|

وعده قهرمانی آسیا قول داورزنی

والیبال

با وجود اینکه تیم ملی والیبال در میدان المپیک ضعیف کار کرد اما داورزنی رئیس فدراسیون با یک معذرت‌خواهی و ارائه برنامه‌های برای موفقیت در…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»،  المپیک توکیو برای والیبال ایران خوش‌یمن نبود؛ تیم ملی با نام‌دارترین مربی روس در رقابت‌های توکیو شرکت کرد، اما حسرت و افسوس تنها نتیجه به دست آمده برای والیبال ایران بود. البته والیبال پیش از این هم در ریل ناکامی و شکست قرار گرفته بود. در لیگ ملت‌ها تیم ملی کشورمان نمایش بسیار ضعیفی ارائه داد و در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

از نظر مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم، مسابقات لیگ ملت‌ها رقابت‌های تدارکاتی برای ملی‌پوشان است تا پیش از المپیک به آمادگی برسند و سرمربی تیم هم شناخت نسبی از بازیکنان پیدا کند، بنابراین نباید به نتایج تیم توجهی کرد. همین موضوع سبب شد تا اهالی والیبال هم به نتایج تیم ملی در لیگ ملت‌ها خرده نگیرند به این امید که تیم ملی در میدان المپیک با قدرت ظاهر شود. اولین شروع تیم در میدان المپیک با اقتدار و جنگندگی تمام بود؛شاگردان آلکنو مقابل لهستان به پیروزی رسیدند و در دومین دیدار هم مقابل ونزوئلا برنده بازی شدند، اما این روند چندان ادامه پیدا نکرد و در نهایت تیم ملی در سه دیدار بعدی خود شکست خورد و از صعود از مرحله گروهی بازماند. حذف زودهنگام تیم ملی از میدان المپیک باعث شوکه شدن اهالی والیبال شد و همین موضوع هم انتقاد اهالی والیبال را به دنبال داشت.

وعده‌های پوچ آقای رئیس با مربی گران‌ قیمت روس/ چه کسانی خزان والیبال ایران را رقم زدند؟!

اکثر کارشناسان این رشته معتقدند سیاست نادرست داورزنی در والیبال این رشته را به این سمت برد.رئیس فدراسیون والیبال که از سال ۹۸ سکان هدایت فدراسیون را در دست گرفت، با عدم برنامه‌ریزی منسجم و مدون شرایط را برای والیبال ایران سخت کرد. در واقع او که معمار والیبال ایران لقب داشت و پیش از این موفقیت‌های تیم ملی مدیون زحمات او بوده است؛ در زمان رفت و برگشت‌اش به والیبال، نتوانست همچون گذشته عمل کند و در نهایت چنین نتیجه‌ای رقم خورد. یکی از انتقادهای که به عملکرد داورزنی وارد شده ، دیر جذب کردن سرمربی تیم ملی والیبال است. اگرچه فدراسیون والیبال با آلکنو که یک مربی طراز اول روس است و مدال المپیک هم در کارنامه خود دارد به توافق رسید، اما حضور دیرهنگام این مربی به ترکیب تیم ملی باعث شد تا شناخت‌اش از بازیکنان اندک باشد. ضمن اینکه فرصت کافی هم برای تمرین نداشته باشد. اما داورزنی بی‌توجه به منتقدان او را برای هدایت تیم ملی در بازه زمانی کوتاه‌مدت به ایران آورد که در نهایت نهمی مشترک در المپیک و داوزدهمی فدراسیون جهانی نصیب والیبال ایران شد.

رئیسِ وعده و وعیدها کوتاه نمی‌آید/ قول داورزنی این بار برای قهرمانی در آسیا!

رئیس فدراسیون پیش از حضور در المپیک وعده داده بود که تیم ملی حتما روی سکو می‌رود، پیش از این هم قول داده بود که هدف فدراسیون قرار گرفتن تیم در بین چهار تیم راه‌یافته به المپیک است، آرمانی که هیچ زمان محقق نشد و در نهایت تیم ملی با ضعیف‌ترین نتیجه به کار خود پایان داد. پس از بازگشت داورزنی به همراه تیم ملی، انتظار می‌رفت او پاسخگوی منتقدان خود باشد اما داورزنی از آن جایی که رئیس وعده و وعید است این بار هم از موضع خود کوتاه نیامد و وعده و وعیدهایی مطرح کرد، انگار نه انگار که تیم در میدان المپیک ضعیف‌ترین نتیجه را به بار آورده است. او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرده است:«مطمئن هستم در آسیا تیم جوان ایران هم انگیزه دارد و هم شرایط به گونه‌ای است که در بازی‌های آسیایی، والیبالی که مردم دوست دارند انجام دهند.»

رئیس فدراسیون والیبال در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرده است که نه تنها خودش پاسخگوی عملکرد ضعیف تیم ملی در میدان المپیک نبوده است، نه حتی آلکنو به‌عنوان سرمربی تیم در مورد علت چرایی این نتایج ضعیف صحبتی نکرده است. البته گویا آلکنو گفته است به دلیل کارهای شخصی‌اش باید به کشورش بازگردد اما برای پاسخگویی به ایران بازخواهد گشت! اتفاقی که بعید است انجام شود. به هر حال تنها واکنش رئیس فدراسیون عذرخواهی بابت هر ناکامی و وعده جدید برای مسابقه بعدی است!

البته یک موضوع دیگری که اشاره کردن به آن خالی از لطف نیست، بحث بهروز عطایی است که طبق تصمیم فدراسیون او در شهریورماه امسال هدایت دو تیم را برعهده دارد! در واقع بهروز عطایی ابتدا هدایت تیم ملی والیبال کشورمان در قهرمانی آسیا را که از ۲۱ لغایت ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود برعهده دارد که باید به همراه ملی‌پوشان والیبال در این میدان حضور پیدا کند، پس از این مسابقه، سه روز بعد درست در تاریخ ۳۱ شهریورماه تا تا ۱۱ مهرماه رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار خواهد شد و عطایی باز هم سرمربی آن تیم خواهد بود. اینکه یک مربی در این بازه زمانی هدایت دو تیم را برعهده بگیرد، باز هم از آن اتفاقات شگفت‌انگیز است که در فدراسیون والیبال و توسط داورزنی رقم خورده است.

تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با تیم‌هایی چون استرالیا، ژاپن و کره جنوبی رقابت خواهد داشت. ملی‌پوشان والیبال اگرچه قدرت اول آسیا محسوب می‌شدند اما به خاطر عدم برنامه‌ریزی درست و مدون در این چند سال اخیر از تیم برتر آسیا فاصله گرفته‌اند. تیم ملی در جریان رقابت‌های والیبال در لیگ ملت‌ها مقابل استرالیا در شرایطی بازی را واگذار کرد که تنها پیروزی این تیم در برابر ایران رقم خورد و قعرنشین این مسابقات بود. در جریان مسابقات المپیک هم مقابل تیم ژاپن نتیجه را واگذار کرد تا از صعود از مرحله مقدماتی بازبماند. در مقابل کره جنوبی هم تیم در آخرین مسابقات گزینشی المپیک به سختی از سد این حریف گذشت و این نشان می‌دهد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا هم کار سختی پیش‌رو دارد. البته تیمی که سرمربی‌اش همزمان هم هدایت جوانان را هم برعهده دارد و هم بزرگسالان را، مشغله‌های زیادی دارد و این سوال پیش می‌آید که مگر در والیبال ایران قحطی مربی است؟! یا چرا رئیس فدراسیون فرار رو به جلو دارد و به جایی پاسخگویی به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است!

منبع: آنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها