|

111 گل ملی دارم نه 109 تا؛البته مهم نیست!

علی دایی می‌گوید که شکستن رکوردش توسط بازیکنی همچون کریستیانو مانند این است که یک رکورد دیگر به نامش ثبت شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از خبر آنلاین، نشریه آس اسپانیا گفت و گوی ویژه ای را با علی دایی انجام داده است.

 کریستیانو رونالدو چهارشنبه هفته گذشته با دبل در دیدار پرتغال و فرانسه در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ به رکورد علی دایی رسید و توانست تعداد گل های ملی اش را به ۱۰۹ برساند. به همین منظور  سایت آس اسپانیا با دایی مصاحبه کرد و درباره رکورد رونالدو و دیگر موضوعات صحبت کرد.

زمانی که جنگ هشت ساله ایران با عراق شروع شد دایی تنها یازده سال داشت. کاپیتان سابق تیم ملی ایران در مورد فوتبالیست شدنش در این دوران سخت گفت: در دوران کودکی تنها دو انتخاب داشتم که آن فوتبال و درس بود. جنگ ها تنها یاد آور خاطرات بد هستند و دیگر مهم نیست کجا هستید و چند سال دارید. همیشه خواهان صلح برای دنیا هستم و امیدوارم یک روز جهان را بدون درگیری و جنگ ببینیم.

در فوتبال اروپا دیدن بازیکنی با تحصیلات دانشگاهی معمول نیست. دایی که مهندسی متالورژی دارد درباره این موضوع گفت: در حقیقت اولویت اول من در زندگی درس خواندن بود و به پایان رساندن تحصیلات آکادمیک چون به پدرم قول داده بودم این کار را انجام دهم.

بازیکن سابق بایرن مونیخ در مورد بهترین خاطره گلزنی اش گفت: همه گل های من یادآور خاطرات فوق العاده ای هستند. البته برخی از آن ها خاص هستند مانند گلزنی دوباره ام برابر چلسی و میلان یا کم و بیش تمام گل های ملی ام.

دایی در ادامه به بدترین خاطره دوران ورزشی اش اشاره کرد و گفت: آسیب دیدگی در دیدار ایران برابر بحرین بدترین بود. مجبور شدم ۶۰ دقیقه با مصدومیت بازی کنم.

علی دایی

مهاجم سابق تیم ملی ایران گفت: منتظر بودم که رونالدو رکوردم را بشکند (با خنده). در واقع من ۱۱۱ گل به ثمر رسانده ام اما این موضوع دیگر اهمیت ندارد. با توجه به نحوه بازی رونالدو و سطحی که دارد مطمئن هستم گل های بیشتری خواهد زد. 

دایی افزود: کریستیانو شایسته رسیدن به این رکورد بود. چنین بازیکنی به رکورد من برسد مانند این است که یک رکورد دیگر به نام من ثبت شده است. این برای من یک افتخار است. 

رونالدو پیش از این از دایی به عنوان یک اسطوره یاد کرده بود. مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در این رابطه اظهار کرد: از تواضع بالای کریستیانو است که این چنین من را خطاب می کند. من خیلی از او سپاسگزارم. 

مهاجم پیشین بایرن مونیخ زمانی که برابر بارسلونا بازی کرد ژاوی ارناندس جوان، لوییس فیگو و لوییس انریکه در آبی انارهای حضور داشتند. او درباره آن دیدار اظهار کرد: بازی کردن مقابل بهترین های جهان همیشه یادآور خاطرات خیلی خوبی است. شانس این را داشتم که در دوران ورزشی ام برابر چنین ستارگانی بازی کنم.

دایی که پیوستنش به آرمینیا بیلفد را معجزه نمی داند، گفت: تلاش کردم و سخت تمرین کردم تا بتوانم به برجسته ترین اهدافم در زندگی برسم.

سرمربی ایرانی در رابطه با انتخاب یازده بازیکن برتر یورو ۲۰۲۰ گفت: همانطور که می دانید من سرمربی هستم به همین خاطر باید بدانم برابر چه تیمی بازی می کنم تا بتوانم بهترین برنامه ریزی را داشته باشم (با خنده).

مهاجم پیشین پرسپولیس درباره این که کدام بازیکن در حال حاضر به او شباهت دارد اظهار کرد: هر بازیکنی که سخت کار کند و در تمرینات متعهد باشد شبیه به من است.

خبرنگار آس معتقد است بازیکنانی که سبیل دارند همیشه کلاس بالاتری دارند. دایی با خنده در این رابطه گفت: نه این طور نیست. به کار دیگری می آید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها