|

دردسر بزرگ پرسپولیس برای فصل آینده

باشگاه پرسپولیس که این روزها تیم فوتبالش این شانس را دارد که برای پنجمین سال پیاپی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس این روزها درگیر یک بحران مالی بزرگ شده که اگر برای حل آن قدمی برداشته نشود، احتمالا نتایج تیم را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. سرخ‌ها که این فصل سال اول قرارداد خود با کارگزارشان را پشت سر گذاشتند، با همه نقص‌ها و مشکلات درنهایت به پایان فصل نزدیک شدند اما از آنجایی که بخش زیادی از پرداختی‌های کارگزار در این فصل صرف هزینه‌ها و قراردادهای فصل گذشته شده بود، مشکلات زیادی برای پرسپولیس در لیگ بیستم ایجاد شد.

با وجود این‌که عملا به پایان سال اول قرارداد رسیده‌ایم، اعضای تیم فوتبال پرسپولیس که امروز باید هفته بیست‌وششم را پشت سر بگذارند، فقط ۶۰درصد مبالغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند که این موضوع هم باعث اعتراض آن‌ها شده است. پرسپولیس و کارگزار در حالی به پایان سال اول همکاری خود در قرارداد 3 ساله رسیدند که بر اساس الحاقیه امضاشده در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، کارگزار باید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ کف قرارداد ۱۱۰میلیارد تومانی(۹۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان خالص) را به پرسپولیس پرداخت می‌کرد که بر اساس ادعای باشگاه و شواهد موجود این رقم پرداخت شده اما نکته جالب اینجاست که برای سال دوم همکاری، کارگزار مبلغ پیشنهادی عجیبی برای کف قرارداد ارائه کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که منابع مطلع در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار دادند، کارگزار پرسپولیس به این باشگاه اعلام کرده به خاطر مشکلات اقتصادی موجود، برای سال دوم همکاری، کف درآمد ۴۰میلیارد تومانی را برای باشگاه تامین می‌کند و اگر درآمد همکاری دوطرف بیشتر شد، پرداختی به باشگاه هم بیشتر خواهد بود. این یعنی کارگزاری که در سال اول همکاری پذیرفت کف درآمدی ۱۱۰میلیاردی در تعهدش وجود داشته باشد، برای سال دوم فقط تعهد می‌کند که ۴۰میلیارد تومان پرداخت کند و درآمد بیشتر از این برای پرسپولیس، منوط به درآمد بیشتر کارگزار است.

در هفته‌های اخیر مذاکراتی از سوی مدیران پرسپولیس و کارگزار انجام شد تا درباره نحوه همکاری تصمیم‌گیری شود اما پیشنهاد عجیب کارگزار کار را برای پرسپولیس بسیار سخت کرده است. از آنجایی که مدیران پرسپولیس یک بار هم به صورت کتبی درخواست فسخ قرارداد داده بودند، به نظر می‌رسد خیلی هم راضی به ادامه همکاری نیستند اما به نظر می‌رسد که چارچوب قرارداد در دوره مدیران قبلی طوری تنظیم شده که فسخ یک‌طرفه قرارداد تبعات سنگینی برای پرسپولیس به همراه دارد.

در این میان از مدیران پرسپولیس انتظار می‌رود با شفافیت بیشتری نسبت به این موضوع رفتار کنند و رسما اعلام کنند که آیا همکاری با کارگزار، منابع مالی لازم باشگاه را تامین می‌کند یا خیر و اگر تامین نمی‌‌شود، تبعات فسخ قرارداد چیست؟ اگر منابع مالی لازم در همکاری با کارگزار تامین می‌شود، چرا پرسپولیس این روزها به کمک نقدی هواداران دل بسته است؟

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها