|

درخشان: استقلال تنها به دو بازیکن وابسته است!

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است فوتبال ایران به‌لحاظ فنی کیفیت ندارد و مدیران باشگاه‌ها و سرمربیان به‌جای مسائل فنی،تنها به حواشی می‌پردازند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از آنا، دربی ۹۶ شهر تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار است پنجشنبه هفته جاری در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شود. دو رقیب دیرینه در شرایطی به مصاف هم می‌روند که سرمربیان دو تیم و دیگر عوامل وابسته به سرخابی‌ها علیه یکدیگر بیانیه صادر می‌کند. شدت این حملات از سوی دو باشگاه به حدی است که قطعا اگر این بازی با حضور هواداران برگزار می‌شد باید منتظر ملتهب شدن سکوها می‌شدیم، البته عوامل این دو باشگاه تاکنون هیچ اقدامی انحام نداده‌اند و هر چه بوده فقط درگیری و حساسیت‌های کاذب بوده است. در ادامه با حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس در مورد بازی دربی و حواشی که هر دو باشگاه به‌وجود آوده‌اند گفت‌وگو کردیم:

از بازی دربی شروع می‌کنیم؛ دربی استقلال و پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

بازی دربی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را داشته است. در شرایط فعلی و با توجه به نتایجی که هر دو تیم کسب کرده‌اند این حساسیت‌ها هم بیشتر شده است. هر دو تیم قبل از دربی پیروزی کسب کردند. پرسپولیس توانسته با بازیکنان خوب و شرایط ایده‌آلی که دارد به قهرمانی در لیگ نزدیک شود و استقلال هم داعیه قهرمانی در جام حذفی را دارد به همین دلیل این بازی به مراتب اهمیت بسیار زیادی دارد.

پرسپولیس صدرنشین است و استقلال هم متکی به خلاقیت قایدی است، کدام تیم برنده این دیدار است؟

موفقیت در دربی به عوامل زیادی بستگی دارد، یکی اینکه روز بازی برای هر دو تیم باشد و ترکیب خوبی هم در زمین بازی شاهد باشیم. استقلال به مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی متکی است؛ البته این برای یک تیم اصلاً خوب نیست، شاکله اصلی یک تیم نباید روی یک یا دو بازیکن بسته شود، با این حال سرمربی پرسپولیس باید به این موضوع توجه بسیار زیادی کند و این دو بازیکن به خوبی تحت کنترل قرار بگیرند، به خصوص در زمان حمله، بازیکنان پرسپولیس باید به مهدی قائدی توجه کنند و مراقب او باشند. قایدی توانایی‌های خوبی دارد و می تواند برای پرسپولیس خطر ساز باشد. با این حال به‌نظرم با توجه به شرایط پرسپولیس شانس آن‌ها برای پیروزی در دربی بیشتر است.

این روزها بحث حواشی دربی که از سوی باشگاه‌ها و مربیان مطرح شد، خیلی داغ شده است...

به نظرم این حواشی نشان می‌دهد، ما هنوز به بلوغ فکری در فوتبال حرفه‌ای نرسیده‌ایم. اگر شرایط کرونا وجود نداشت و تماشاگران می‌خواستند برای این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند، قطعاً حواشی که هر دو باشگاه به وجود آوردند، تأثیر منفی روی آن‌ها می‌گذاشت و اتفاقات ناگواری هم رقم می‌خورد. مدیران ارشد هر دو باشگاه و سرمربیان تیم‌ها نقش اساسی بر عهده دارند و باید حواشی را کنترل کنند نه اینکه خود آنها به این مسائل دامن بزنند.

این مسائل حاشیه‌ای از کجا به‌وجود می‌آید و برای کنترل آن چه راهکاری باید به کار برد؟

من نمی‌دانم چرا در فوتبال ایران همیشه زشتی‌ها را به نمایش می‌گذارند، دو تیم باید تمرکزشان را روی بازی بگذارند و بازیکنان هدفشان را توسعه کار تکنیکی قرار دهند نه اینکه حاشیه و زشتی‌های فوتبال را به نمایش گذاشته شود.این اصلاً زیبنده فوتبال حرفه‌ای نیست. منصوریان در بازی مقابل پرسپولیس حرکت شایسته و قشنگ نشان داد؛ رادیو تلویزیون و مطبوعات، آن را رسانه‌ای کردند. چرا نباید در فوتبال این اقدامات زیبنده و قشنگ به نمایش گذاشته شود؟ چرا ما همیشه دوست داریم زشتی‌های فوتبال را به نمایش بگذاریم؟ اگر این فرهنگ ترویج شود قطعاً فوتبال ایران رشد خواهد کرد.

یعنی مدیران و باشگاه‌ها مقصر هستند؟!

صددرصد. هر تیمی که در یک بازی شکست می‌خورد، پس از پایان بازی باید از تیم حریف تشکر کند و روی نقاط ضعف خود کار کند، نه اینکه مدیران و سرمربیان تیم‌ها این شکست را به زمین و زمان و مسائل داوری ربط بدهد و حواشی ایجاد کنند.

استقلال و پرسپولیس دو تیم دولتی هستند، آن‌ها چه نقشی دارند؟

دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل وابستگی به دولت مشکلات زیادی دارند. در این دو تیم پول وجود دارد اما راهکار عقلانی دیده نمی‌شود. در نتیجه این دو تیم روز به روز در حال درجا زدن هستند. در این چند سال ما هیچ میزبانی نگرفته‌ایم و به ما میزبانی ندادند این نشان می‌دهد، فوتبال ما به ظاهر حرفه‌ای است اما در واقع زیرآماتور است.برای نمونه همین بدهی‌های پرسپولیس، تیمی که در اروپا ۷ سال قهرمان می‌شود منبع درآمد پیدا می‌کند، قراردادهای تجاری زیاد می‌بندد و اسپانسرها به دنبال این تیم می‌روند. پرسپولیس پنج سال است که در لیگ قهرمان می‌شود اما تا به الان چه چیزی به این تیم اضافه شده است؟ تنها بدهی روی بدهی. پروژه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تنها سرگرمی است که از سوی دولت مطرح می‌شود و هیچ زمانی که به مرحله عمل و اجرا در نمی‌آید.

پس با این شرایط لیگ برتر هم کیفیت مناسبی ندارد...

بله کیفیت لیگ برتر هم نسبت به گذشته افت بسیار زیادی داشته است. متاسفانه باشگاه‌های ما زیرساخت‌های مناسب ندارند، در نتیجه فوتبال روز به روز در حال درجا زدن است. عملکرد تیم‌ها در لیگ برتر نشان می‌دهد که فوتبال ما هیچ پیشرفتی نکرده است. اگر نتایجی تیم‌ها در لیگ برتر را بررسی کنیم به این موضوع پی خواهیم برد. کدام تیم در لیگ برتر برابر حریف خود نتیجه پرگلی داشته و حریف هم توانسته بازی خوب و پرگلی داشته باشد؟! اکثر نتایجی که در لیگ برتر به دست می‌آید، یک بر دو یا یک بر صفر و یا تیم‌ها خیلی تلاش کنند دو بر یک است. این نشان می‌دهد فوتبال ما در لیگ داخلی هم پیشرفتی نکرده است و تنها ما مسابقات را برگزار می‌کنیم اما به لحاظ کیفیت در پایین‌ترین سطح هستیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها