|

جذابیت های جام حذفی و تقابل فرهاد و جواد

فینال جام‌حذفی

استقلال و فولاد امشب فینال جام حذفی را برگزار می کنند یکی از جذابیت‌های این دیدار تقابل فرهاد مجیدی و جواد نکونام است.

لینک کوتاه کپی شد

سی و چهارمین دوره جام‌حذفی روز یکشنبه 17 مرداد ساعت 20:30، با برگزاری دیدار فینال بین استقلال و فولاد در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به پایان خواهد رسید. تیم پیروز این رقابت، سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد البته استقلال با عنوان سومی در لیگ، حضور در مرحله پلی‌اف آسیا را قطعی کرده و قهرمانی آبی‌پوشان علاوه بر اینکه به نام این تیم است به کام تراکتور هم خواهد بود که شانس آسیایی شدن را پید ا خواهد کرد.

اتفاق تکراری یا یک قهرمان جدید

دو تیم وضعیت متفاوتی در ادوار جام‌حذفی دارند. قهرمانی استقلال در این رقابت‌ها تکراری‌ترین اتفاق تاربخ مسابقات است. این تیم با هفت قهرمانی بیشتر از هر تیم دیگری فاتح این جام شده است. این سیزدهمین حضور استقلال در فینال است. استقلال در 4 دوره اخیر 3 مرتبه فینالیست شده است.

هرچقدر استقلال ید طولایی در جام حذفی دارد، فولاد خوزستان آمار درخشانی در این بازی‌ها ندارد و این اولین حضور نماینده خوزستان در فینال این جام محسوب می‌شود. تاکنون فقط 4 تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایپا هم قهرمانی در لیگ و هم قهرمانی در جام‌حذفی را در کارنامه دارد و فولاد با پیروزی در این مسابقه به این جمع اضافه خواهد شد. البته در سال‌های دور شاهین اهواز از خوزستان قهرمان جام‌حذفی شده بود و جنوب اهواز هم فینالیست شده بود.

استقلال با عبور از پیکان، ذوب‌آهن، پرسپولیس و گل‌گهر به فینال رسیده است. فولاد هم پس از حذف ماشین‌سازی، قشقایی، سپاهان و ملوان به مرحله پایانی راه یافته است.

سومین نبرد نکو و مجیدی

یکی از جذابیت‌های این دیدار تقابل فرهاد مجیدی و جواد نکونام است. این دو مربی 2 بار با یکدیگر روبه شدند که سهم هر کدام یک پیروزی بوده است. هر 2 مربی سال‌های ابتدایی مربیگری خود را تجربه می‌کنند و مربیان تشنه موفقیت نشان دادند. پیروزی در این دیدار، اولین جام دوران مربیگری یکی از این 2 مربی را رقم خواهد زد  و برگه زرینی در کارنامه مربی پیروزخواهد بود.

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ با حضور فرهاد مجیدی و جواد نکونام برابر فولاد بدست آمد. مجیدی دوره قبل هم تا فینال بازی‌ها راه یافت ولی در آن مسابقه برابر تراکتور تن به شکست داد و پس از آن از تیم محبوبش جدا شد. فرهاد مجیدی در این مسابقه به دلیل محرومیت غایب خواهد بود. این مربی 2 بازیکن خود را به دلیل 2 کارته بودن در اختیار نخواهد داشت و حسین حسینی و محمد دانشگر استقلال را در این بازی همراهی نخواهند کرد. عارف غلامی دیگر مدافع استقلال مصدوم است.

استقلال و فولاد دو بار در جام‌حذفی دیدار داشتند که هر 2 بار استقلال به پیروزی رسیده است تیم فاتح این جدال حریف پرسپولیس در دیدار سوپرجام خواهد بود.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی