|

اریکسن می‌تواند به مستطیل سبز بازمی گردد؟

پس از حادثه تلخ روز گذشته برای اریکسن گمانه زنی‌های زیادی در خصوص احتمال بازگشت یا خداحافظی کامل وی از فوتبال مطرح است.

لینک کوتاه کپی شد

دومین روز از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ رو گذشته (شنبه) پیگیری شد و دو تیم دانمارک و فنلاند از ساعت ۲۰:۳۰ در کپنهاگ به مصاف هم رفتند و در حالی که بازی تا دقایق پایانی با نتیجه بدون گل در حال پیگیری بود، اما در دقیقه ۴۴ اتفاقی شوکه کننده موجب گریه تمامی بازیکنان حاضر در زمین شد و طبق قوانین یوفا این دیدار لغو و به زمان دیگری موکول شد.

در دقیقه ۴۴ یک پرتاب اوت از سمت چپ نصیب تیم دانمارک شد و پس از پرتاب اوت به سمت کریستین اریکسن، این بازیکن باتجربه به یکباره بیهوش شد و به شدت به زمین خورد. پس از این صحنه بازیکنان تیم دانمارک و سپس بازیکنان فنلاند از دیدن صجنه بیهوشی اریکسن به شدت متاثر شدند و بلافاصله آنتونی تیلور، داور انگلیسی این دیدار دستور حضور تیم پزشکی را داد.

کادر پزشکی دانمارک چند دقیقه درون زمین به وضعیت کریستین اریکسن رسیدگی کردند و حتی وضعیت به قدری غیر قابل مشاهده و ترسناک بود که برای جلوگیری از مشاهده دوربین‌های تلویزیونی به شکلی عجیب دور اریکسن پوشانده شد. با احیای قلبی اریکسن، این بازیکن با ماسک اکسیژن به بیمارستان منتقل شد و رسانه‌ها ساعاتی بعد اعلام کردند که حال کاپیتان دانمارک به وضعیت متعادلی برگشته است و شرایط تحت کنترل است.

با این وجود از صبح امروز گمانه زنی‌خهای زیادی درخصوص احتمال خداحافظی کامل اریکسن از دنیای فوتبال مطرح است، اما طبق گفته یک متخصص قلب و عروق که قبلاً با فوتبالیست‌ها در تاتنهام کار می‌کرده، کریستین اریکسن خوش شانس است که زنده است، اما پس از ایست قلبی آشکار در مسابقات یورو ۲۰۲۰، دوباره بازی نخواهد کرد.

پروفسور سانجی شارما، استاد قلب و عروق ورزشی در دانشگاه سنت جورج لندن، در این خصوص گفت: در چنین شرایطی پزشکان برای بازگشت بازیکنان فوتبال به میادین حرفه‌ای ورزشی بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند؛ چرا که کاملا واضح است اتفاق بدی برای اریکسن در بازی دیروز مقابل فنلاند رخ داده است.

این استاد قلب و عروق ورزشی خاطرنشان کرد: کادر پزشکی تیم دانمارک موفق شدند اریکسن را بازگردانند، اما سوال این است که چه اتفاقی افتاد و چرا این اتفاق رخ داد؟. این بازیکن تا سال ۲۰۱۹ آزمایشات طبیعی را انجام داده و مشکلی نداشته، بنابراین چگونه باید ایست قلبی را توضیح داد؟

پروفسور شارما تصریح کرد: دلایل مختلفی از جمله درجه حرارت بالا یا یک وضعیت ناشناخته می‌تواند دلیل ایست قلبی باشد، ولی در کل گزارش‌های بعد از مسابقه مبنی بر بیدار بودن اریکسن در بیمارستان نشانه بسیار خوبی است، اما نمی‌دانم که آیا او دوباره فوتبال بازی خواهد کرد یا خیر. بدون تعارف، اریکسن هر چند برای چند دقیقه درگذشت، اما آیا متخصص پزشکی اجازه می‌دهد تا دوباره بمیرد؟ پاسخ منفی است. پروفسور شارما افزود: خبر خوب این است که او زندگی خواهد کرد و خبر بد این که او در حال پایان دوران فوتبال خود است. در انگلیس قوانین سختگیرانه‌تر است و او نمی‌تواند در این کشور بازی کند.

منبع: میزان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی