|

مورینیو به دنبال جذب سردار آزمون

سردار آزمون

به نظر می رسد ادین ژکو، مهاجم رم، با اینتر به توافق رسیده است و جالوروسی اکنون سردار آزمون را برای جانشینی مهاجم بوسنیایی خود در نظر دارد.

لینک کوتاه کپی شد

ادین ژکو به اینتر پاسخ مثبت داده است. مهاجم بوسنیایی با قراردادی دو ساله به ارزش پنج میلیون به علاوه پاداش هایی که ماروتا تضمین کرده است، باعث شد تا چند روز قبل از شروع فصل جدید مهاجم رم به پوشیدن پیراهن نراتزوری رضایت دهد. تنها یک راه برای رم وجود داشت که مانع از  این انتقال شود، آن هم ارائه پیشنهادی بهتر یا مشابه با پیشنهاد اینتر بود. در عمل اما چنین اتفاقی نیفتاد.

همین چند هفته پیش رم به مدیر برنامه های ژکو گفته بود که اگر تیمی را پیدا کند که مایل باشد این بازیکن را بگیرد و خواسته های او را برآورده کند، با این انتقال مخالفت نمی کند. اگرچه باید اضافه کرد که ژکو، چند روز پیش اعلام کرده بود که فقط به رم فکر می کند. هر چند معلوم شد که اینطور نبود. از این گذشته، مهاجم بوسنیایی در سالهای اخیر حداقل سه بار در رابطه با انتقال به چلسی، یووه و اینتر درخواست جدایی کرده بود.

روز شنبه مدیر برنامه های ژکو به او اطلاع داد که با اینتر به توافق رسیده واز آن زمان همه چیز سرعت گرفت. ژکو با مورینیو صحبت کرد و از سرمربی خواست که در بازی برابر بتیس از او استفاده نشود. تنها چیزی که می توانست مانع او شود پیشنهاد رم بود اما جالوروسی به او برای جدایی چراغ سبز نشان داد. اکنون تنها توافق دو باشگاه باقی مانده است که بر اساس قول باشگاه مبنی بر صدور اجازه خروج با حداقل هزینه، نباید چندان رسیدن به آن سخت باشد.

با خداحافظی قریب الوقوع ژکو، رمی ها اکنون مشکل یافتن یک مهاجم نوک را دارند. اما آنها هر مهاجمی را نمی خواهند، جالوروسی به دنبال یک مهاجم ثابت شده است. مائورو ایکاردی یکی از گزینه هاست. هر چند دیروز، وقتی از او در این باره سوال شد، او پاسخ داد که حتی به خروج از پاریس فکر هم نمی کند. علاوه بر این ایکاردی زیر برج ایفل بیش از 9 میلیون یورو درآمد دارد، یعنی بسیار بیشتر از ژکو خرج روی دست رمی ها خواهد گذاشت. مگر اینکه پیوستن مسی، که روابط بدی با مائوری ایکاردی دارد، به PSG تغییری در نظر این بازیکن ایجاد کند.

با جدایی ادین ژکو رم این فصل حدود 14 میلیون یورو در امد ناخالص پس انداز می کند. این مبلغی است که رمی ها سعی خواهند کرد با ان جانشینی برای ژکو پیدا کنند. آندره آ بلوتی گزینه بعدی است. این بازیکن نیز تمدید قرارداد با تورینو را رد کرده و قراردادش در سال 2022 به پایان می رسد. اما احتمالا 20 میلیون یورو برای خرید او لازم باشد. در روزهای اخیر نام های دیگری از جمله ولاهوویچ نیز در رابطه با رم مطرح شده اند اما همه این مهاجمان بیش از بودجه رم ارزش دارند.

اما نامی که بیش از همه تکرار می شود و به نظر می رسد باید به آن توجه ویژه ای کرد، نام سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم زنیت روسیه است. قرارداد این مهاجم 26 ساله با زنیت در سال 2022 به پایان می رسد و هزینه خرید او نیز حدود 20 میلیون یورو خواهد بود. علاوه بر این او بازیکنی است که مدتهاست نظر مورینیو را به خود جلب کرده است. جالب خواهد بود که ببینیم مورینیو در مصاحبه بعدی خود چه حرف هایی درباره جدایی ژکو و جانشین احتمالی او در المپیکو دارد.

منبع: ورزش 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها