|

بررسی بازی‌های باقی مانده دو تیم صدر جدول

سپاهان مقابل فولاد متوقف شد تا فرصت صدرنشینی را از دست بدهد و پرسپولیس با دو امتیاز بیشتر از طلایی پوشان صدرنشین بماند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از دانشجو، با تساوی سپاهان مقابل فولاد، طلایی پوشان اصفهان پس از چندین هفته صدر جدول را از دست دادند و حالا پرسپولیس با 2 امتیاز بیشتر نسبت به شاگردان نویدکیا در صدر جدول حضور دارد.

با پایان بازی های هفته بیست و چهارم پرسپولیسی ها با 51 امتیاز در صدر جدول حضور دارند و سپاهان هم 49 امتیازی در رتبه دوم رقابت های لیگ بیستم حضور دارد و شاگردان محرم نویدکیا 6 بازی فرصت دارند تا این اختلاف دو امتیازی را جبران کنند و خودشان را به صدر جدول برسانند. با توجه به این که سپاهان و پرسپلیس هر دو بازی رفت و برگشت خود را انجام داده اند حالا در هفته های آینده باید منتظر لغزش یکدیگر باشند.

در 6 هفته باقی مانده این دو تیم تنها دو رقیب مشترک دارند و آن هم ماشین سازی و پیکان هستند که سپاهان در هفته بیست و پنجم به مصاف ماشین می رود و پرسپولیس هم در هفته بیست و هشتم با این تیم بازی می کند. سپاهان در هفته 26 با پیکان و پرسپولیس در هفته آخر با این تیم بازی دارد.

سپاهان با توجه به جدول فعلی لیگ برتر تنها یک بازی با 7 تیم بالای جدول دارد و آن هم بازی با استقلال است که در هفته آخر مسابقات برگزار می شود در آن سو از 6 بازی باقی مانده پرسپولیس، 4 بازی با تیم هایی است که در شرایط فعلی بین 7 تیم بالایی جدول حضور دارند. گل گهر سیرجان، فولاد، آلومینیوم اراک و تراکتور تیم هایی هستند که در نیمه بالایی جدول حضور دارند و پرسپولیس باید با آن ها تقابل کند.

هفته بیست و پنجم؛ فرصتی خوب برای جبران اختلاف

سپاهان در دیدار بعدی خود باید به مصاف ماشین سازی ای برود که در قعر جدول رده بندی حضور دارد و از لحاظ منطقی سقوطش به رقابت های لیگ دسته قطعی شده است و به نظر می رسد شاگردان نویدکیا خیلی کار سختی مقابل ماشین سازان نداشته باشند. این بازی در خانه سپاهان یعنی استادیوم نقش جهان برگزار می شود. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 3-3 به مساوی به پایان رسید و در یک اتفاق عجیب، سعاد وفاپیشه داور ارومیه ای این دیدار 5 ضربه پنالتی برای تیم ها گرفت. از این 5 پنالتی 2 پنالتی سهم سپاهانی ها و 3 پنالتی سهم ماشین سازان بود.

در همین هفته پرسپولیس در استادیوم آزادی میزبان گل گهر است و این بازی فرصت بسیار مناسبی برای امیر قلعه نویی است تا انتقام نتیجه 5-0 بازی رفت را از پرسپولیسی ها بگیرد. پرسپولیس اگر بتواند در این بازی پیروز از میدان خارج شود، گام بزرگی به سوی قهرمانی برداشته است... حالا امید سپاهان به امیر قلعه نویی است، همان طور که امروز امید پرسپولیس به جواد نکونام بود. در هفته 25، سپاهان پنجشنبه 10 تیر با ماشین سازی بازی می کند و پرسپولیس یک روز زودتر، چهارشنبه نهم تیر به مصاف گل گهر می رود.

هفته بیست و ششم؛ فولاد این بار علیه پرسپولیس

در این هفته از مسابقات شاگردان محرم نویدکیا باید به مصاف پیکان بروند و برای این بازی راهی تهران شوند. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 2-1 به سود طلایی پوشان سپاهانی به پایان رسید و سروش رفیعی و سجاد شهباززاده گل های سپاهان در این دیدار را به ثمر رساندند. این بازی سه شنبه 15تیر برگزار می شود.

در این هفته پرسپولیس کار سخت تری دارد و باید در اهواز به مصاف فولاد برود، فولادی که همن چند ساعت پیش سپاهان را در فولاد آرنا متوقف کرد و 2 امتیاز ارزشمند را از این تیم گرفت. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2-1 به سود شاگدان یحیی گل محمدی به پایان رسید. بازی رفت این دو تیم حواشی بسیاری را به همراه داشت و صحبت های مهدی هاشمی نسب در نشست خبری بازتاب بسیار زیادی بین هواداران و در رسانه ها داشت. این بازی هم سه شنبه 15تیر برگزار می شود.

هفته بیست و هفتم؛ گربه سیاه پرسپولیسی ها از راه می رسد

سپاهان در این هفته به مصاف صنعت نفت آبادانی می رود که این روز ها خیلی شرایط خوبی ندارد و البته به تازگی پس از مدت ها توانست سایپا را شکست دهد.. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 2-1 به سود سپاهان به پایان رسید و در این بازی شاگردان محرم با گل دقیقه 88 محمد نژادمهدی سه امتیاز را به دست آوردند.

نکته جالب این هفته از مسابقات رویارویی پرسپولیس با آلومینیوم علیرضا منصوریان است. منصوریان همواره مانع بزرگی بر سر پرسپولیس بوده و در لیگ پانزدهم هم اگر شاگردان برانکو مقابل نفت منصوریان 2-0 شکست نمی خوردند با خیالی آسوده به قهرمانی می رسیدند و این فصل به دنبال ششمین قهرمانی متوالی خود می بودند. در آن دیدار وحید امیری ای برای نفت گلزنی کرد که هم اکنون در باشگاه پرسپولیس عضویت دارد و حالا هم سپاهانی ها امید زیادی دارند تا منصوریان مانع راه گل محمدی و شاگردانش شود. 

پرسپولیس در بازی رفت مقابل آلومینیوم 2-1 شکست خورد البته در آن بازی رسول طیبی روی نیمکت اراکی ها نشسته بود. هر دو بازی سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم روز شنبه 19 تیر برگزار می شود.

هفته بیست و هشتم؛ سپاهان به دنبال انتقام

در این هفته سپاهان به مصاف پدیده ای می رود که این روز ها خیلی سرحال است و به تازگی تراکتور را شکست داده است. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 3-1 به سود پدیده مهدی رحمتی به پایان رسید.

سپاهانی ها در این هفته علاوه بر سه امتیاز به دنبال انتقام نتیجه بازی رفت هستند. این بازی سه شنبه 29 تیر در استادیوم امام رضا مشهد برگزار می شود.

در این هفته پرسپولیس همزمان با سپاهان بازی می کند اما کار آسان تری دارد و در تبریز به مصاف ماشین سازی سقوط کرده می رود. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 2-1 به سود شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید. البته هر دو تیم قبل از این بازی در جام حذفی به میدان می روند. 24تیر، پرسپولیس با استقلال بازی می کند وسپاهان با فولاد...

هفته بیست و نهم؛ دربی اصفهان

سپاهان در این هفته از مسابقات باید به مصاف ذوب آهن برود و دربی اصفهان را برگزار کند با توجه به این که ذوب آهن در رقابت حساس بقا در لیگ برتر است و به احتمال زیاد تا همان هفته هم این رقابت ادامه دار خواهد بود، این بازی از حساسیت خاصی برخوردار می شود. بازی رفت دو تیم با پیروزی شاگردان محرم به پایان رسید  و در آن روز ها رحمان رضایی هدایت گاندو های اصفهانی را برعهده داشت و با هیمن باخت هم برکنار شد.

پرسپولیس در این هفته باید به مصاف تراکتور تبریز برود. ابن بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و سپاهانی ها امیدوار هستند که تا آن روز تیم تراکتور اوضاعش را کمی بهتر کند تا حداقل بتواند سرخ ها را متوقف کند. هر دو بازی روز 3 مرداد انجام می شود. هر دو تیم مثل هم بازی سختی دارند.

پرسپولیس و تراکتور همین هفته پیش در بازی سوپر جام به مصاف هم رفتند که پرسپولیس با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید.

ایستگاه پایانی؛ استقلال بر سر یک دو راهی سخت!

طبق پیش بینی ها رقابت قهرمانی در لیگ بیستم تا هفته پایانی ادامه دار خواهد بود و با توجه به این که سپاهان باید در هفته پایانی به مصاف استقلال برود، به نوعی تکلیف قهرمانی را آبی های تهران مشخص می کنند. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 2-0 به سود سپاهان به پایان رسید.

پرسپولیس هم در این هفته به مصاف پیکان می رود... این دو بازی هم جمعه 8 مرداد برگزار می شود.

یک استقلال و 5 مربی استقلالی!

با توجه به بازی های آینده از لحاظ جدولی روی کاغذ پرسپولیس کار سخت تری را در پیش دارد اما انگیزه تیم های پایین جدولی ای مثل ذوب آهن که برای بقا در لیگ می جنگند هم می تواند دست و پا گیر سپاهان شود و صد البته بازی آخر سپاهان مقابل استقلال قطعا به یکی از سخت ترین بازی های شاگردان نویدکیا در این فصل تبدیل می شود.... البته همین 2 امتیاز برتری پرسپولیس هم می تواند از لحاظ روحی به این تیم کمک کند. پرسپولیس در این هفته ها باید با مربیان استقلالی یعنی امیر قلعه نویی در گل گهر، علیرضا منصوریان در آلومینیوم، رسول خطیبی در تراکتور، علیرضا اکبرپور در ماشین سازی و جواد نکونام در فولاد روبرو شود اما در عوض این خود استقلال است که مقابل سپاهان می ایستد.

سپاهان در هفته 25 با ماشین سازی و پرسپولیس در همین هفته با گل گهر بازی دارد (اوضاع در ظاهر به نفع سپاهان است) هفته 26 سپاهان با پیکان و پرسپولیس با فولاد روبرو می شوند (این بار هم روی کاغذ کار سپاهان راحت تر است) هفته 27 سپاهان با نفت در اصفهان و پرسپولیس با آلومینیوم در تهران بازی دارند (شرایط دو تیم تقریبا مشابه هم است) هفته 28 پرسپولیس بازی آسانی با ماشین سازی دارد و سپاهان بازی سختی با پدیده در مشهد، هفته 29 سپاهان دربی اصفهان و پرسپولیس دربی قرمزها مقابل تراکتور یا به روایتی ال کلاسیکو دارد که باز هم شرایط مشابه است و در هفته آخر پرسپولیس به خاطر بازی با پیکان آن هم در حالی که سپاهان مقابل استقلال بازی می کند، دست بالا را می گیرد.

هفته رقبای پرسپولیس رقبای سپاهان
25 گل گهر (میزبان) ماشین سازی (میزبان)
26 فولاد (مهمان) پیکان (مهمان)
27 آلومینیوم اراک (میزبان) نفت آبادان (میزبان)
28 ماشین سازی (مهمان) پدیده (مهمان)
29 تراکتور (میزبان) ذوب آهن (میزبان)
30 پیکان (مهمان) استقلال (مهمان)

جالب این جاست که دو تیم در تمام هفته های باقی مانده، مثل هم میزبان و میهمان هستند. هر دیداری که پرسپولیس میزبان است، همان هفته سپاهان هم امتیاز میزبانی دارد. از هفته 26 تا 30 نیز هر دو تیم در یک روز بازی می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها