|

واکنش باشگاه سایپا به لغو حکم کمیته انضباطی

باشگاه سایپا با صدور بیانیه به حکم صادر شده کمیته استیناف اعتراض کرده و آن‌ را اتفاقی شبه برانگیز و غیر فوتبالی می داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از پارس فوتبال، از آنجایی که بازی این هفته برای تیم های پایین جدول حساسیت بسیار بالای دارد لغو رای کمیته انضباطی درست در شب قبل از بازی سایپا و ذوب آهن شائبه های زیادی را در افکار عمومی به وجود آورده است.

از چند هفته پیش و مخصوصا با نزدیک شدن به هفته های پایانی شاهد فشار های بیرونی بر فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف برای لغو حکم کمیته انضباطی بودیم. متاسفانه ایجاد یک شبکه منسجم داخلی برای ضربه زدن به باشگاه سایپا از همان روز نخست اعلام رای کمیته انضباطی با استفاده از فشارهای غیر فوتبالی این واهمه را ایجاد کرده بود که حق سایپا پایمال شود و ارکان قضایی فدراسیون نیز در کمال تعجب همسو با این جریان اقدام به انشای رای نادرست کرده که رقبای سایپا که از حمایت های سیاسی برخوردار هستند، سکوت نموده و راضی باشند.

مصاحبه های غیر فوتبالی و فشارهای نمایندگان با نطق های آتشین در صحن علنی مجلس، دخالت های غیر قانونی مدیران سیاسی در استان ها، تهدید برخی مربیان برای استعفا و کناره گیری از لیگ، در کنار سیل توهین ها و تهمت ها و ایجاد جو مسموم علیه مدیرعامل باشگاه سایپا با استفاده از روش ها نامشروع، در نهایت کمیته استیناف را مجاب کرد تا در اقدامی عجیب حکم کمیته انضباطی را لغو کند، آن هم در آستانه بازی حساس که نارنجی پوشان باید در اصفهان به مصاف ذوب آهن بروند.

قطعا این حکم خود به خود می تواند انگیزه تیم ذوب آهن را بیشتر و انگیزه بازیکنان تیم سایپا را کم تر کرده و بازی امروز قطعا تحت تاثیر حکم صادر شده کمیته استیناف برگزار خواهد شد. با وضعیت به وجود آمده و اتفاقات شبهه برانگیز دیروز، باشگاه سایپا ضمن اعتراض به حکم صادر شده کمیته استیناف، به جد نگران داوری بازی امروز است، چرا که در همان بازی جنجالی، داور چهارم خارج از مسئولیت قانونی خود از فاصله بیش از پنجاه متری پنالتی ناحق برای تیم پیکان اعلام می کند و جای سوال است که چطور ارکان محترم قضایی فدراسیون تا این لحظه در خصوص این اقدام غیر قانونی و غلط داور چهارم هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده است. باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا حقوق قانونی خود را از محاکم بین المللی از جمله دادگاه حکمیت ورزشcasاستیفا خواهد نمود.

لازم به ذکر است که جلسات کمیته استیناف در روزهای سه شنبه هر هفته تشکیل می شده اما این جلسه استثناً به دستور یکی از مقامات عالی فدراسیون فوتبال به صورت ضرب العجل در روز یکشنبه و بدون حضور تمام اعضا تشکیل شده، همچنین بر اساس پیگیری های باشگاه سایپا تا لحظه انتشار این متن، رای انشاء شده به امضا اعضای کمیته استیناف نرسیده و به صورت رسمی به دبیرکل محترم فدراسیون اعلام نشده است. این باشگاه ادله خود مبنی بر اینکه رای صادر شده فاقد پشتوانه حقوقی می باشد را نیز به زودی منتشر خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها