|

قهرمان جام حذفی یک استقلالی بود!

محسن فروزان

نکته جالب در مورد فروزان، علاقه شدید او به استقلال است که از زمان حضور در تیم فولاد با هدایت نکونام کمرنگ شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 در دقیقه 118 بازی و در شرایطی که استقلال صاحب توپ بود و با اداره کردن بازی عمدا از حمله به دروازه حریف خودداری می‌کرد، در این سمت محسن فروزان مثل بازی قبلی سرخپوشان برابر سپاهان خود را مهیای حضور در زمین کرده بود. اما آبی‌پوشان استقلالی توپ را به حریف نمی‌دادند و توپی هم به بیرون نمی‌رفت تا مجوز تعویض صادر شود. در این لحظه احسان مرادیان دروازه بان فولاد خود را به زمین انداخت تا وقفه‌ای شکل دهد و داور با قطع جریان بازی شرایط را برای تعویض فراهم سازد.

به گزارش«شایانیوز»، اتفاقی که باعث شد تا محسن فروزان که از نیمه وقت اضافه دوم خود را مهیای حضور در دروازه در موعد پنالتی‌ها کرده بود، شرایط حضور در زمین را در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی به دست بیاورد. محسن فروزان که در بازی قبلی فولاد در جام حذفی و در مرحله یک چهارم برابر سپاهان نیز به همین ترتیب وارد زمین شده بود و با مهار دو پنالتی حضور تیمش را در مرحله نیمه نهایی فراهم کرده بود، اینبار هم با همان روحیه، 3-4 دقیقه درون دروازه ایستاد تا بعد از شروع ضربات پنالتی در دروازه سمت جنوبی بایستد و خود را آماده مهار پنالتی‌های استقلال کند.

01632775

فروزان در پنالتی اول به سمت خلاف جهت ضربه وریا پرید اما بعد از آنکه فرشید اسماعیلی پنالتی خود را به بیرون زد، در پنالتی مهدی مهدی پور هم واکنش خوبی روی توپ داشت که موفق به مهار آن نشد. اما اوج هنر او در زمان ضربه داریوش شجاعیان بود که به سمت چپ فروزان نواخته شد اما گلر سابق استقلال با یک خیز کوتاه به سمت توپ آن را مهار کرد تا در پیروزی تیمش سهم بزرگی داشته باشد.

01632772

نکته جالب در مورد فروزان، علاقه شدید او به استقلال در سال‌های گذشته است که از زمان حضور در تیم فولاد با هدایت نکونام کمرنگ شده که همه می‌دانند سرمربی فولاد با این چیزها شوخی ندارد. اما فروزان یک بار دیگر با توجه به علاقه و اعتمادی که نکونام در ضربات پنالتی‌ها به وی داشت، موفق ظاهر شد و توانست سرمربی‌اش را روسفید کند. به این ترتیب محسن فروزان که در دوره حضورش در استقلال موفق به دستیابی به جامی نشده و اتفاقا در ضربات پنالتی در اصفهان و مقابل ذوب آهن از این جام با اشک و گریه کنار رفته بود (آن هم در دیداری که رشید مظاهری گلر امشب استقلال در دروازه ذوب آهن ایستاده بود) اینبار هم مظاهری را مغلوب کرد و هم برای اولین بار پس از سال‌ها بازی در فوتبال ایران صاحب جام قهرمانی شد که سهم او در کسب آن بیش از هر بازیکن دیگری در تیم فولاد است.

منبع: ورزش 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها