابی با اولویت مناطق کم‌برخوردار هزینه شود. پس 10 درصد کل هزینه‌ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید صرف تیم‌های پایه، آکادمی و آموزش در فوتبال شود." در هر حال حضور دستیار یا مشاور ایتالیایی فرهاد مجیدی به مشکل خورده و باید دید در نهایت گابریل پین، می تواند با استقلال قرارداد امضا کند یا نه.

منبع: دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها