|

تکرار پنالتی فولاد درست بود؟ (نظر کارشناسان داوری)

رشید مظاهری

حیدری اعتقاد داشت پای مظاهری هنگام زده شدن ضربه روی خط دروازه نبوده بنابراین پنالتی را تکرار کرد که این تصمیم با واکنش استقلال مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار استقلال و فولاد در فینال جام حذفی، برخلاف انتظارات جذاب و دیدنی از آب درنیامد و تمرکز دو تیم بیشتر بر روی گل نخوردن بود. در این بازی کسل کننده، اتفاقات خاصی درون زمین رخ نداد و داوری بیژن حیدری در طول 120 دقیقه خوب و قابل قبول بود.

به گزارش«شایانیوز»، تنها صحنه مهم و جنجالی بازی، به ضربات پنالتی دو تیم بر میگردد. در شرایطی که وریا غفوری کاپیتان استقلال موفق شد پنالتی اول تیمش را وارد دروازه کند، سیدمهران موسوی که در دقیقه 120 به میدان آمده بود، برای فولادی ها پشت ضربه نخست تیمش قرار گرفت.

موسوی ضربه اش را به سمت چپ رشید مظاهری زد و سنگربان استقلال نیز با واکنشی دیدنی موفق شد ضربه بازیکن فولاد را مهار کند. اما بیژن حیدری داور مسابقه در تصمیمی جنجالی دستور به تکرار این ضربه داد. او اعتقاد داشت که پای مظاهری هنگام زده شدن ضربه روی خط دروازه نبوده است.

این تصمیم بیژن حیدری با واکنش شدید استقلالی ها مواجه شد و آنها اعتقاد داشتند که پای مظاهری به درستی روی خط دروازه قرار داشته است. با این وجود مهران موسوی ضربه مجدد را وارد دروازه کرد تا استقلال فرصت بسیار بزرگ پیش افتادن از فولاد را از دست بدهد.

پس از سوت پایان بازی و قهرمانی فولاد، کارشناسان داوری نیز نظر خود را درخصوص این صحنه اعلام کردند:

غلامعلی همیراد: داور اشتباه بزرگی کرد، مهار مظاهری درست بود

به اعتقاد من بزرگترین اشتباه داور در ضربات پنالتی رقم خورد جایی که موسوی پنالتی زن فولاد اولین ضربه را زد و رشید مظاهری آن را مهار کرد اما داور بسیار سختگیرانه عمل کرد و دستور به تکرار پنالتی داد. سنگربان استقلال حرکت خطای آنچنانی انجام نداد ولی به هر حال همان پنالتی به نوعی سرنوشت بازی را تغییر داد و بسیار سختگیرانه بود. من به غیر از آن صحنه پنالتی که بی دلیل تکرار شد به تیم داوری نمره قبولی می‌دهم و در طول ۱۲۰ دقیقه هیچ مشکل خاصی مشاهده نکردم.

حیدر سلیمانی: تصمیم حیدری درست بود

در این صحنه تصمیم داور درست بود چون دروازه‌بان استقلال مقداری از خط دروازه فاصله گرفته و جلو آمده بود. در خصوص صحنه پنالتی داریوش شجاعیان که توسط فروزان مهار شد نیز در تصاویر تلویزیونی پای راست دروازه بان فولاد مشخص نبود و باید به تصمیم کمک داور اعتماد کنیم.

جعفر خوشرو: تصمیم حیدری سختگیرانه ولی درست بود

پنالتی‌ها درست زده شدند و حتی در پنالتی اول فولاد که داور تکرار داد، تصمیمی سختگیرانه اما درست بود زیرا پای دروازه‌بان استقلال در زمان زدن ضربه پنالتی جلوتر از خط بود.

نادر جعفری: تکرار پنالتی فولاد صحیح بود

حیدری در این بازی قضاوتی خوب و یکنواخت داشت و این در جریان مسابقه مشخص بود. تکرار پنالتی فولادی‌ها هم کاملاً درست بود، چرا که پای مظاهری جلوتر از خط بود. خوشبختانه این اولین ضربه پنالتی بود و داور قبل از پنالتی‌ها به هر دو دروازه‌بان تذکر داده بود. به نظر می‌رسد حیدری به درستی رأی به تکرار پنالتی اول فولادی‌ها داد.

نوذر رودنیل: تصمیم پیام حیدری صحیح بود

نکته مهم در ضربات پنالتی، پنالتی اول بود که به درستی تکرار شد. قابل ذکر است که اگر دروازه بانی بعد از سوت و قبل از زدن ضربه پیش روی کند، اگر توپ گل شود، گل صحیح است و اگر دروازه بان توپ را بگیرد، پنالتی باید تکرار شود.

رضا سخندان

تصمیم داور برای تکرار ضربه درست بود. چون قبل از ضربه حرکت کرد و پاهای دروازه بان با خط تماس نداشت.

منبع: ورزش 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • م س ارسالی در

    زگندم گندم بروید زجو جو

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها