|

قطر، استاد میزبانی در شرایط حاد کرونایی!

کشور قطر با تجربه برگزاری مسابقات مختلف فوتبالی و ورزشی، در دوران شرایط حاد کرونایی، به استاد میزبانی مسابقات مختلف تبدیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

روزنامه الوطن در مطلبی به بحث تجربیات قطر در میزبانی رقابت های مختلف پرداخت. این روزنامه نوشت فدراسیون فوتبال قطر به ادغام روابط خود و به اشتراک گذاشتن تخصص و تجربیاتش در همه سطوح، با فدراسیون های دوست و برادر در قاره آسیا علاقه مند است. در جایی که کمیته برگزاری محلی مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا، میزبان نمایندگان فدراسیون آسه آن بود تا از تجارب سازمانی فدراسیون فوتبال قطر بهره مند شود.

این فدراسیون با استفاده از یک سیستم پیشگیرانه منحصر به فرد به نام “حباب پزشکی” مطابق با بالاترین استانداردها و اقدامات پیشگیرانه با همکاری همه مقامات کشور که مهمترین آنها وزارت بهداشت عمومی است، مسابقات مختلف را برگزار کرد. قطر میزبان مسابقات گروه E مسابقات مقدماتی جام جهانی بود که با شرکت قطر، عمان، هند، افغانستان و بنگلادش برگزار شد.

همچنین، میزبانی هیئت های اندونزی و فیلیپین در چارچوب توافق نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال قطر و فدراسیون کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) منعقد شده است  که شامل دوازده فدراسیون از شورهای استرالیا، برونئی، کامبوج، تیمور شرقی، اندونزی، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام و لائوس است. فدراسیون آسه آن هدف خود را بهره گیری از تجربیات فدراسیون فوتبال قطر در تهیه پرونده خود برای میزبانی جام جهانی در ۲۰۳۴ اعلام کرده است.

در همین رابطه، منصور الانصاری رئیس فدراسیون فوتبال قطر گفت: قطر به یک مدل جهانی در سازماندهی مسابقات در زمان بیماری همه گیر کرونا تبدیل شده است و ما از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود خوشحال هستیم. 

قطر که در دوره گذشته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، میزبانی بازی های باقیمانده از مرحله گروهی و ادامه رقابت های مراحل حذفی و فینال را در دو منطقه غرب و شرق برعهده داشت، به الگویی برای سایر کشورها در برگزاری هر چه بهتر رقابت های ورزشی در زمان همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است.

قطر علاوه بر این، اکنون میزبانی دیدارهای مقدماتی جام ملت های عربی را نیز برعهده دارد. تورنمنتی که قرار است از ۱۰ تا ۲۷ آذر بین ۲۳ کشور عربی قاره آسیا و آفریقا برگزار شود. برگزاری چندین تورنمنت ورزشی و فوتبال در زمان شیوع ویروس کرونا، قطر را به استاد میزبانی های مختلف تبدیل کرده است.

این کشور کوچک عربی، سال آینده نیز برگزار کننده بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان خواهد بود. قطری ها با در اختیار داشتن امکانات مناسب، در بحرانی ترین روزهایی که تمام مردم دنیا در حال سپری کردن آن بودند، موفق به برگزاری تورنمنت های مختلف شد تا نشان دهد مشکلی برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها