|

فرهاد به فراز رسید، پرسپولیس به گربه سیاه!

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با دیدارهای حساسی آغاز خواهد شد که در مهمترین دیدارها شاهد رقابتی داغ در تهران و اصفهان خواهیم بو…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از تسنیم، فوتبال ایران، این روزها داغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. برگزاری بازی‌ها در گرم‌ترین روزهای سال با هفته‌های پایانی لیگ هم مصادف شده تا علاوه بر گرمای رقابت، گرمای هوا نیز روی بازی‌ها تأثیرگذار باشد. آنهم در شرایطی که چهره مدعیان اصلی لیگ مشخص شده است و هر بازی در این چهار هفته پایانی، حکم فینال را برای بالانشین‌های جدول دارد. هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر نیز در همین شرایط آغاز خواهد شد و شاهد رقابت‌های حساسی در روز نخست از بازی‌های این هفته خواهیم بود.

سایپا - استقلال

فارغ از تفاوت اهداف دو تیم برای این بازی که استقلال برای کسب سهمیه می‌جنگد و نیم‌نگاهی هم به لغزش احتمالی پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی دارد و در سوی دیگر سایپا برای بقا تلاش می‌کند، اتفاقی مهم در این دیدار رقم خواهد خورد که تقابل فرهاد مجیدی و فراز کمالوند است. سرمربیان دو تیم که در شروع به کار مجدد مجیدی در استقلال کنار هم بودند و فراز کمالوند با رسیدن اولین پیشنهاد سرمربیگری دست مجیدی را در پوست گردو گذاشت. مجیدی که روی حضور کمالوند تا پایان فصل حساب کرده بود، نیمکتش با رفتن او خالی‌تر شد تا این مسئله کار را برای او سخت کند.

استقلال و سایپا در چنین شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که جدا از اهمیت بالای کسب سه امتیاز این بازی برای دو تیم در جدول رده‌بندی، تقابل دو مربی هم حائز اهمیت است. مجیدی به هیچ وجه دوست ندارد که مقابل دستیار سابقش امتیاز از دست بدهد و کمالوند نیز برای اینکه ثابت کند چقدر از نظر فنی توانایی دارد، بازی را جدی‌تر از بحث جدولی آن دنبال می‌کند. در کنار این اتفاق استقلال 47 امتیازی برای ماندن در کورس باید خود را 50 امتیازی کند و سایپا نیز با 23 امتیاز در رده پانزدهم جدول، چاره‌ای جز پیروزی برای ماندن در لیگ برتر ندارد. همین مسئله می‌تواند هیجان بازی را افزایش دهد.

انگیزه انتقام برای جبران شکست بازی رفت،‌ رویارویی با مربی پیشین، تلاش برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی و ... جای خود، بازی حساس روز پنجشنبه با پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم در پیش است، مسابقه‌ای که می‌تواند روی تمرکز آبی‌پوشان برای بازی امروز تأثیر بگذارد.

تراکتور - گل‌گهر

دو تیمی که هنوز برای کسب سهمیه امیدوارند و رقابت می‌کنند، تراکتور و گل‌گهر هستند. یکی با هدایت فیروز کریمی و دیگری با هدایت امیر قلعه‌نویی. مربیانی از نسلی که کم‌کم قدیمی می‌شوند و جوانان جای آنها را می‌گیرند، اما هنوز آنها جایگاه خود را در سطح اول فوتبال ایران حفظ کرده‌اند و حالا مسن‌ترین مربیان لیگ هم به شمار می‌روند. مربیانی که بسیاری از شاگردان‌شان حالا روی نیمکت دیگر تیم‌های لیگ حضور دارند و امروز باید در تقابل با یکدیگر ثابت کنند که از آن یکی بهتر هستند.

تراکتور که این فصل با چهارمین مربی‌اش کار خود را پیش می‌برد، 36 امتیازی و در رتبه هشتم جدول قرار دارد و این هفته فرصت خواهد داشت با عبور از گل‌گهر 38 امتیازی شانس خود را برای کسب سهمیه بالاتر ببرد، در غیر این صورت کار در سه هفته پایانی برای آنها سخت خواهد شد. گل‌گهر هم که در اولین فصل حضور امیر قلعه‌نویی فراز و نشیب زیادی داشته، اما همچنان به کسب سهمیه امیدوار است و با قرار داشتن در رتبه چهارم جدول، پس از پرسپولیس، سپاهان و استقلال جزو شانس‌های کسب سهمیه به شما می‌رود. باید دید در این بازی سرنوشت‌ساز سه امتیاز به حساب کدامیک واریز خواهد شد، چراکه در صورت تساوی نیز دیگر تیم‌ها این فرصت را خواهند داشت که جایگاه آنها را برای کسب سهمیه به خطر بیندازند.

سپاهان - صنعت نفت

شاگردان محرم نویدکیا که رقابتی فشرده برای قهرمانی با پرسپولیس داشتند، حالا کمی از صدر جدول فاصله گرفته‌اند و دو تساوی آنها در سه هفته گذشته نیز اینطور القا کرده است که زردپوشان شانس کمتری برای قهرمانی نسبت به پرسپولیس دارند. با این حال آنها همچنان امیدوارانه لیگ را دنبال می‌کنند و برای حفظ این امید چاره‌ای جز برتری مقابل صنعت نفت ندارند. با این امید که شاید پرسپولیس امتیاز از دست بدهد و آنها بتوانند بار دیگر رقابت خود را برای کسب قهرمانی نزدیک‌تر کنند.

سپاهان در شرایطی به مصاف صنعت نفت می‌رود که 53 امتیازی و با فاصله دو امتیاز نسبت به پرسپولیس در رتبه دوم جدول است. در سوی مقابل صنعت نفت 33 امتیازی حاشیه امنیتی برای خود ایجاد کرده و از منطقه سقوط دور شده است. هرچند با توجه به تعداد بازی‌های و فاصله تیم‌ها، شاگردان سیداکبر پورموسوی هنوز خط سقوط را حس می‌کنند و اگر بتوانند مقابل سپاهان به پیروزی برسند، این استرس نیز از آنها دور خواهد شد. البته برای این کار باید روز سختی را پشت سر بگذارند، چراکه سپاهان در خانه به راحتی به تیمی امتیاز نخواهد داد. به خصوص حالا که برای قهرمانی تلاش می‌کند و از دست دادن امتیاز آنها را از این هدف دور خواهد کرد.

پرسپولیس - آلومینیوم

اگرچه پرسپولیس امید زیادی برای قهرمانی در این فصل دارد، اما این هفته بازی سختی خواهد داشت. آلومینیوم اراک که در اولین فصل حضور در لیگ برتر و حتی با دو مربی متفاوت نتایجی جالب توجه گرفته، تنها گربه سیاه این فصل پرسپولیس بوده است. تنها شکست شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل مقابل نماینده فوتبال اراک رقم خورده است و این مسئله برتری ذهنی را برای شاگردان منصوریان ایجاد می‌کند. منصوریان که یک بار سابقه گرفتن قهرمانی از پرسپولیس در لیگ پانزدهم با تیم نفت تهران را دارد، بدش نمی‌آید این بار هم دست به چنین کاری بزند تا دوباره نزد هواداران استقلال به محبوبیت برسد. این بار با یک تفاوت مهم که کسب سهمیه نیز برای تیمش دور از دسترس نیست و با پیروزی در بازی عصر امروز به آن نزدیک‌تر خواهد شد.

پرسپولیسی‌ها در شرایطی به مصاف آلومینیوم می‌روند که هرگونه لغزش از سوی آنها می‌تواند منجر به از دست رفتن صدر جدول شود. آنهم در شرایطی که سپاهان و با فاصله‌ای بیشتر استقلال منتظر یک شکست دیگر از پرسپولیس هستند تا پنجمین قهرمانی پیاپی این تیم را به خطر بیندازند. در چنین شرایطی که آنها در بازی رفت هم مقابل آلومینیوم شکست خورده‌اند، اصلاً دوست ندارند یک بار دیگر هم این اتفاق تکرار شود و برای کسب پیروزی خانگی دست به هر کاری خواهند زد.

شاگردان گل‌محمدی نیز به مانند آبی‌پوشان در حالی عصر امروز به میدان می‌روند که نیم‌نگاه‌شان به بازی روز پنجشنبه و دربی تهران است که شاید شکست در آن نمره‌ای منفی در کارنامه خوب‌شان تا به اینجای فصل جاری باشد.

فولاد خوزستان - ماشین‌سازی

کسب سهمیه آسیایی برای فولاد خوزستان در این فصل، تکرار نتیجه فصل گذشته است و از دست رفتن آن، یک عقب‌گرد برای جواد نکونام. سرمربی جوانی که سوداهای بزرگی در سر دارد، اما این فصل با فراز و نشیب‌های زیاد در فولاد نتوانسته است به هدف خود برسد. هدفی که قهرمان شدن در لیگ برتر است و البته دستیابی به آن با رقبای سرسختی چون پرسپولیس، سپاهان و حتی استقلال دشوار به نظر می‌رسد. با این حال نکونام برای اینکه عقب‌گرد نداشته باشد، باید در پایان فصل کسب سهمیه کند یا اینکه این اتفاق را با قهرمانی در جام حذفی رقم بزند. با این حال پیروزی در بازی این هفته و نزدیک شدن به کسب سهمیه، چندان دور از دسترس نخواهد بود.

فولاد این هفته با ماشین‌سازی روبه‌رو می‌شود که برای بقا در لیگ برتر، فقط روی کاغذ شانس دارد. تیمی که در صورت شکست مقابل فولاد و کسب امتیاز از سوی سایپا و ذوب‌آهن این شانس را هم از دست خواهد داد و سه هفته مانده به پایان لیگ، سقوطش قطعی خواهد شد. تیمی که تا همین چند هفته پیش توسط زنوزی پشتیبانی می‌شد و حتی واگذاری به مالک جدید هم نتوانست این تیم را از قعر جدول نجات دهد. با این حال ماشین‌سازی نمی‌خواهد آخرین بارقه‌های امید را هم از دست بدهد و پس از پیروزی پرگل هفته پیش مقابل مس رفسنجان، با انگیزه‌ای مضاعف به مصاف فولاد می‌رود.

برنامه بازی‌های هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه - 19 تیر 1400

* سایپا - استقلال، ساعت 19:50، ورزشگاه پاس قوامین تهران

* تراکتور تبریز - گل‌گهر سیرجان، ساعت 20:15، ورزشگاه شهیدقاسم سلیمانی تبریز

* سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 20:45، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

* پرسپولیس - آلومینیوم اراک، ساعت 19:55، ورزشگاه آزادی تهران

* فولاد خوزستان - ماشین‌سازی تبریز، ساعت 21:30، ورزشگاه فولاد آره‌نا اهواز

سه‌شنبه - 22 تیر 1400

* مس رفسنجان - پیکان، ساعت 20:30، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

* نفت مسجدسلیمان - ذوب‌آهن، ساعت 21، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

* نساجی مازندران - پدیده مشهد، ساعت 21، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها