|

ترین‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

 لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس به تیمی تبدیل شده که بازیکنان را به رویای قهرمانی‌ می‌رساند و هر تازه‌واردی می‌تواند با آمدن به جمع آن‌ها، گرفتن جام را تجربه کند.…

لینک کوتاه کپی شد

 لیگ بیستم به پایان رسید و پرسپولیس توانست واژه جدیدی به فرهنگ فوتبال ایران اضافه کند. پیش از این در لیگ ایران کسی نیاز پیدا نکرده بود بداند که به 5 قهرمانی پی‌در‌پی یک تیم چه می‌گویند. بعد از پایان این فصل اما «گلات» به واژه‌ای آشنا و البته رویایی برای تیم‌های ایرانی تبدیل شده است.

به گزارش«شایانیوز»، در روزی که پرسپولیسی‌ها اولین تجربه را از آن خود کردند، سایپا هم برای اولین بار معنی سقوط را فهمید. تیمی که در تمام دوره‌های لیگ برتر حضور داشت و حتی عنوان قهرمانی را هم به دست آورده بود در همان دقایق ابتدایی شروع بازی غزل خداحافظی را خواند. تراکتور هم به آسیا نزدیک شد و قصه این لیگ را به سررساند.

resized_982897_938

تیم هفته: پرسپولیس

چه تیمی یا چه اتفاقی می‌تواند پرسپولیس را متوقف کند. این فصل هم جوابی برای این سوال پیدا نشد. کم‌شدن انگیزه، استرس آخرین بازی، خستگی بازی‌های آسیایی، حضور یک رقیب قدرتمند، هیچکدام نتوانست ترمز قرمزهای پایتخت را بکشد تا آن‌ها شایسته‌ترین تیم برای نه تنها تیم هفته که تیم فصل باشند. این قهرمانی حالا با امضای یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیسی‌ها به ثبت رسید تا او هم توانایی‌هایش را تمام و کمال به اثبات برساند. پرسپولیس به تیمی تبدیل شده که بازیکنان را به رویای قهرمانی‌شان می‌رساند و هر تازه‌واردی می‌تواند با آمدن به جمع آن‌ها، گرفتن جام را تجربه کند. پرسپولیس هر فصل علاوه بر تکرار قهرمانی، کیفیت آن را هم بالاتر می‌برد. 

مربی هفته: محرم نویدکیا (سپاهان)

هر آنچه که از یحیی گل‌محمدی گفته می‌شود و همه تعاریفی که از او می‌کنند را باید برای محرم نویدکیا هم نوشت. شاید جمله کلیشه‌ای «چیزی از ارزش‌هایش کم نشد» بیش از همیشه برای سرمربی جوان سپاهانی‌ها صدق کند. نرسیدن جام به سپاهان هیچ چیز از ارزش‌های کادرفنی زردپوشان کم نمی‌کند. مربی بدشانسی که با میانگین امتیازی در حد قهرمان‌ها در نهایت به رده دوم رضایت داد. او در آخرین بازی هم دست از تلاش برنداشت. حتی با وجود گل‌های زودهنگام پرسپولیس که قطعا خبرش خیلی زود به آزادی رسید، نویدکیا با آرامش همیشگی‌اش تیمش را هدایت کرد. تعویض طلایی او در نیمه دوم ورق را به نفع تیمش برگرداند و بار دیگر هوشش را حتی در مواقع بحرانی به نمایش گذاشت. او و علیرضا مرزبان جذابیت ویژه‌ای به لیگ بیستم بخشیدند. نویدکیا مدل جدیدی از فوتبال فنی در کنار اخلاق حرفه‌ای را به هواداران فوتبال هدیه کرد و همه کارهای او لایق یک جام بود. جامی که شاید فصل آینده انتظار او را بکشد. شکست دادن استقلالی که با تمام قوا به میدان آمده بود آن هم در آزادی آخرین قدم برای اثبات این بود که «محرم» لایق لقب بهترین بود.

873

بازیکن هفته: سامان نریمان جهان (تراکتور)

رسول خطیبی خیلی زود از تراکتور جدا شد اما یادگاری‌اش در این تیم توانست تراکتور را در راه آسیایی‌شدن هدایت کند. سامان نریمان‌جهان بازیکن ویژه تراکتوری‌ها در آخرین بازی بود. یک گل و دو پاس گل حاصل تلاش بازیکنی بود که برای پرکردن جای مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به تبریز آمد. او این وظیفه را به خوبی انجام داد و البته در کنار بقیه بازیکنان این تیم توانست ستاره قرمزها باشد. سعید واسعی و پیمان بابایی هم نقش ویژه‌ای در این بازی ایفا کردند و در کنار نریمان‌جهان مثلث خطرناکی را تشکیل دادند.

گل هفته: ساسان حسینی (نفت مسجدسلیمان)

یک گل زیبا برای بقای نفت مسجدسلیمان در لیگ. ساسان حسینی با یک گل هم تیمش را از سقوط نجات داد و هم یکی از زیباترین گل‌های هفته پایانی را به ثمررساند. او با یک کنترل زیبا و یک چرخش خوب، توپ را به تور دروازه حریف رساند و بقا را به محمود فکری هدیه داد. جالب است که بقای ذوب‌آهن هم با یک سوپر گل مشخص شد! البته این گل را بازیکن حریف یعنی محمد قاضی به ثمررساند و ذوبی‌ها خوش‌شانس بودند که این گل سند سقوطشان را امضا نکرد. ضربه آکروباتیک این بازیکن پایانی زیبا بر فصل نه چندان خوبش بود. 

157753359

پاس گل هفته: سروش رفیعی (سپاهان)

سروش رفیعی برخلاف تیمش در آخرین هفته توانست خودش را به صدرجدول پاسورها برساند و این کار را به زیباترین شکل ممکن انجام داد. هافبک زردها بعد از این که توپ را در میان چند بازیکن حریف به راحتی استپ کرد، یک پاس میلیمتری برای رضا میرزایی فرستاد. اگرچه بازیکنان استقلال به هوای آفساید دستانشان را بالا برده بودند اما پاس رفیعی به زیباترین و درست‌ترین شکل به همان‌جایی رسید که باید. رضا میرزایی هم به خوبی قدر این پاس را دانست و آن را تبدیل به گل کرد.

چهره ویژه هفته: تراکتور

تراکتور بعد از باخت به استقلال در لیست شانس‌های آسیایی‌شدن به انتهای صف رفت. اتفاقات قبل از بازی هم مزید برعلت شد تا کسی قرمزهای تبریز را مسافر آسیا نداند. پیگیری آخرین بازی این تیم هم به این دلیل بود تا همه بدانند که سایپا قرار است سقوط کند یا ذوب‌آهن و کمتر کسی به دنبال اتفاقات بازی برای تراکتور بود. در نهایت اما این تیم بدون مربی دست به کاری بزرگ زد و با زدن 5 گل به حریفش هم حرف و حدیث‌ها را پایان داد و هم خودش را به آسیا نزدیک کرد. تراکتور در هفته آخر همزمان عنوان تیم پاک هفته و تیم آسیایی فصل را از آن خود کرد تا همه مصاحبه‌های قبل از بازی از سوی افراد مختلف را بی‌ارزش کند. اگرچه شاید در ابتدا به نظر برسد چهارمی برای تیمی که با داعیه قهرمانی آغاز کرد نتیجه خوبی نباشد اما مرور اتفاقاتی که براین تیم گذشت نشان می‌دهد که بازیکنان این تیم دست به چه کار بزرگی زدند. افتخاری که تمام و کمال آن را باید به پای غیرت بازیکنانش نوشت. آن‌ها حالا برای قطعی شدن سفرشان به آسیا باید در انتظار نتایج جام حذفی بمانند. 

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها