|

سیدجلال حسینی؛ پرافتخارترین بازیکن ادوار لیگ ایران

سیدجلال حسینی

سیدجلال حسینی که بیشترین تعداد مسابقه را در ادوار مسابقات لیگ انجام داده، با 9 قهرمانی رکورددار بیشترین قهرمانی در لیگ ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

 افتخارات جلال حسینی، این بازیکن را تبدیل به یک چهره نمادین در فوتبال ایران کرده است. حسینی که تنها بازیکن بازمانده از اولین دوره لیگ برتر است و بیشترین تعداد مسابقه را در ادوار مسابقات انجام داده، با 9 قهرمانی رکورددار بیشترین قهرمانی در لیگ ایران به شمار می‌آید. 

به گزارش«شایانیوز»، جلال حسینی پس از مصدومیت، در چند بازی آخر پرسپولیس نیمکت‌نشین شد ولی در دیدار با پیکان در دقایق پایانی بازی به میدان رفت تا در برد این تیم سهیم باشد. این پیروزی، صدمین برد جلال حسینی با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر بود تا اولین بازیکن تاریخ این باشگاه باشد که در ادوار مسابقات به تعداد برد سه رقمی دست می‌یابد. حسینی برای نخستین بار در سایپا و در لیگ ششم به قهرمانی رسید و پس از آن 3 بار پیاپی با سپاهان و 5 دوره متوالی با پرسپولیس فاتح جام شد. جلال حسینی با قهرمانی با 3 تیم، از این نظر رکورددار قهرمانی با بیشترین تیم در تاریخ لیگ برتر است.

جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و بوژیدار رادوشوویچ، 3 بازیکنانی هستند که در هر 5 قهرمانی پرسپولیس، این تیم را همراهی کرده‌اند. با این آمار این 3 بازیکن در کنار محرم نویدکیا با 5 قهرمانی رکورددار بیشترین قهرمانی با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر هستند. نویدکیا در هر 5 قهرمانی سپاهان در لیگ برتر برای این تیم بازی کرده بود. محرم، کمال و رادو با 5 قهرمانی پس از جلال حسینی در رتبه دوم پرافتخارترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر قرار دارند.

البته بهروز رهبری‌فر با 6 قهرمانی در مجموع ادوار لیگ ایران پس از جلال حسینی در رتبه دوم قرار دارد. بهروز رهبری‌فر و افشین پیروانی دیگر بازیکنانی هستند که تجربه 5 قهرمانی با یک تیم (پرسپولیس) را دارند.  جلال حسینی با یک رکورد دیگر در تاریخ لیگ برتر برابر شد؛ پرافتخارترین بازیکن لیگ ایران در هر 5 قهرمانی سرخپوشان، به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برده، تجربه‌ای که محرم نویدکیا در سپاهان قبلاً آن را تکرار کرده بود. 

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها