|

جزئیاتی جدید از پرونده ویلموتس؛ از حسن نیت مرد بلژیکی تا پیشنهادش به فدراسیون

چند روز قبل جلسه دادگاه عالی ورزش درباره پرونده شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال برگزار شد حالا همه منتظرند ببینند که رای این دادگاه چه…

لینک کوتاه کپی شد

مارک ویلموتس (نامی که ایرانی‌ها نسبت به آن آلرژی پیدا کرده‌اند) کماکان یکی از مهمترین نگرانی‌های فوتبال و بهتر بگوییم ورزش ایران است. چند روز قبل بود که جلسه دادگاه عالی ورزش درباره پرونده شکایت سرمربی سابق تیم ملی از فدراسیون فوتبال برگزار شد و حالا همه منتظرند ببینند که رای این دادگاه درباره این پرونده چه خواهد بود و آیا مارک ویلموتس می‌تواند خسارتی چندصد میلیاردی به فوتبال و ورزش ایران بزند یا نه. نتیجه این دادگاه حدود یک ماه و نیم دیگر اعلام می شود و همه باید تا آن روز منتظر بمانند.

حسن نیت مرد بلژیکی در بازی با عراق

درباره این پرونده دو نکته قابل توجه وجود دارد که باعث شده تا ویلموتس شانس زیادی برای پیروزی در دادگاه کاس داشته باشد، همانطور که توانست در کمیته انضباطی فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را محکوم کند. نکته اول اینکه از دید فیفا، ویلموتس با حضور روی نیمکت تیم ملی در بازی با عراق، آن هم در شرایطی که قراردادش را قبل از این بازی فسخ کرده بود، حسن نیت خود را نشان داده و این یک پوئن مثبت برای مربی بلژیکی محسوب می‌شود منتهی گویا فیفا به این نکته توجه نکرده که ویلموتس ابتدا 2 میلیون یورویی که فدراسیون به صورت نقد برای او به ترکیه برده بود را دید و بعد حاضر شد به تهران برگردد و تیم ملی را برای بازی ا عراق تمرین دهد.

نکته دوم که اتفاق تاسف‌آوری است این است که شنیده شده ویلموتس پس از آنکه متوجه شد آینده ای با فدراسیون فوتبال ایران ندارد، به فدراسیون پیشنهاد داده که بر سر مبلغی مشخص توافق کنند. پیشنهاد ویلموتس به فدراسیون فوتبال بعد از قطع همکاری‌اش با تیم ملی حتی تا حدود یکی دو ماه هم پابرجا بوده است. مربی بلژیکی به مدیران وقت این مجموعه پیشنهاد می‌دهد که حاضر است درباره نحوه دریافت مطالباتش با فدراسیون به توافق برسد تا کار به شکایت به فیفا کشیده نشود.

ویلموتس سابقه چنین کاری را با تیم ملی ساحل عاج داشت و وقتی به همکاری کوتاه‌مدتش با این فدراسیون پایان داد، بر سر مسائل مالی با آنها به توافق رسید و مبلغی مشخص گرفت تا در نهایت صلح! از تیم ملی این کشور جدا شود. او قصد داشت با فدراسیون فوتبال ایران هم برای دریافت مبلغی به توافق برسد منتهی این اتفاق در نهایت نیفتاد و او سراغ فیفا رفت و بقیه ماجرا که محکومیت نزدیک به 10 میلیون یورویی خودش و دستیارانش و هزینه های مالیات و دیرکرد و تاخیر وتادیه و هزینه های دادرسی در فیفا و دادگاه کاس و دیگر هزینه ها هست را می دانید. 

پولی که هیچ وقت به حساب ویلموتس نرفت

درباره 2 میلیون یوروی جنجالی که فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات ویلموتس از شستا قرض گرفت، یک مورد جالب وجود دارد. اینکه سرمربی سابق تیم ملی این پول را به صورت نقد دید و از واریز آن به حسابش در زراعت بانک ترکیه مطمئن شد. او فقط 25 هزار یورو از این پول را برداشت و منتظر بود که یک میلیون و 975 هزار یوروی دیگر به حساب او در بلژیک واریز شود منتهی مشکلات مربوط به تحریم باعث شود که پول او در راه انتقال به حسابش در بلژیک بلوکه شود.

اگر ویلموتس پولش را انتقال نمی‌داد، می‌توانست با پولی که در حسابش در بانک ترکیه‌ای بود، هر کاری که دوست دارد در ترکیه انجام دهد و مثلا ملک و املاک بخرد یا خودرو و یا هر چه دوست دارد اما او می خواست این پول را به حسابش در بلژیک انتقال دهد اما فرمان ترامپ و تحریم های بانکی باعث شد تا پول بلوکه شود و هیچ وقت دستش به یک میلیون و 975 هزار یوروی دیگر نرسد.

منبع: فوتبالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها