|

گل محمدی در یک قدمی عنوان پرافتخارترین مربی ایران

یحیی گل محمدی

گل‌محمدی با این کارنامه در کنار دیگر سرمربی سابق پرسپولیس یعنی علی پروین قرار گرفت که این مربی هم ۳ قهرمانی لیگ و ۳ جام‌حذفی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس، دومین قهرمانی یحیی گل‌محمدی در لیگ بود. این مربی چند هفته پیش با پرسپولیس فاتح سوپرجام هم شده بود افتخاری که با ذوب‌آهن هم آن را کسب کرد گل‌محمدی در ذوب‌آهن دو قهرمانی جام‌حذفی دارد و در مجموع ۶ عنوان قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران بدست آورده است.

به گزارش«شایانیوز»، گل‌محمدی با این کارنامه در کنار دیگر سرمربی سابق پرسپولیس یعنی علی پروین قرار گرفت که این مربی هم ۳ قهرمانی لیگ و ۳ جام‌حذفی دارد. البته تالار افتخارات پروین بسیار پُربار‌تر از این ۶ قهرمانی است و عناوین در سطح باشگاه‌های تهران، آسیا و تیم ملی هم دارد، ولی در رقابت‌های باشگاهی در سطح ایران تعداد جام‌های سلطان با یحیی برابر است.

بالاتر از یحیی فقط دو مربی حضور دارند که یکی از آن‌ها برانکو ایوانکوویچ، معمار موفقیت‌های اخیر پرسپولیس است. این مربی با پرسپولیس ۳ قهرمانی در لیگ، ۳ سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی بدست آورده و در مجموع ۷ قهرمانی در کارنامه خود دارد. برانکو فعلاً در فوتبال ایران حضور ندارد و نمی‌تواند تعداد جام‌های خود را افزایش دهد. دیگر مربی با ۷ عنوان قهرمانی، اما یکی از مربیان فعال حال حاضر فوتبال ایران است.

امیر قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی در لیگ، رکوددار قهرمانی در این مسابقات است. این مربی دو بار هم فاتح جام حذفی شده است. ژنرال این ۷ قهرمانی را در استقلال و سپاهان کسب کرده است. از آخرین عنوان قهرمانی قلعه‌نویی در فوتبال ایران ۸ سال می‌گذرد که در لیگ دوازدهم با استقلال قهرمان شد این مربی این فرصت را داشت تا با قهرمانی در جام‌حذفی به همراه گل‌گهر طلسم ناکامی فصول اخیر خود را بشکند، ولی در نیمه‌نهایی مغلوب تیم سابق خود استقلال شد.

قلعه‌نویی در صورت قهرمانی هم به تنهایی صاحب عنوان پرافتخارترین مربی فوتبال ایران می‌شد و فاصله خود با نزدیک‌ترین رقیب فعال خود یعنی یحیی گل‌محمدی بیشتر می‌کرد و هم فرصت قهرمانی در سوپرجام هم بدست می‌آمد تا دست نیافتنی‌تر از همیشه شود، ولی با حذف گل گهر فرصت خوبی نصیب یحیی گل‌محمدی شده است. این مربی که عادت به فتح سوپرجام دارد و دو بار به عنوان مربی و یک نوبت هم به عنوان بازیکن این جام را بدست آورده اگر در سوپرجام پیش‌رو پیروز میدان شود با ۷ قهرمانی در کنار برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی پراقتخارترین مربی فوتبال خواهد شد.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها