|

فتح‌آبادی: هیچ تیمی با بیانیه جام نمی‌گیرد

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که تیم پیروز دربی کار راحتی برای قهرمانی در جام حذفی نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی درباره رویارویی استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: با توجه به شرایط هر دو تیم این بازی حساسیت بالایی خواهد داشت. البته امیدوارم که حساسیت بازی، باعث نشود که هواداران دو تیم فوتبال زیبایی را شاهد نباشند. هر دو تیم شرایط خوبی در لیگ دارند و خوشبختانه با پیروزی و روحیه‌ای خوب پا به دربی می‌‌گذارند. پرسپولیس شانس بسیار بالایی برای قهرمانی دارد و استقلال هم که سهمیه‌‌اش را قطعی کرد. با این اوصاف دو تیم انگیزه‌های زیادی برای دربی حذفی دارند. من به شخصه امیدوارم که بازی زیبایی از هر دو تیم ببینیم و هواداران از دیدن یک بازی تماشایی لذت ببرند. 

وی ادامه داد: پرسپولیس بعد از سه قهرمانی که با برانکو به دست آورد، کیفیت خوبش را حفظ کرد و حتی با کالدرون هم نتایج خوبی کسب کرد. پس از اینکه گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس شد نیز بازیکنان این تیم حفظ شدند و سه چهار بازیکن دیگر هم با نظر سرمربی تیم به ترکیب اضافه شدند که خیلی خوب جواب دادند. بازیکنان پرسپولیس همه در یک سطح هستند و در بازی‌های این تیم هر بازیکنی که تعویض می‌شود، یک بازیکن با همان کیفیت جایگزین می‌شود. سرخپوشان اگر همین روند را ادامه دهند، تا دو سه سال دیگر هم بوی قهرمانی می‌دهند. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: استقلال هم پس از آمدن مجیدی نتایج خیلی خوبی کسب کرده است. این تیم در آسیا که توانست از یک گروه سخت صعود کند و در لیگ هم چندین هفته است که به پیروزی می‌رسد و هفته گذشته سهمیه لیگ قهرمانان آسیا سال آینده را قطعی کرد. مجیدی در صورتی که حمایت شود می‌تواند موفق شود و با استقلال نتایج درخشانی به دست آورد. نکته منفی که در استقلال وجود دارد این است که در این تیم مدیریت یک سمت قرار گرفته و سرمربی و بازیکنان در سوی دیگر. این مشکل باید حل شود و هر اختلافی اگر هست باید برطرف شود تا استقلال بیش از این ضرر نکند. 

بازیکن پیشین سرخابی با اشاره به حواشی که بین دو تیم در روزهای گذشته پیش آمده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند روز گذشته شاهد اتفاقات خوبی نبودیم. هر دو تیم بیشتر از آنکه به فکر مسائل فنی‌ و تاکتیکی‌شان باشند به صدور بیانیه فکر می‌کنند تا از هم عقب نمانند. از مدیریت تا کادر فنی و بازیکنان باید کار خودشان را انجام دهند و تمرکز‌شان روی تیم خودشان باشد. اعضای پرسپولیس و استقلال مطمئناً می‌دانند که به هیچ تیمی با بیانیه و ایجاد حاشیه جام نمی‌دهند و باید حاشیه را از مجموعه خود دور کنند. در چند روز گذشته ادبیات خوبی را از سوی مدیران و کادر فنی هر دو تیم شاهد نبودیم. همه کسانی که در پرسپولیس و استقلال حضور دارند باید بدانند که این دو تیم میلیون‌ها هوادار دارند و اخلاق و احترام را در کارشان رعایت کنند. 

فتح‌آبادی تصریح کرد: من در پرسپولیس زیر نظر علی پروین و در استقلال هم با مرحوم منصور پورحیدری کار کردم. من جو هر دو تیم را تجربه کردم. در آن زمان VAR نداشتیم، خبری از داور پشت دروازه نبود و بازی‌ها با سه داور برگزار می‌شد، با این حال به این شکل اعتراض به داوری نمی‌شد و کسی به خودش اجازه نمی‌داد درباره داوری و ... صحبت کند. مربیان به ما می‌گفتند بروید چهار یا پنج گل بزنید تا اگر داور به اشتباه دو گل را مردود اعلام کرد، دچار مشکل نشویم.

فتح‌آبادی در پاسخ به این پرسش که «پیروز دربی حذفی شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت؟»، گفت: به هر حال پیروزی در دربی آن هم در جام حذفی انگیزه‌های زیادی به تیم پیروز خواهد داد، ولی نمی‌توانیم صد درصد بگوییم که تیم برنده قهرمان جام حذفی خواهد شد. همانگونه که سال گذشته هم استقلال در نیمه نهایی پرسپولیس را شکست داد، ولی در فینال مقابل تراکتور بازنده شد. تیم‌های دیگر هم می‌دانند که جام حذفی یک میانبر به آسیاست و انگیزه زیادی برای قهرمانی دارند. آلومینیوم، گل‌گهر و فولاد نمی‌خواهند این امتیاز را از دست بدهند و با تمام وجود بازی خواهند کرد تا با قهرمانی در جام حذفی به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها