|

مسی هم برای رکورد علی دایی خیز برداشت

لیونل مسی با دو گلی که مقابل بولیوی زد خود را به جمع ۱۰ گلزن ملی برتر فوتبال جهان رساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از دانشجو، لیونل مسی دو گل برای تیم ملی آرژانتین مقابل بولیوی به ثمر رساند و به این ترتیب خود را به جمع ۱۰ گلزن برتر بازی‌های ملی در فوتبال جهان رساند.

فوق ستاره ۳۴ ساله آرژانتینی یک گل فوق العاده زیبا در این بازی زد و یک پنالتی را نیز تبدیل به گل کرد تا به هفتاد و پنجمین گل در بازی‌های ملی خود برسد. او حالا در رتبه نهم برترین گلزنان ملی جهان در کنار سه بازیکن دیگر قرار دارد: ساندور کوچیش از مجارستان، کونیشیگه کاماموتو از ژاپن و بشار عبداله از کویت. مسی از هر سه بازیکن یاد شده تعداد بازی‌های بیشتری را انجام داده است.

لئو یک رکورد ویژه را نیز رقم زد. او با انجام صد و چهل و هشتمین بازی برای تیم ملی آرژانتین حالا بیشترین تعداد بازی ملی را در تاریخ فوتبال این کشور به نام خود ثبت کرده است. مسی البته راهی طولانی را برای رسیدن به رکورد بیشترین تعداد گل ملی که حالا به طور مشترک در اختیار علی دایی و کریستیانو رونالدو با ۱۰۹ گل است در پیش دارد و با توجه به تعداد بازیهای ملی کمتری که در آمریکای جنوبی نسبت به اروپا صورت می‌گیرد شانس او کمتر از رونالدو برای افزایش تعداد گل‌های ملی است هرچند که مسی دو سال از رونالدو کوچکتر است و شاید سال‌های بیشتری را در میادین حاضر باشد.

در فضای مجازی خیلی‌ها به این موضوع اشاره کردند که بعد از حذف رونالدو همراه با تیم ملی پرتغال در جام ملت‌های اروپا که فرصت افزایش تعداد گلهای ملی را از کریس گرفت، حالا انگیزه مسی زیاد شده که بتواند فاصله خود با رقیب قدیمی‌اش را کمتر کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها