|

اسکوچیچ: تا ۲۰۲۳ با ایران قرارداد دارم

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مدعی شد تا سال ۲۰۲۳ با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از اندیشه معاصر، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: اوایل که من را برای سرمربیگری ایران انتخاب کردند، افتخار بزرگی بود. من صنعت نفت را ترک کرده بودم و از استقلال، پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشتم. از هر دو باشگاه پایتخت پیشنهاد داشتم و با مدیران آنها صحبت کرده بودم.

وی در ادامه افزود: این پیشنهادها زمانی بود که می‌خواستم صنعت نفت را ترک کنم و به من اجازه ندادند و بعد این پیشنهاد (هدایت تیم ملی) به من شد که به آن افتخار می‌کنم. البته شرایط سختی بود که پرونده ویلموتس به وجود آمد و تیم ملی دو بازی در دور رفت را باخته بود که واقعاً تیم ملی شرایط سختی داشت. یک ماه بعد هم ویروس کرونا آمد و شرایط برای من هم سخت شد. در باشگاه شما هر روز کار می‌کنید و پویاتر هستید. در تیم ملی اما باید بیشتر در دفتر کار حضور داشته باشید و اینکه دور از زمین فوتبال باشم، برای من سخت بود.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه در ابتدای حضورش در تیم ملی نسبت به این انتخاب، انتقاد وجود داشت و شاید این مسئله کار او را سخت می‌کرد، گفت: من به همه احترام می‌گذارم و کارم را انجام می‌دهم. من توجه نمی‌کنم حواشی چیست. البته که رسانه خیلی مهم است و اینکه همکاران شما چه می‌گویند، اما اینکه بیش از حد به این مسائل توجه کنید، شما را از کار دور می‌کند. من هم تمرکزم روی کارم بود و کار خودم را انجام می‌دادم. یادم نمی‌آید به هیچکدام از این انتقادات پاسخ داده باشم و من هم هیچ وقت اینطور نیست که علیه مربی دیگری صحبت کنم. برای همه احترام قائلم و می‌دانم همه برای بهتر شدن کار می‌کنند و تمرکزشان روی کار خودشان است.

اسکوچیچ که با برنامه فوتبال برتر گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به انتقادهای تند منصوریان نسبت به انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی در همان روزهای ابتدایی همکاری او با تیم ملی، یادآور شد: البته یادم می‌آید یکی از میهمان‌های شما که کم مو (علیرضا منصوریان) هم بود صحبت‌هایی کرد. ما با هم دوست هستیم و گاهی قهوه هم می‌خوریم. منصوریان آدم خوبی است، اما گاهی هم شوخ طبعی او گل می‌کند.

وی درباره شرایط تیم ملی و روزهای سختی که پشت سر گذاشت، گفت: روزهای فاجعه‌آمیزی برای من بود که در زمین کار نکنم و بازی‌ها انجام نشود. بی‌صبرانه منتظر این بازی‌ها بودم که ثابت کنم توانایی آن را دارم و از پس این کار بر می‌آیم. برای من طولانی‌تر از زمانی بود که برای شما سپری شده است، اما من نمی‌توانم تصمیم بگیرم که چه زمانی کرونا به وجود آید و چه روزی از بین برود یا چه روزی بازی‌ها شروع شود. من فقط منتظر شروع بازی‌ها بودم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین درباره بیانیه‌اش علیه تصمیم AFC که میزبانی را به بحرین داده بود، اظهار داشت: دلیل استیصال من در آن زمان، ویدئو کنفرانسی بود که با AFC داشتیم و در همان ۱۰ ثانیه اول متوجه شدم که شرایط را طوری کرده‌اند که ما در بحرین بازی کنیم. خیلی عصبانی بودم و می‌دانستم نقشه چیست. با این حال بی‌صبرانه منتظر شروع بازی‌ها بودم، چون می‌دانستم از پس این کار (صعود به مرحله بعدی) بر می‌آییم.

اسکوچیچ درباره اردوی تیم ملی در کیش و اینکه تیمش بدون بازی دوستانه راهی بحرین شد، گفت: دلایل زیادی برای انتخاب کیش وجود داشت. می‌توانستیم در کشورهای دیگری چون قطر هم اردو برگزار کنیم. به این دلیل در کیش اردو برگزار کردیم که زمین، نور و دیگر امکانات برای آینده هم فراهم باشد. ما فقط چهار روز در کیش بودیم، اما امکاناتی که از نور تا چمن به جا گذاشتیم، می‌تواند بعدها توسط باشگاه‌ها استفاده شود. متأسفانه برخی می‌گفتند چرا اردو شروع نمی‌شود؟! فیفادی نبود و مثلاً سامان قدوس به خاطر بازی‌های باشگاهی‌اش فقط یک روز قبل از بازی اول ما می‌توانست وارد اردوی ما شود. بعد می‌گفتند بحرین کارش را شروع کرده و چرا ایران شروع نمی‌کند؟! و … اما به نظرم کیفیت تمرینات بهتر از کمیت است. به همین دلیل نمی‌خواستیم بیشتر به بازیکنان فشار بیاوریم، چون ما تنها تیمی بودیم که چهار بازی داشتیم و باقی تیم‌ها سه بازی. همینطور هم ما ۲۵ روز در کنار هم بودیم و این ساده نیست. حتی اگر شما ۲۰ تا ۳۰ روز کنار همسرتان هم باشید، تحمل کردن این شرایط خیلی سخت است. (خنده)

وی درباره اینکه با وجود همین فشار تیم ملی در چهار بازی به پیروزی رسید و برنامه‌ریزی چطور بود، گفت: درباره اردوی کیش و برنامه‌ریزی آن پرسیدید که به نظرم تمام تصمیمات خوب بود و نتایج هم حاکی از همین مسئله است. حتی فشار روی بازیکنان را مدیریت کردیم و کار راحتی نبود. اینکه رقبای ما سه بازی داشتند، نسبت به ما که چهار بازی در آن دوره فشرده داشتیم، مزیتی برای آنها بود. حتی برای آب‌رسانی به بدن بازیکنان برنامه‌ریزی داشتیم و از خیلی‌ها کمک گرفتیم. ما با چند متخصص در این زمینه مشورت کردیم. ما پروتکل‌هایی تعریف کرده بودیم و بازیکنان یک روز قبل از بازی کربوهیدارت می‌خوردند و روز بازی آب و ایزوتونیک باید می‌خوردند و بعد از بازی هم محلول‌های دیگری که به خوبی این مسائل را مدیریت کردیم. من نگران فشار بازی‌ها به بازیکنان بودم و ما بین بازی‌ها فقط فرصت این را داشتیم که کمی تمرین تاکتیکی انجام دهیم و بیشتر از این نمی‌توانستیم فشار بیاوریم. ما هم فاصله کمی تا بازی قبلی داشتیم و هم فاصله با بازی بعدی کم بود و اگر فشار را بیشتر می‌کردیم، کار سخت می‌شد.

سرمربی تیم ملی درباره تصمیم اضافه شدن کریم باقری و اینکه او چه اثراتی در تیم داشت، خاطرنشان کرد: از روز اول که سرمربیگری در تیم ملی را قبول کردم، خواستار حضور کریم باقری شدم. ابتدا به خاطر صداقتش و سپس به خاطر توانایی‌هایی که دارد. باقری شخصیت آرامی دارد و می‌تواند خیلی از مشکلات را در تیم حل و فصل کند.

اسکوچیچ در مورد اینکه شرایط در بحرین بهتر از آن چیزی بود که درباره‌اش فکر می‌کردند، گفت: زمین اول که در آن بازی کردیم و یک روز قبل از آن بازدید کرده بودیم، خیلی خوب نبود. بعداً متوجه شدم که این اتفاقات عمدی نبود و آنها آنطور که باید به بهترین شکل میزبانی کنند، میزبانی کردند. ما انتظار داشتیم که کارشکنی‌هایی بشود، اما مشکلی نبود و در طول اردو مشکلی نداشتیم که بگویم این مشکل جدی بود.

وی درباره بازی نخست تیم ملی اظهار داشت: هنگ‌کنگ عقب بازی می‌کرد و در خط دفاعی پرتعداد بودند. سعی کرده بودیم با تمریناتی که داشتیم، دفاع آنها را خالی و در جای خالی حمله کنیم. بازی مقابل تیمی که ضدفوتبال بازی می‌کند، سخت است، اما ما خیلی خوب این بازی را مدیریت کردیم و با صبر توانستیم این تیم را شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی درباره ارتباط با بازیکنان تیم ملی و به خصوص لژیونرها خاطرنشان کرد: ارتباط خوبی بود و البته توقع بالایی هم از آنها داشتم. باید کیفیت‌شان را به تیم اضافه می‌کردند. شاید بگوییم تیم ما در برخی پست‌ها بازیکنان باکیفیت بیشتری دارد و مثلاً در خط حمله بازیکنان باکیفیتی داریم که همه آنها هم می‌خواهند بازی کنند. من با سردار و طارمی شروع کردم و در طول فصلی که داشتند، نشان دادند چه کیفیت بالایی داریم. آنها را جوری تطبیق داده بودیم که حتی بتوانند به تیم در شرایط دیگر هم کمک کنند و در خط دفاعی هم بتوانند اضافه شوند. مثلاً در بازی آخر، طارمی پشت مهاجم بازی کرد و تاکتیک خوبی هم بود.

اسکوچیچ درباره اینکه چگونه سردار آزمون و طارمی را تطبیق داد که بهتر بازی کنند، گفت: به‌عنوان یک مربی همیشه دنبال بهترین هستید و عاقلانه نبود که شما یکی از آنها را روی نیمکت بگذارید. برای من مهم کیفیت و بهترین انتخاب بود و نمی‌خواستم مصالحه کنم، کاری که ویلموتس در بازی مقابل هنگ‌کنگ کرده بود و طارمی، سردار و کریم انصاری‌فرد را همزمان به بازی فرستاده بود. البته می‌توان هر سه بازیکن را با هم بازی داد، اما به شرطی که هافبکی داشته باشید تا بتواند پشت آنها را به خوبی پوشش دهد. مثلاً هافبک‌های کناری بتوانند فضای خالی را پوشش دهند. طارمی و سردار حتی روی نیمکت هم قابل احترام بودند. بازیکنان شاید به بازی کردن خود شخصی نگاه کنند و بخواهند در زمین باشند تا گل بزنند، اما ما باید منافع تیم را ببینیم.

وی درباره اینکه آیا برای جلب رضایت بازیکنی به او بیشتر توجه کرده است یا نه، اظهار داشت: دنبال جو مثبت بودم، اما دنبال رضایت بازیکنان نیستم. همیشه دوست دارم جو خوب و مثبتی در تیم حاکم باشد، اما از نظر من بردن بازی‌ها مهم است و در نظر گرفتن کل تیم نه منفعت یک بازیکن. در نهایت من تصمیم می‌گیرم و نمی‌توان در ترکیب رضایت هر ۲۶ بازیکن را جلب کرد و فقط می‌توانیم رضایت ۱۱ نفر را جلب کنیم. مطمئناً هر بازیکنی که بازی می‌کند، راضی‌تر است، اما برای آنهایی که بازی نمی‌کنند، من خودم بیشتر ناراحت هستم. مثلاً در طول بازی اتفاقاتی می‌افتد که بعد از بازی می‌گویید چرا آن بازیکن را بازی ندادم. در مجموع نمی‌توان همه و رسانه‌ها را راضی نگه داشت و من هم به‌عنوان مربی مجبور هستم بازیکنانی را انتخاب کنم که به آنها نیاز دارم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا از تمام تصمیماتش دفاع می‌کند و موضوعی نبوده است که بگوید ای کاش این کار را انجام نمی‌دادیم، گفت: جای افسوس خوردن نیست و همه دیدند کادر من چقدر سخت کار کرد و چه کاری انجام داد. ما در روز شاید ۲۰ ساعت کار می‌کردیم و حتی نمی‌خوابیدیم و بعد از آنالیزهایی که انجام می‌دادیم می‌فهمیدیم که باید با چه تاکتیکی بازی کنیم و برای بازی با بحرین همینطور بود. شاید از نظر تاکتیکی بگویید که بهتر بود اینطور بازی کنم، اما در مجموع اتفاقات خوبی افتاد.

وی همچنین درباره دیدار با بحرین و اینکه تیم ملی بازی خوبی انجام داد، خاطرنشان کرد: کاملاً آنها را فلج کرده بودیم. به بازی دور رفت که نگاه می‌کردیم یا بازی بحرین مقابل اوکراین که توجه کردیم، آنها واقعاً تیم خوبی بودند، نظم خوبی در تیم‌شان بود و مربی خوبی هم دارند. در نیمه اول بازی شاید خیلی خوب نبودیم و با وجود رضایت از بازی، اما در ۲۰ دقیقه اول خوب بازی نکردیم. به بازیکنان گفتم آن چیزی که برای من شجاعت محسوب می‌شود، این است که مسئولیت شما فوتبال بازی کردن است. از فوتبال بازی کردن نترسید. همانطور که گفتم ۲۰ دقیقه اول خوب نبودیم و من در نیمه اول خلاء تیم‌مان را در میانه میدان احساس کردم که سامان قدوس را اضافه کردیم و او خلاقیت خود را به تیم اضافه کرد. تمام ابهاماتی هم که داشتیم برطرف شد و دیدیم که مهدی طارمی و سردار آزمون چگونه کیفیت خود را به نمایش گذاشتند.

اسکوچیچ درباره اینکه آیا به کسی قول داده بود که در صورت پیروزی در هر چهار مسابقه تیم ملی کاری انجام دهد و حتی می‌تواند موهایش را از ته بتراشد تا شبیه علیرضا منصوریان شود، یادآور شد: نمی‌توانم بگویم که چقدر به مردم قول دادم که اگر این بازی‌ها را بردیم، چه کار می‌کنم. البته اگر شبیه منصوریان هم شوم، خوب است!

اسکوچیچ درباره انگیزه بالای مهدی طارمی و اینکه گفته بود در بازی با کامبوج هم نمی‌خواهد استراحت کند چون برای حضور در جام جهانی انگیزه دارد، اظهار داشت: موضوع فقط این نیست که مهدی طارمی در جام جهانی بازی کند یا من در جام جهانی حضور داشته باشم، بلکه ما باید به درستی مسئولیت‌مان را انجام دهیم تا مردم را خوشحال کنیم و این مسئله‌ای است که اهمیت دارد.

وی درباره اینکه برخی می‌گویند بازیکنان نقش بالایی داشتند و نقش کادر فنی را در نظر نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: البته که بازیکنان عالی بودند و نقش پررنگی داشتند. همانطور که در شکست‌هایی که قبلاً رقم خورده هم این نقش بوده، اما نباید زحماتی را که کادر فنی کشید، هم نادیده گرفت. البته این برای من طبیعی است و نباید فراموش کنیم که بازیکنان نقش اصلی را در صعود داشتند. مثلاً نقش مهدی طارمی و سردار آزمون گل زدن است و بازیکنان هستند که در زمین نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

سرمربی تیم ملی در واکنش به این مسئله که برخی معتقدند این نسل طلایی تیم ملی است و بدون سرمربی هم می‌توانست در این بازی‌ها پیروز شود، گفت: نمی‌دانم چند وقت پیش هم همین نظر را داشتند که نسل طلایی هستند یا نه، اما به هر حال اکنون این شرایط بعد از صعود خوب است. با این حال هر مربی دوست دارد که در نتیجه تیمش نقش خود را هم در نظر بگیرد، اما اینکه آیا آنها بدون مربی هم نسل طلایی هستند یا نه، به نظرم همین بازیکنان را بدون سرمربی به زمین بفرستید و من مطمئنم که می‌توانند همه چیز را مدیریت کنند. این هم کنایه نیست و این بازیکنان واقعاً نسل طلایی هستند.

اسکوچیچ همچنین درباره حضور علیرضا بیرانوند در دروازه تیم ملی و اینکه خیالش از دروازه تیم ملی با حضور او و عابدزاده راحت است، اظهار داشت: انتخاب اول ما علیرضا بیرانوند بود که تجربه بالایی داشت، اما اگر امیر عابدزاده هم در ترکیب بود نگرانی نداشتیم و آنها رقابت خوبی هم داشتند. از مربی دروازه‌بان‌ها هم که می‌پرسیدیم، می‌گفت این دو خیلی رقابت خوب و نزدیکی دارند. واقعاً دروازه‌بان‌های خوبی داریم و این پست بسیار کلیدی است. از پست دروازه‌بانی آرامش و امنیت به تیم می‌آید.

وی درباره بازی دادن به صادق محرمی در خط دفاع در سمت راست، گفت: صادق محرمی در ترکیب اصلی دیناموزاگرب بود که به لیگ اروپا صعود کردند و او نقش زیادی در این تیم داشت. محرمی در فصل قبل مصدوم شد و من مدام با او و کادر فنی دینامو در ارتباط بودم که وضعیتش را بررسی کنم. می‌دانم که او بسیار پرتلاش است و بازیکن جوانی است که به درد تیم ملی می‌خورد. مثلاً وحید امیری زمانی که به اردو آمد، مصدوم بود، اما رسید و بازی کرد و پیش از بازی با عراق هم دوباره مصدوم شد که به او گفته بودم حتی اگر ثانیه آخر بازی با عراق مصدومیتش برطرف شود، در ترکیب خواهد بود، چون پرتلاش است. صادق محرمی نیز همینطور است که بازیکن جوانی است و با توجه به تعداد بازی‌های ملی‌اش مسلم بود که بیشتر به او میدان بدهیم.

سرمربی تیم ملی درباره تغییرات در دفاع وسط اظهار داشت: ما در دفاع وسط فقط در بازی با بحرین که نیاز داشتیم از عقب بازیسازی کنیم، تغییر سیستم دادیم. در دفاع وسط فقط مجید حسینی بازی نکرد که او بسیار حرفه‌ای بود و حتی یک بار به بازی نکردنش ایراد نگرفت. شاید من بعد از بازی‌ها افسوس خوردم که چرا برای او فرصت بازی ایجاد نشد، چون هر روز در تمرینات نشان می‌داد که چقدر حرفه‌ای است.

 

اسکوچیچ درباره وحید امیری نیز گفت: اگر بخواهم درباره وحید امیری صحبت کنیم احساسی می‌شوم. او عضوی از خانواده من است و شاید پسر من یا برادر من باشد. نمی‌توانم حسم را درباره او بگویم، اما هر جایی که بخواهید بازی می‌کند و اگر سه وحید امیری در تیم ملی داشتیم، من با خیال راحت روی نیمکت می‌نشستم و کیف می‌کردم.

وی در مورد اینکه در دفاع چپ وحید امیری، احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی را بازی داد، تصریح کرد: هر کدام از این بازیکنان کیفیت خاص خودشان را دارند. میلاد محمدی دینامیک‌تر و پویاتر است و شاید در آن منطقه بیش از ۱۰۰ بار برود و بیاید. وحید امیری می‌تواند کیفیتش را در آن پست اضافه کند و احسان حاج‌صفی هم در هجوم در آن پست خیلی خوب بود که در بازی عراق و گلی که به ثمر رساندیم، دیدید که چگونه عمل کرد.

سرمربی تیم ملی همچنین درباره اینکه آیا به اما و اگرها برای صعود فکر کرد یا نه، گفت: البته که اطرافیان ما آن اما و اگرها و محاسبات را انجام می‌دادند، اما من خودم این کار را انجام نمی‌دادم، چون مطمئن بودم که پیروز می‌شویم و به‌عنوان تیم اول صعود می‌کنیم. هر موقع در اطراف من این اما و اگرها صورت می‌گرفت، اعصابم خرد می‌شد. توجهی به بازی‌های دیگر نداشتم و حتی گفتند اگر اینطور شود صعود می‌کنیم و اگر آنطور شود شرایط طور دیگری است و من گفتم اطمینان دارم که پیروز می‌شویم و اگر محاسبه‌ای باشد، بعد از بازی آن را بررسی می‌کنیم.

اسکوچیچ درباره استفاده از سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی و حتی میلاد سرلک در پست هافبک میانی، اظهار داشت: آن چیزی که ما از سعید عزت‌اللهی در تیم ملی می‌خواهیم، آن چیزی نیست که او در باشگاهش ایفا می‌کند. سعید در باشگاهی هجومی‌تر است، اما من احساس می‌کنم کمی عقب‌تر برای سر زدن و بازیسازی از خط دفاع به خط حمله خیلی به درد تیم ملی می‌خورد. ما در پست هافبک میانی به بازیکنی نیاز داریم که بتواند از خط دفاعی بازیسازی را انجام دهد و سعید عزت‌اللهی خیلی به درد این پست می‌خورد. احمد نوراللهی هم خیلی بازیکن پرتلاشی است و شاید خیلی نزدیک به وحید امیری است و یکی از بازیکنانی که همیشه به آن نیاز داریم.

وی راجع به پست ۱۰ تیم ملی و اینکه شاید فقط سامان قدوس برای این پست مناسب باشد، گفت: پست ۱۰ پستی است که شاید خیلی با آن کنار نمی‌آییم. به اعتقاد ما بازیکنی که بتواند از عقب میدان بازیسازی کند و چند کار را همزمان انجام بدهد، خیلی خوب است.

سرمربی تیم ملی درباره حضور علی قلی‌زاده در پست هافبک کناری و اینکه او گاهی به داخل هم می‌آمد و بازیسازی می‌کرد، اظهار داشت: دقیقاً از آنها خواسته بودم که این چرخش کلاسیک را انجام دهند و از بال به کانال‌های میانی بیایند و اگر آنها این کار را نکردند، مهاجمان در این کانال قرار بگیرند. واقعاً مهم نیست که شما بازیکن کناری باشید یا میانی، مهم شکل بازی کردن است. در همین پست ۲-۴-۴ شما می‌توانید به یک میلیون شکل مختلف با این سیستم بازی کنید و از بازیکنان کناری در قسمت‌های مختلف استفاده کنید.

اسکوچیچ درباره استفاده از مهدی قایدی نیز یادآور شد: بازیکنان با کیفیت زیادی داشتیم که شاید می‌شد بیشتر از آنها استفاده کرد. مهدی قایدی هم بازیکنی است که وقتی صحبت از او می‌شود، من فکر می‌کنم او هم مانند پسر خودم است. مهدی قایدی بازیکنی است که در حرکات هجومی خیلی بهتر است تا یک بازیکن کناری و او فوق‌العاده است، اما من سعی کردم از او کار دفاعی هم بخواهم. شاید خیلی بازیکنان می‌توانستند با کیفیت‌شان بیشتر بازی کنند. استعدادهای خوبی در تیم ملی هستند و در فوتبال ایران واقعاً استعداد زیاد است. من احساس می‌کنم که بازیکنان ایرانی با استعدادی که دارند، می‌توانند هجومی‌تر بازی کنند و میل به هجوم زیادی دارند.

سرمربی تیم ملی همچنین درباره نشان دادن عدد هفت بعد از بازی با عراق که نشانه هفت برد با تیم ملی بود و چه معنایی داشت، تصریح کرد: چیز خاصی نبود و ما هفت بازی را برده بودیم. این را درک کنید که من هم آدم هستم و اینجا ۱۵ ما زحمت کشیده بودم و این اشاره‌ای به هفت بردی که داشتم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط او اکنون چگونه است و آیا به‌عنوان سرمربی تیم ملی قراردادی دارد یا نه، گفت: من سرمربی تیم ملی ایران هستم و قرارداد دارم. همین که اینجا با شما صحبت می‌کنم، یعنی به خانه نرفتم و قرارداد دارم. البته که من مثل ویلموتس قرارداد بالایی ندارم و خیلی قرارداد سختی نیست.

سرمربی تیم ملی درباره شرایط قراردادش گفت: قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است، اما طوری تنظیم شده که اگر از این مرحله صعود نکنیم یا به مرحله نهایی جام جهانی نرسیم، فسخ می‌شود. قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است، اما مشروط به عملکردم است. قرارداد من آنجاست و واقعیت را به شما می‌گویم. قرارداد من در شرایط عادی تمدید می‌شود و لازم به فعال‌سازی و تمدید خودکار نیست، فقط اگر نتیجه نمی‌گرفتم، قرارداد به صورت اتومات می‌توانست فسخ شود یا آن را فسخ کنند. در قرارداد من خیلی بند زیادی وجود ندارد و خیلی مختصر است. شاید قرارداد ویلموتس را سه بار باید مرور کنید، اما قرارداد من مختصر است. هر زمان که فدراسیون فکر کند که من برای آنها مفید نیستم، می‌توانند من را تغییر بدهند.

اسکوچیچ درباره اینکه آیا پس از بازگشت از بحرین با رئیس فدراسیون فوتبال جلسه‌ای داشته است یا نه، گفت: خیر، صحبتی نکردیم و من هم قرارداد دارم. رابطه ما کاملاً حرفه‌ای است و شاید انتظار رابطه خیلی دوستانه‌ای نداشته باشم و یک رابطه کاملاً حرفه‌ای است.

وی درباره اینکه آیا این نشانه‌ای نیست که فدراسیون علاقه‌ای به همکاری با او ندارد، اظهار داشت: سؤال‌های قبلی را می‌توانستم جواب بدهم و این مسئله در اختیار من نیست. من کارم را انجام می‌دهم و در این باره تصمیم‌گیرنده نیستم.

سرمربی تیم ملی افزود: من اینجا نیستم که نشانه‌ها را ببینم، اما من اینجا حضور دارم که کارم را انجام بدهم، نتیجه بگیرم و مسئولان فدراسیون هم کارشان را انجام دهند. شاید دوست دارید من بیشتر جواب بدهم، اما به همین اندازه می‌توانم صحبت کنم.

اسکوچیچ تصریح کرد: من برای نتیجه گرفتن سختکوشی کردم و همانطور که گفتم، افتخار می‌کنم که سرمربی یک تیم ملی مثل ایران باشم. ما تلاش کردیم برای برنده شدن و فکر می‌کنم در این پیروزی‌ها نیز نقش بسزایی داشتم و باقی مسائل دست من نیست.

وی در واکنش به این مسئله که قرعه‌کشی مرحله بعدی جام جهانی پنجشنبه انجام می‌شود، گفت: باید به ایران به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا نگاه کنیم. می‌دانید که ما در کنار ژاپن سرگروه هستیم و هر تیم ملی که با ما همگروه شود، باید خودمان را آماده و مهیا کنیم. فکر نمی‌کنم اکنون زمان این باشد که درباره همگروهی این تیم و آن تیم صحبت کنیم. مهم نیست چه تیمی در گروه ما قرار می‌گیرد، چون کیفیت ما آنقدر خوب است که بتوانیم از مرحله بعدی نیز به خوبی عبور کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این مسئله که پالس‌هایی که از سمت فدراسیون فوتبال می‌آید ادامه کار با فرد دیگری به‌عنوان سرمربی تیم ملی است و شاید او از این پس سرمربی سابق تیم ملی باشد و البته احتمال دارد همچنان به‌عنوان سرمربی تیم ملی کار کند، خاطرنشان کرد: چیز بیشتری برای اضافه کردن به این موضوع ندارم. من با صداقت تمام کار کردم و هر چه داشتم را گذاشتم. اعتمادی که به من شده بود تا در این مرحله باشم را به خوبی جواب دادم. رئیس فدراسیون اعتمادی که کرد و انرژی که گذاشت متفاوت از نفرات قبلی بود، اما من ذهنم را درگیر نمی‌کنم که چه اتفاقی رخ می‌دهد. این مسائل در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال است، من سختکوشی می‌کنم، اما ذهنم را درگیر این مسائل نمی‌کنم که چه اتفاقی رخ می‌دهد. من اکنون خوشحالم که اینجا هستیم و وقتی از بحرین برگشتیم و وقتی مردم را در خیابان می‌بینم، خوشحالم. من نه سیاستمدار هستم و نه می‌خواهم حس ترحم ایجاد کنم یا مسئله دیگری را پیش ببرم، بلکه در عین حرفه‌ای‌گری کارم را انجام می‌دهم.

اسکوچیچ افزود: من آمادگی ادامه دادن به‌عنوان سرمربی تیم ملی را دارم، چون در ۱۵ ماه اخیر سخت کار کردم، اما اگر فدراسیون بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، من هم آدم نرمال و عادی هستم و اکنون هم فقط از این لذت می‌برم که بردیم و خوشحال هستیم.

سرمربی تیم ملی در پایان صحبت‌هایش گفت: باید از رئیس سازمان صداوسیما تشکر کنم با وجود انتخابات سعی کرد به تیم ملی نزدیک باشد. ما دوست داریم که با مردم نزدیک و راحت باشیم که آنها بدانند در تیم ملی چه خبر است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها