|

دولت کره جنوبی به سانگ یانگ کمک می کند؟

در حالی‌که دولت کره‌جنوبی در تلاش است تا سانگ یانگ را از ورشکستگی نجات دهد، دور دوم کمک‌های مالی مالک این برند از راه رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از خودروبانک، در حالی‌که دولت کره‌جنوبی در تلاش است تا سانگ یانگ را از ورشکستگی نجات دهد، دور دوم کمک‌های مالی مالک این برند از راه رسید. گروه هندی ماهیندرا که مالک سانگ یانگ محسوب می‌شود، در این مرحله اکثر سهام سانگ یانگ را به فروش گذاشته است و قصد دارد سهم 75 درصدی خود در این خودروسازی را به 25 درصد کاهش دهد. از سوی دیگر وزارت صنعت کره جنوبی نیز بودجه‌ای معادل 25 میلیارد وون (22 میلیون دلار) را به پیمانکاران و قطعه سازان سانگ یانگ اختصاص داده است. پول هنگفتی که به نظر می رسد می تواند سانگ یانگ را حتی برای مدتی زنده نگه دارد تا تکلیف خریدار سهام ماهیندرا مشخص شود.

سانگ یانگ در طول دو دهه گذشته روندی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. در سال 2009 مالک 51 درصد از سهام این شرکت، خودروساز چینی سایک بود که از سرمایه‌گذاری بیشتر در سانگ یانگ امتناع ورزید و شرکت کره‌ای را در هرج و مرج رها کرد. دو سال بعد و در سال 2011، شرکت هندی ماهیندرا اکثریت سهام سانگ یانگ را در اختیار گرفت.

پس از شیوع بحران کرونا و کاهش سودآوری شرکت‌های خودروسازی، ماهیندرا در ژوئن 2020 اعلام کرد که از سرمایه‌گذاری بیشتر در سانگ یانگ صرف‌نظر می‌کند. مالکیت ماهیندرا در سانگ یانگ با تصویب بانک مرکزی هند در ماه مارس 2021، از 75 درصد به 25 درصد کاهش یافت.

بدهی سانگ به بانک جی پی مورگان، حدود 60 میلیارد وون (53 میلیون دلار) برآورد می‌شود که این شرکت کره‌ای را به خطر ورشکستگی سوق داده است. در سال 2019، این خودروساز ضرر خالص 341 میلیارد وون (بیش از 300 میلیون دلار) را گزارش کرد و در سال 2020 با کاهش 19 درصدی فروش خودرو به 107،324 دستگاه ، 504 میلیارد وون (445 میلیون دلار) ضرر نصیب سانگ یانگ شد. نیمی از کارکنان این شرکت به مرخصی اجباری دو ساله فرستاده شده‌اند و نیم دیگر نیز با کاهش حقوق و مزایا در حال فعالیت هستند. اکنون این امید وجود دارد که با تزریق سرمایه از سوی خریدار جدید، سانگ یانگ بار دیگر به حیات بازگردد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها