|

پرسپولیس نه از استقلال توقع داشته باشد نه از فرهاد!

پرسپولیس در شرایطی باید به مصاف پیکان برود که رقابت حساس استقلال – سپاهان در آزادی بحث برانگیز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسیده و دو تیم پرسپولیس و سپاهان این شانس را دارند تا جام قهرمانی را به دست بیاورند. پرسپولیس با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین است و شانس بیشتری برای بردن جام قهرمانی دارند.

پرسپولیس باید روز جمعه به مصاف پیکان برود و سپاهان هم در ورزشگاه آزادی تقابل حساسی با استقلال دارد. شاگردان یحیی گل محمدی با پیروزی برابر پیکان بدون اما و اگر قهرمان لیگ می‌شوند، ولی اگر آن‌ها در این امر توفیقی پیدا نکنند آن وقت استقلال، رقیب سنتی پرسپولیس، می‌تواند با متوقف کردن و یا بردن سپاهان، به قهرمانی پرسپولیس کند. این دقیقا همان موضوعی است که حالا بحث برانگیز شده و محلی برای اختلاف نظر هواداران دو تیم.

عده‌ای از هواداران پرسپولیس معتقدند فرهاد مجیدی و استقلال به دلیل آنکه علاقه‌ای به قهرمانی پرسپولیس ندارند با تیم ذخیره‌ها به مصاف سپاهان می‌رود تا به قهرمانی احتمالی سپاهان کمک کند. هواداران استقلال، اما با اشاره به بازی حساس تیمشان در نیمه نهایی جام حذفی برابر گل گهر از این می‌گویند که اتفاقا فرهاد مجیدی باید به بازیکنان اصلی اش استراحت بدهد تا مهیای آن دیدار سرنوشت ساز باشد. موضوعی که باعث شده تب و تاب کری خوانی بین هواداران دو تیم در فضای مجازی حسابی داغ شود.

با این حال، اما «طرفداری» در گزارشی، گریزی به سال‌های قبل زده که پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به کمک یحیی گل محمدی داشت، ولی سرمربی کنونی این تیم، روی پرسپولیسی‌ها را زمین انداخت. ماجرا مربوط به زمانی است که یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن بود و پرسپولیس در هفته آخر نیاز به متوقف شدن استقلال خوزستان به دست یحیی گل محمدی بود.

ماجرا مربوط به سال ۱۳۹۵ بود که پرسپولیس و استقلال خوزستان برای قهرمانی در مسابقات لیگ برتر هم جدال داشتند، پرسپولیس در روز آخر با راه آهن بازی داشت و استقلال خوزستان باید در اهواز با تیم آماده و سرحال ذوب اهن بازی می‌کرد که در روز‌های آخر لیگ، همراه پرسپولیس جزو بهترین‌های لیگ بودند، موقعیت همه تیم‌ها در لیگ تثبیت شده بود به جز پرسپولیس و استقلال خوزستان که هر ۲ تیم با ۵۴ امتیاز در کورس عنوان قهرمانی بودند.

در این مسابقه پرسپولیسی‌ها از یحیی گل محمدی می‌خواستند تا تیمش برابر استقلال خوزستان مدعی، یک بازی خوب انجام دهد و با توقف این تیم، به قهرمانی پرسپولیس کمک کند، اما گل محمدی با این توجیه که مسابقات لیگ به او ارتباطی ندارد، از میدان دادن به ستارگان تیمش خودداری کرد و با تیمی از یاران غیر اصلی پا به میدان گذاشت و ۲-۰ بازنده شد. ذوب آهن که در روز ۲۴ اردیبهشت به استقلال خوزستان باخته بود، ۴ روز بعد در آسیا باید با تیم العین امارات بازی می‌کرد و البته همان وقت به او حق داده شد تا فارغ از رنگ‌ها در جدول عمل کند و برای قهرمانی هیچ تیمی غیرتی نشود!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها