|

رأفت: مشکلات مالی و خستگی روی پرسپولیس تاثیر گذاشته است

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: درون تیم نیستیم اما مسائل روحی و روانی در فوتبال شرط است و شاید بخشی از پایین آمدن کیفیت پرسپولیس در دیدارهای…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از فارس، پایان رأفت درباره شکست پرسپولیس مقابل استقلال در ضربات پنالتی دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی خیلی معمولی بود و هر دو تیم بسیار محتاط عمل کردند. در تمام طول بازی بازیکنان پرسپولیس در ارسال پاس خیلی ضعیف بودند. برای اولین بار دیدم این تیم به ویژه در نیمه اول تعداد پا‌س‌های درستش به بیش از چهار پاس نمی‌رسد و این در دربی معضل بزرگی است. برای من این حجم از پاس های اشتباه جای سوال دارد.

وی ادامه داد: در سوی مقابل تیم استقلال سعی داشت با دوندگی بیشتر فاصله بین خطوط را پر کرده و کار را برای پرسپولیس سخت کند. هرچه به پایان بازی نزدیک شدیم، تعادل بیشتری دیدیم و توپ در میانه زمین در جریان بود. به جز ضربه سری که عیسی آل کثیر به تیر زد، موقعیت تک به تک مهدی قائدی و ضربه سر ارسلان مطهری روی کرنر، دو تیم فرصت خاص دیگری نداشتند. ضربات پنالتی‌ هم جایی است که هرکس روحیه بیشتری داشته باشد و بهتر ضربه بزند، می‌تواند برنده باشد و استقلالی‌ها هم به دلیل بهتر ضربه زدن در نهایت به برتری رسیدند.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسد این تیم در سه بازی اخیرش به جز نیمه اول دیدار با آلومینیوم اراک دچار افت شده است، عنوان کرد: پرسپولیس به اندازه کافی در این مدت خوب بازی کرده و امتیازهای خوبی هم به دست آورده است. من هم به این موضوع اعتقاد دارم در 3-2 دیدار اخیر آن تیم کیفیت سابق را نداشته اما مسائل روحی و روانی هم در فوتبال شرط است. همه چیز را نباید به مسائل فنی مرتبط دانست. داخل تیم نیستیم اما می‌دانیم بچه‌ها مشکل مالی دارند. شاید بخشی از این موضوع به همین مشکلات بازگردد.

رأفت ادامه داد: از طرفی نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که بازیکنان پرسپولیس در یک سال و نیم اخیر مدام مشغول بازی و تمرین بوده و کمترین استراحت را داشته‌اند. قطعا خستگی هم روی کیفیت تیم‌ تاثیر می‌گذارد اما خوشبختانه پرسپولیس در این مدت نتایج خوبی گرفته و خوب هم بازی کرده است. این تیم اکنون صدرنشین لیگ برتر است و با یک باخت آن هم در ضربات پنالتی نمی‌توان گفت افت کرده است. سپاهان هم شب گذشته در ضربات پنالتی مغلوب فولاد شد. این مسائل جزئی از فوتبال است و تیم ها همیشه نمی‌توانند در تمام تورنمنت‌ها به موفقیت برسند.

وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس در لیگ برتر سه بازی حائز اهمیت پیش رو دارد. تراکتور و ماشین‌سازی به عنوان دو تیم تبریزی واقعا سخت‌کوش هستند. پرسپولیس به هیچ وجه نباید به سقوط ماشین‌سازی فکر کند زیرا این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد و قطعا می‌خواهد بهترین کیفیت خود را به نمایش بگذارد. تراکتور هم از زمان آمدن فیروز کریمی نتایج خوبی کسب کرده است. آخرین دیدار پرسپولیس در لیگ برتر هم مقابل تیم قدرتمند پیکان است.

بازیکن اسبق پرسپولیس افزود: پرسپولیس جام حذفی را از دست داد اما در لیگ برتر همه چیز دست خودش است. کادرفنی وظیفه دارد باید با یک برنامه‌ریزی مناسب هرچه سریع‌تر بازیکنان را پس از باخت در دربی ریکاوری کند تا با پیروزی در این سه مسابقه، این تیم بتواند پنجمین قهرمانی اش در لیگ برتر را به دست آورد. 

رأفت درباره اینکه یحیی گل‌محمدی جزو سرمربیان جسور فوتبال کشورمان است اما در بازی با استقلال شاهد این موضوع نبودیم و این احتیاط تا چه اندازه در شکست پرسپولیس در دربی 96 موثر بود، توضیح داد:‌ جام حذفی با لیگ برتر متفاوت است و در این مسابقات مشخص نیست بازی در 90 دقیقه تمام می‌شود،  120 دقیقه یا ضربات پنالتی. کادرفنی پرسپولیس نباید اجازه می داد بازی به پنالتی ‌ها بکشد زیرا این ضربات 50-50 است. مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر و حتی مهدی قائدی بازیکنان باکیفیتی هستند اما آنها هم مثل بزرگ‌ترین بازیکنان جهان پنالتی خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: یحیی گل‌محمدی همیشه مربی جسوری بوده و بیشتر تعویض‌هایش مربوط به هافبک‌های نفوذی و مهاجم است. در این بازی هم وی بازیکنانی مثل عبدی و آ‌ل‌کثیر را به زمین فرستاد و می خواست بازی را ببرد زیرا پرسپولیس همیشه دنبال فوتبال هجومی است اما به هر صورت فوتبال است و برخی مواقع یک تیم شرایط خوبی ندارد. روز گذشته هم پرسپولیس برخلاف گذشته سرحال نبود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها