|

موفقیت تیم ملی فوتبال در ذهنیت اجتماعی «انتخابات» تاثیرخواهد داشت

رئیس کمیته ملی المپیک با صعود تیم ملی فوتبال به مرحله بعد در آستانه انتخابات گفت: موفقیت تیم ملی در ذهنیت اجتماعی انتخابات تاثیر خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران با کسب چهار پیروزی متوالی در دیدارهای برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های آسیا صدرنشین گروه C این مسابقات شد و اینگونه ضمن صعود به دور نهایی انتخابی جام جهانی، جواز حضور در جام ملت های ۲۰۲۳ چین را کسب کرد.

آخرین دیدار تیم ملی فوتبال در چارچوب این رقابت ها شامگاه سه شنبه در بحرین و مقابل عراق برگزار شد. در این دیدار ملی پوشان کشورمان با نتیجه یک بر صفر صاحب برتری شدند.این برد در حالی به دست آمد که فوتبال ایران طی ۱۰ سال گذشته در هیچ دیدار رسمی موفق به شکست عراق نشده بود.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک این پیروزی را نشانه غیرت و اقتدار ایرانیان خواند و تاکید که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این پیروزی در ذهنیت اجتماعی تاثیر خواهد داشت.

صالحی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری نتایج تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت مسابقات و سلب میزبانی های این تیم در مرحله برگشت گفت: تقریبا ۹۰ درصد باور داشتند که تیم ملی ایران از این مرحله صعود نمی کند. دیگر اینکه همه معتقد بودند فوتبال ایران مقابل عراق زمین گیر می شود چون ۱۰ سال این تیم را نبرده بودیم.

وی ادامه داد: همین مسائل شرایط را برای دیدار با عراق حساس کرده بود. با همه اینها اما تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق به برتری دست یافت. این برد نشان داد که ایرانی اگر اراده کند تمامی قله ها را فتح خواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نمایش فوتبال ایران در قاب تلویزیون تکرار غرور و غیرت ایرانی در شرایط سخت کرونایی بود. با این برد کام ملت شیرین شد. انشالله که شاهد درخشش فوتبال ایران و ملی پوشانش در پله های بعدی هم خواهیم بود.

صالحی امیری در عین حال تاکید که دیدار حیثیتی ایران برابر عراق و پیروزی شیرینی که در آن به دست آمد قطعا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ذهنیت اجتماعی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک با تبریک پیروزی مقابل عراق و صعود مقتدرانه به دور نهایی انتخابی جام جهانی و راهیابی به جام ملت های ۲۰۲۳ چین به مدیران فدراسیون فوتبال و اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی، برای این تیم در رویدادهای پیش روی آرزوی موفقیت کرد.

منبع: مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها