|

یزله آرش رضاوند به سبک کنعانی؛ البته با زیر پیراهن!

در فوتبال ایران یزله خوانی کم کم رواج پیدا کرده و بعد از محمدحسین کنعانی زادگان اینبار رضاوند در دربی با یزله خوانی خوشحالی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

آرش رضاوند یکی از بازیکنانی بود که در ضربات پنالتی پیش‌بینی می‌شد تا برای استقلال پشت توپ برود اما فرصت به او برای پنالتی زدن نرسید و در فهرست پنج نفره آبی‌ها برای زدن پنالتی قرار نداشت اما او پس از پایان بازی جشن ویژه‌ای برای کسب پیروزی در شهرآورد پایتخت بر پا کرد و در واقع یکی از چهره‌های ویژه جشن استقلالی‌ها برای بردن داربی بود.

رضاوند در شرایطی که پیراهن خود را از تن خارج کرده بود، در میانه زمین به سبک محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که بعد از گل کردن پنالتی خود مثل همیشه یزله رفت، حرکت او را تکرار کرد .

01623975

اما یزله یعنی چه؟

یزله نوعی مراسم آیینی و موسیقی محلی در بندر بوشهر است که از دیر باز تا امروز رواج داشته است. استاد عبدالحسین احمدی پژوهشگر فرهنگ عامه در بوشهر، در جلد اول کتاب «سنگستان» در تعریف «یزله» آن را مراسم رقص و پایکوبی گروهی که بیشتر هنگام جشن و عروسی برپا می‌شود، معنا کرده است.

در فوتبال ایران شاید رقص یزله را محمدحسین کنعانی زادگان برای اولین بار باب کرد و حالا بازیکنان دیگری هم از این شیوه برای شادی های بعد از گل خود استفاده می کنند.

یزله محمدحسین کنعانی زادگان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها