|

جلالی: اتفاقات لیگ برتر به سود یک تیم خاص نیست

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اصلا اینگونه نیست که تمام اتفاقات فوتبال کشورمان به سود یک تیم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از فارس، مجید جلالی درباره استفاده برخی تیم‌های لیگ برتری در هفته‌های اخیر از واژه‌هایی مثل برابری، عدالت و... و طعنه زدن به تیم پرسپولیس اظهار داشت: این موضوع به خاطر پایین آمدن درجه اعتماد در فوتبال کشورمان است. بعد از هر هفته و هر بازی، برخی باشگاه‌ها درباره داوری، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال یا علیه هم بیانیه می‌دهند. دلیل این موضوع پایین آمدن درجه اعتماد است. وقتی یک تیم مسابقه‌ای را از دست می‌دهد پیش خود فکر می‌کند به دلایلی که تقصیر خودش نبوده، شکست خورده است.

وی افزود: این تیم‌ها بر اساس یک سوءظن مسائلی مثل اشتباهات داوری، جلو و عقب بودن برنامه‌ها،  دیرتر یا زودتر بازی کردن یک و ... را مطرح می‌کنند و با حساب کردن دلیل همه این مسائل، می‌بینیم فقدان اعتماد نسبت به داوری، برنامه‌ریزان، فدراسیون فوتبال و فضاهای موجود در فوتبال چنین شرایطی ایجاد کرده است.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: بخشی از دلیل این بی اعتمادی نقص قانون است و بخشی هم تجربیات گذشته. همه ما در فوتبال هستیم و موضوعاتی در ذهن داریم که طبق آن می‌گوییم فلان سال این جوری یا آن جوری شد و الان هم همین اتفاق می‌افتد. البته تا حدی هم ارتباط نداشتن بین فدراسیون، بخش داوری و باشگاه ها سبب ایجاد چنین شرایطی شده است. اگر هر از گاهی فدراسیون جلساتی برگزار کرده تا مربیان و داوران دور هم جمع شوند و حرف‌های خود را بزنند، چنین مسائلی کمتر پیش می‌آید. عدم ارتباط‌گیری فضای بی‌اعتمادی را افزایش خواهد داد.

جلالی در باره اینکه آیا این مسائل صرفا به سود یک تیم است توضیح داد: اصلا این طور نیست که این موارد به سود یک تیم خاص باشد. تجربه به من می‌گوید در این فوتبال به ازای هر یک دوست ده دشمن دارید. خودتان هم دلیلش را نمی‌دانید و نمی‌فهمید به چه دلیل با شما دشمنی می‌کنند. این موضوع برای همه است و فقط شامل یک عده نمی‌شود. هیچ وقت نباید اینگونه حساب کنیم که همه چیز به سود یک تیم است، اگر سرجمع مسائل را در نظر بگیریم، می‌بینیم همه به خودمان ضربه می‌زنیم.

سرمربی سابق تیم‌های پیکان و نساجی در باره اینکه به نظر می‌رسد برخی مواقع اظهارات مربیان و تیم‌های بازنده پس از هر مسابقه درباره طرفداری از یک تیم خاص برای دلخوش کردن هواداران و پوشش ضعف خود است، عنوان کرد: دلیل این موضوع خیلی روشن است. بی‌اعتمادی معمولا سوءظن می‌آورد و سوءظن هم توهم توطئه. وقتی به هیچ بخشی از فوتبال اعتماد ندارید، فکر می‌کنید همه علیه‌تان هستند. این موضوع تبدیل به توهم توطئه می‌شود و می‌گویید همه علیه من هستند. بلافاصله پس از پایان بازی اگر برنده شوید به پای خودتان می‌گذارید و اگر شکست بخورید، با خود می‌گویید همه عواملی که با من بد بودند، تلاش کردند برنده نشوم. منشأ همه این مسائل بی‌اعتمادی است.

جلالی در باره اینکه آیا بهتر نیست در شرایط فعلی فوتبال ایران  و با توجه به مقدور نبودن استفاده از سیستم VAR، با استفاده از سیستم آفلاین تنش‌های موجود در داوری را کاهش داد، گفت: استفاده از تکنولوژی خیلی می‌تواند کمک کند. در بازی همین شب گذشته ایتالیا مقابل بلژیک دیدیم گلی که لئوناردو بونوچی در دقایق ابتدایی به ثمر رساند، داور سالم اعلام کرد و توپ را به وسط زمین آورد اما پس از بررسی توسط سیستم VAR گل مردود شد و گفتند آفساید بوده است. همه این موضوع را پذیرفتند.

وی ادامه داد: البته در مورد استفاده از سیستم آفلاین باید بگویم در باره همین موضوع هم مسائلی مطرح خواهد شد، زیرا از زوایای مختلف صحنه را نداریم و فقط صحنه را از یک زاویه می‌بینیم. شاید یک تیم یا فردی از زاویه دیگری فیلم داشته باشد و با استفاده از همان فیلم ثابت کند، حرفش درست است. زمان سرمربی‌گری من در تیم پیکان در دقیقه 15 بازی با استقلال یک کرنر زدیم که داور به سود ما اعلام پنالتی کرد. این بازی در ورزشگاه شهر قدس برگزار می‌شد و همه عوامل برگزاری بازی و نیمکت‌نشین‌های استقلال اعتراض کرده و گفتند پنالتی درست نبود. داور تصمیم خود را بازگرداند و پس از آن ما معترض شدیم.

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: از دید من هم گل بازی اخیر استقلال مقابل آلومینیوم درست بود. فرهاد مجیدی هم با نشان دادن تصویر از طریق گوشی موبایل به داور می‌گفت این گل درست بوده اما این موضوع نمی‌تواند ملاک قرار بگیرد. زیرا احتمال دارد از زاویه دیگری همان تصویر را نشان داده و مشخص شود گل سالم نبوده است.

جلالی گفت: در همین مسابقات اخیر یورو می‌بینیم یک صحنه را از 6-5 زاویه نشان می‌دهند و سپس صحت و یا نادرستی تصمیم داور مشخص می‌شود. به همین دلیل می‌طلبد زودتر سیستم VAR را وارد ایران کنیم. البته باشگاه‌هایی که برای جذب یک بازیکن مبالغی بین 5 تا 12 میلیارد تومان هزینه می‌کنند، خودشان باید تجهیزات این سیستم را هم خریداری کنند. می‌توانند بودجه‌ای را با هم جمع‌آوری کرده و تجهیزات سیستم VAR را داخل استادیوم‌هایشان قرار بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها