|

پرسپولیس چگونه با یک مساوی قهرمان لیگ می‌ شود؟

در شرایطی که فقط یک هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر مانده، پرسپولیس این شانس را دارد تا با یک تساوی هم قهرمان لیگ شود.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسیده و پرسپولیس و سپاهان این شانس را دارند تا فصل را با عنوان قهرمانی به پایان برسانند. بخت پرسپولیس در این مسیر بیشتر از سپاهان است، چون شاگردان یحیی گل محمدی فعلا با ۲ امتیاز اختلاف در صدر جدول رده بندی هستند.

به گزارش شایانیوز، با توجه به همین اختلاف امتیاز، پرسپولیس در صورتی که در آخرین دیدارش برابر پیکان بتواند دست پر از زمین مسابقه خارج شود بدون اما و اگر جام قهرمانی را بالای سر می‌برد و برای پنجمین بار متوالی جشن قهرمانی را برپا می‌کند.

البته بسته به شرایطی پرسپولیس حتی در صورت کسب یک تساوی هم قهرمان لیگ برتر می‌شود. اگر پرسپولیس با پیکان مساوی کند و سپاهان در آخرین دیدار برنده شود آن وقت دو تیم در امتیاز ۶۵ برابر می‌شوند و کار به تفاضل گل می‌کشد. در این زمینه فعلا وضعیت پرسپولیس خوب است، چون با تفاضل گل مثبت ۳۱ بالاتر از سپاهان با تفاضل گل مثبت ۲۸ قرار دارد.

حال اگر پرسپولیس با پیکان مساوی کند و سپاهان با حداقل اختلاف از سد استقلال عبور کند باز هم این پرسپولیس است که قهرمان می‌شود. در یک صورت فقط پرسپولیس با مساوی قهرمان نمی‌شود که سپاهان سه گل و بیشتر از سه گل به استقلال در آخرین دیدار بزند. امری که روند نتیجه گیری استقلال در بازی‌های اخیر نشان داده کار چندان ساده‌ای برای شاگردان محرم نویدکیا نخواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها